Indonesië kletstopic

Stel hier je vragen over Indonesië.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Indonesië kletstopic

Bericht door Erik »

Bij deze een kletstopic voor iedereen die zijn/haar reis naar Indonesië aan het voorbereiden is!
Hier kan iedereen overexited en hyper de tijd doorkomen tot je op 't vliegtuig mag! Maar dit topic is ook voor iedereen die al in Indonesië is geweest of iedereen die gewoon iets leuks te melden heeft!

Wanneer ga jij naar Indonesië en voor hoe lang ga je daar naar toe? En wat moet jij nog regelen voor je vertrek?
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door Erik »

Hoe veilig is Indonesië als vrouw alleen? Ik las net in het Australië kletstopic dat er nogal wat wisselende reacties zijn. Ben benieuwd of iemand hier wat over kan vertellen.
Gebruikersavatar
Michelle89
Reisexpert
Berichten: 316
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:11
Locatie: Gouda

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door Michelle89 »

Ik meld me! Ik ga in januari dus als vrouw alleen (22 jaar) naar Indonesië. Ik heb al veel rondgekeken op internet over dit onderwerp, maar de reacties blijven wisselend. Ik kreeg het pas echt benauwd toen in mijn Insight Guide van Indonesië stond dat het hoogst ongebruikelijk was om als vrouw alleen te reizen, en dat je je moest voorbereiden op groepjes opdringerige mannen met pesterige opmerkingen. 0_0 (vanaf toen leek Australië me echt piece of cake!)
Mijn buurmeisje en een vriendin zijn allebei in het gezelschap van een man naar Indonesië geweest en de ene werd (terwijl ze totaal bedekt was) telkens nageroepen, en de ander vond Java zeer vrouwonvriendelijk. Daarentegen is mijn kapster er ook heen geweest en had nergens last van (misschien omdat ze met familie was, een groep van 15 man) en kon gewoon in bikini bij de vulkaan lopen (daar kon je je insmeren met een helend goedje ofzo).
Ik ben dus in de war. :P
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door Jenny »

Erik schreef:Hoe veilig is Indonesië als vrouw alleen? Ik las net in het Australië kletstopic dat er nogal wat wisselende reacties zijn. Ben benieuwd of iemand hier wat over kan vertellen.
Daar zijn al heel veel draadjes over, gebruik even de zoekfunctie >:)

Zelf ga ik deze zomer weer naar Indonesie, dit keer slechts 5 weken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door Erik »

Gebruikersavatar
LadyHeather
Reisexpert
Berichten: 329
Lid geworden op: 10 feb 2010 14:32
Locatie: Amsterdam

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door LadyHeather »

Gezellig een kletstopic. Ik zal eerst even reageren op het 'vrouw alleen' onderwerp. Ik ben 2 keer als vrouw alleen (een gedeelte van de tijd) in Indonesie geweest en vond het prima te doen! Mijn ervaringen beperken zich tot Java en Bali maar ik heb nooit echt problemen gehad. De enige keer dat is me een beetje ongemakkelijk voelde was toen ik (met 2 andere vrouwen en een paar bevriende Indonesische mannen) in een discotheek in Yogya was. Daar was het heel rustig en werden wij (de vrouwen) vrij opdringerig benaderd door zo ongeveer alle aanwezige mannen. maar buiten die ene discotheek ervaring geen noemenswaardige negatieve ervaringen! Vooral veel vriendelijke mensen leren kennen en verder nooit het idee gehad dat mensen/mannen het woord nee niet begrijpen ;)

dan, ander onderwerp. Ik was me onwijs aan het verheugen op mijn reis naar Indonesie eind mei. Gister nog helemaal happy een klein rugzakje gekocht waar ik erg blij van werd :) eindelijk een mooi/handig/klein rugzakjes gevonden die aan al mijn eisen voldoet voor bij mn backpack (of gewoon voor dagen dat mn backpack thuis blijft). Het is de Deuter Compact EXP 12 geworden (lekker klein ;) ) Wordt ik vanochtend gebeld door Egypt Air dat ze mijn ticket naar Kuala Lumpur annuleren! :( Ik vind het vrij belachelijk dat ze minder dan 3 maanden voor vertrek gewoon ff mn geld terug storten met de boodschap: zoek het zelf maar uit.. maarja het zei zo. Inmiddels bedacht dat ik waarschijnlijk een nieuw ticket ga boeken met Emirates.. is wel duurder maar nog te doen. Bedacht me net alleen dat natuurlijk ook het ticket van mn vriend is geannuleerd die me in augustus zou komen opzoeken. Het goedkoopste ticket wat ik voor hem tot nu toe heb kunnen vinden is 1000 euro, dat is toch wel ineens een stuk meer :( even kijken hoe dat verder gaat...
Selalu mencari...
Ingritaaa
Reisexpert
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 okt 2010 16:57
Contacteer:

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door Ingritaaa »

Leuk en handig topic! Ik ga misschien ook naar Indonesië. Mocht dat zo uitkomen zou het wel voor maar 10-14 dagen ongeveer zijn. Ik kom dan waarschijnlijk uit Myanmar en zou nog langer in Azië kunnen blijven voordat ik weer richting Nederland vlieg. Gezien een ticket uit Yangon naar Yogyakarta niet veel meer kost dan naar Bangkok lijkt me dat wel een mooie afsluiter. Ik zit alleen nog in dubio wat ik daar zoal kan doen. Ik ben niet echt van het chillen op het strand, meer van natuur en andere soorten water ;).

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Ingritaaa
Reisexpert
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 okt 2010 16:57
Contacteer:

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door Ingritaaa »

LadyHeather schreef: Wordt ik vanochtend gebeld door Egypt Air dat ze mijn ticket naar Kuala Lumpur annuleren! :( Ik vind het vrij belachelijk dat ze minder dan 3 maanden voor vertrek gewoon ff mn geld terug storten met de boodschap: zoek het zelf maar uit.. maarja het zei zo. Inmiddels bedacht dat ik waarschijnlijk een nieuw ticket ga boeken met Emirates.. is wel duurder maar nog te doen. Bedacht me net alleen dat natuurlijk ook het ticket van mn vriend is geannuleerd die me in augustus zou komen opzoeken. Het goedkoopste ticket wat ik voor hem tot nu toe heb kunnen vinden is 1000 euro, dat is toch wel ineens een stuk meer :( even kijken hoe dat verder gaat...
O nee! Dat is echt ontzettend balen! Hopelijk kun je nog een ander ticket vinden wat iets schappelijker geprijsd is. Waar ga jij allemaal naartoe?

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Gebruikersavatar
Michelle89
Reisexpert
Berichten: 316
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:11
Locatie: Gouda

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door Michelle89 »

Oeps, dat is balen LadyHeather!! Wat raar dat ze dat zomaar annuleren. :{
Wel geruststellend dat je goede ervaringen heb als vrouw alleen. :Y

@Ingritaaa; volgens mij zijn er een hoop mooie dingen te zien! Buiten het strand om. :)
Gebruikersavatar
LadyHeather
Reisexpert
Berichten: 329
Lid geworden op: 10 feb 2010 14:32
Locatie: Amsterdam

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door LadyHeather »

Ingritaaa schreef:O nee! Dat is echt ontzettend balen! Hopelijk kun je nog een ander ticket vinden wat iets schappelijker geprijsd is. Waar ga jij allemaal naartoe?
Ik baal ook echt onwijs! maargoed. Heb net al een beetje zitten puzzelen voor mn vriend en geloof dat het voor hem ook wel voor ongeveer 200/250 euro extra moet kunnen als ie omboekt naar Bangkok en dan een extra vlucht maakt en 1 nieuwe vlucht boekt met airasia.. ff kijken dit weekend...

Ik ga 2 maanden naar Yogyakarta, bij een vriendin op bezoek en vrijwilligerswerk doen en daarna reizen (alleen en met mn vriend, als ie nog wil komen nu :P haha) naar Flores, Sumba, Lombok en misschien een paar dagen Bali. Wat zijn jou plannen als je gaat? Ik vind Yogya en omgeving heel leuk! ook voor een beperkte tijd goed te doen (dagen-java-t8986.html)
Selalu mencari...
Ingritaaa
Reisexpert
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 okt 2010 16:57
Contacteer:

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door Ingritaaa »

Klinkt goed! Ik vlieg denk ik dus ook naar Yogya en vanuit daar denk ik de 2 grote tempels bezichtigen, daarna de vulkaan en het dieng plateau en vanuit Bandung met de trein naar Jakarta om terug te vliegen. Maar dit plan is pas gisteren ontstaan en ik heb straks tentamen (oh no) dus heb me er nog niet zo heel veel in kunnen verdiepen. Om ook nog in die korte tijd Bali te bezichtigen lijkt mij niet zo fijn. Ik zou wel eventueel op Bali kunnen vliegen, maar ik denk dat ik dan meer in de bus zit dan daarbuiten.

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door Jenny »

Ingritaaa schreef:Klinkt goed! Ik vlieg denk ik dus ook naar Yogya en vanuit daar denk ik de 2 grote tempels bezichtigen, daarna de vulkaan en het dieng plateau en vanuit Bandung met de trein naar Jakarta om terug te vliegen.
Waarschijnlijk is het dan het makkelijkste en het goedkoopste als je een retourtje naar Jakarta of naar Kuala Lumpur boekt. Met Ais Asia kun je dan verder vliegen. (En van Jakarta naar Yogya zijn al helemaal een hoop vluchten!) Open-jaw-tickets zijn zo duur!!!!

Ik kan zelf niet beslissen wat ik deze zomer ga doen. Iets met Sumatra, iets met oost-Java en iets met Bali. Ik ken mezelf, waarschijnlijk beslis ik de invulling van mijn reis pas tijdens de reis, vliegtickets zijn zo makkelijk om daar te boeken. En het lukt me toch nooit om alles te zien wat ik wil zien, hoe lang ik er ook ben _O- (Dit wordt overigens de 9de keer. Voor wie hem nog niet kent: http://www.ikreis.net/main.php?cid=16)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1505
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door kohraya »

@LadyHeather

Waarom hebben ze je vlucht geannuleerd?
Wij vliegen eind juli ook met Egypt Air naar Kuala Lumpur.
Bedoeling is verder te vliegen naar Sumatra, maar aangezien de planning nog niet helemaal vast ligt, moet ik die tickets nog aanschaffen (Air Asia).
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door Jenny »

kohraya schreef: Waarom hebben ze je vlucht geannuleerd?
Ik zou even contact opnemen met je reisbureau, want Egypt Air heeft alle vluchten naar KL geschrapt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Gebruikersavatar
LadyHeather
Reisexpert
Berichten: 329
Lid geworden op: 10 feb 2010 14:32
Locatie: Amsterdam

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door LadyHeather »

kohraya schreef:@LadyHeather

Waarom hebben ze je vlucht geannuleerd?
Wij vliegen eind juli ook met Egypt Air naar Kuala Lumpur.
Bedoeling is verder te vliegen naar Sumatra, maar aangezien de planning nog niet helemaal vast ligt, moet ik die tickets nog aanschaffen (Air Asia).
denk niet dat je met egypt air naar KL gaat vliegen... mn vriend is vanmorgen ook gebeld dat zijn vlucht in augustus geannuleerd is. Ze hebben de hele bestemming eruit gehaald en Singapore volgens mij ook (dat zei dat meisje aan de telefoon volgens mij maar zal het nog eens navragen als ze vandaag de telefoon nog op gaan nemen...)...
Selalu mencari...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten