welke route voor Kilimanjaro

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
Quvac
Reiziger

welke route voor Kilimanjaro

Bericht door Quvac »

Hey,
Ik zet deze vraag hier maar even neer zodat ik gaan nieuwe topic hoef te maken.
ik ben me nu aardig aan het voorbereiden voor tanzania en met name de kilimanjaro en de safaries. In de LP en op verschillende websites praat iedereen anders over de verschillende routes. De 1 zegt dat de rongai route het makkelijkste is maar het wel is aan te raden deze in 6 dagen te doen. de andere zegt juist weer dat de marangu route het beste is om mee te beginnen.
Wat is jullie ervaring? het gaat ons er met name om dat we lekker kunnen lopen en genieten, daarbij is de makkelijkste route al uitdaging genoeg. We zijn geen geweldig ervaren lopers maar hebben toch enige bergtochten in de benen.

Aangezien er op internet verschillende dingen worden gezegt is kortgezegt mijn vraag:
Welke route is het meest geschikt voor beginners en in hoeveel dagen wordt deze aangeraden.

gr. Sander
Laatst gewijzigd door Erik op 21 jan 2011 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ik heb hem toch even een nieuw topic gegeven. Dan is ie beter terug te vinden en de kans groter dat je antwoorden krijgt
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: welke route voor Kilimanjaro

Bericht door Tikva »

De marangu route is de beste route voor beginners. Het is niet persee de allermakelijkste route maar wel een van de makkelijkste. Het is echter de enige route met vaste hutten, je hoeft dus geen tent mee te slepen en hebt minder dragers nodig.

Het is daarom ook de goedkoopste route en ik verwacht dat je de beste nachtrust krijgt. 5 dagen is minimum maar 6 dagen aangeraden.

Ik heb zelf deze route beklommen lees:
kilimanjaro beklimmen
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Quvac
Reiziger

Re: welke route voor Kilimanjaro

Bericht door Quvac »

hey bedankt voor je reactie, ik had het verhaal al gelezen, klinkt allemaal erg goed!:) zou morgen wel al willen beginnen. Aangezien onze groep wat vergroot is en meesten fysiek en financieel niet in topconditie zijn, zijn we nu aan het kijken voor mt meru, heb ook daar veel wisselende verhalen over gehoord. het is allemaal nog wat gepuzzel maar iig bedankt voor je info:)
Plaats reactie