One week to go

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
merijnus
Vakantieganger

One week to go

Bericht door merijnus »

Volgende week reis ik af richting Bangkok, 3maanden later vlieg ik weer terug van deze metropool, eindelijk weet ik nu (pas) wat ik allemaal wil zien, nu nog de planning. Ik begin dus in Bangkok, en dacht zelf na 3 dgn BKK doorvliegen naar Bali, om daar en op Java een week of 3 te relaxen, feesten en de cultuur op te snuiven. Ook wil ik uiteraard via noord Thailand naar het beruchte Laos en Cambodja (+- 6 wkn), om te eindigen op de eilanden in zuid Thailand overige 3 weken.

Ik denk dat ik qua tijd overal wel goed zit, wat jullie?
Ik ben erg flexibel qua route, wat denken jullie dat de meest voor de hand liggende, meest logische keus is.

Heb alles al overwogen, maar denk dat, omdat bali en the thaise eilanden veel feest en zuipen is is laos/cambodja wel een fijne afwisseling in het midden van me reis.

Vast wel wat deskundig advies op deze site. Bedankt alvast
Jenny
Reisexpert

Re: One week to go

Bericht door Jenny »

Je zult moeten kiezen. 3 weken is veel te weinig voor heel Bali en heel Java, maar je zou bv wel een week op Bali kunnen zitten en dan vanuit Yogya terug naar BKK vliegen. Java is overigens niet echt een eiland om te zuipen en te feesten, veel te islamitisch.

Houd er rekening mee dat je voor vertrek naar Indonesie al een ticket het land uit moet hebben, anders krijg je geen visum on arrival. (Je ticket naar Bali toe zal je al moeten hebben voordat je naar BKK vertrekt, anders kom je daar weer in de problemen met je visum.)

6 weken is wel genoeg om een indruk te krijgen van Laos en Cambodja (bv 4 weken Laos en dan 2 weken Cambodja), en als je knetter stronken wilt worden dan moet je vooral ook naar Vang Vieng gaan. (Geen idee trouwens wat men daar precies rookt.) Vang Vieng is relaxed, en de omgeving is ook prachtig als je nuchter bent.

Rest de vraag naar welke stad je wilt vliegen voordat je naar Laos en Cambodja gaat. Ergens is Chieng Mai (kan met Air Aisa: Yogya - KL en KL - CNX) een logische keus, maar dan kom je weer in de knoop omdat je geen bewijs hebt dat je Thailand verlaat. In dat opzicht kun je beter naar Laos of Cambodja vliegen. Houd er voor de laatste 3 weken rekening mee dat wanneer je Thailand overland binnenkomt, je maar een visum krijgt voor 14 dagen, je moet dus VOORAF een visum regelen voor 30 dagen (bv in Cambodja).

Lees de visuminformatie op dit forum nog een keer goed door, en houd hier rekening mee in je planning!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
merijnus
Vakantieganger

Bericht door merijnus »

Op zich hoef ik niet perse naar Java, 3 weken Bali vind ik ook prima.
Vang Vieng ga ik zeker bezoeken!
Was al op de hoogte over de benodigde retour tickets. weet dus ook dat ik die van te voren moet boeken maar is nog best prijzig, kom uit op 300 USD retour, probleem is echter dat het nogal al lastig is om vanuit Bali naar Laos/Cambodja te vliegen. Dus dacht eigelijk gewoon een retourtje bangkok nemen met het risico, en dan maar op de goede hoop (zonder oprotbewijs) of word dit standaard aan je gevraagd? kan natuurlijk ook altijd een goedkoop ticket naar bv KL boeken om zo de regels te ontlopen, doe ik liever niet als het niet nodig is.
vanaf bangkok dan met de trein naar Chang Mai, iemand hier ervaringen mee? dan de grens over bij Laos en Cambodja, Ben bij de ggd geweest en ze bevelen malarone aan voor deze 2 landen. heb er maar 45 besteld. 1 voor en 7 na het gebied. dus heb maar 35 dagen. Is toch wel genoeg? 20 dgn Laos en 15 cambodja bv.? en was dan sowieso van plan om vanaf Phnom Penh terug naar BKK of Phuket ofzo te vliegen om mn 30 dgn visa te innen.

Weet iemand nog een relaxed guesthouse in Bangkok, waar je beetje kunt bijkomen van alle nieuwe indrukken. liefst in de buurt van Ko san Road. Word mijn eerste azie avontuur dus wil een beetje aqlimatiseren. Mogelijk om via internet te boeken, hostelword ofzo? is wel fijn voor de eerste paar dagen. vanaf daar op de bonne foi.

Bedankt voor je info iig.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Voor een deel van cambodja (o.a pp en siem reap, sihounoukville) hoef je geen pillen te slikken dus dan kom je wel uit.

De trein naar chiang mai en dan de grens over naar laos wordt heel veel gedaan, is een standaard route geen problemen, Wil je de nachttrein dan is het wel handig even van te voren te reserveren.

Een guesthouse dat je kan reserveren weet ik helaas niet.

Wanneer je 3 weken bali toch teveel vindt kan je het ook combineren met lombok (gili islands).
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Van Bali kom je makkelijk met Air Asia in Kuala Lumpur, en daarvandaan vlieg je makkelijk verder. Je bent echter een beetje laat misschien met boeken als je over een week al weggaat: Air Asia tickets zijn duurder zo vlak voor vertrek.

Een ticktet het land uit boeken voor het visum is een goed idee.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

leef je uit in vang vieng; hou er rekening mee dat er jaarlijks minstens een backpacker overlijdt wegens lompe dronken acties op de rivier. die swings en vooral de glijbaan zijn gevaarlijk als je teveel gratis laolao achterover hebt geslagen. Hoewel opium, paddo's en da ganja makkelijk te verkrijgen zijn; besef dat deze illegaal zijn. meeste mensen ondervinden geen problemen hiermee maar voel je niet 'genaaid' als je gepakt wordt en moet dokken. veel backpackers schijnen niet te beseffen dat ze de wet overtreden.

en last but not least; zodra je vang vieng verlaat, gedraag je dan alsjeblieft weer een beetje. O-)
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

en last but not least; zodra je vang vieng verlaat, gedraag je dan alsjeblieft weer een beetje.
Dat sowieso!! en als het even kan...probeer je ook een beetje te gedragen ín Vang vieng
Ik heb echt te schandalige dingen gezien. Met zijn allen aan een tuktuk hangen om hem om te krijgen is niet grappig! zeker niet voor die arme man wiens inkomen het is. En zijn inkomen is voor een maand ongeveer gelijk aan wat een bakcpacker in 1 avond weg zuipt.

Wat betreft je Malarone denk ik ook wel dat je uitkomt als je Siem Reap voor Phnom Penh doet.

zorg dat je altijd een retour hebt met de terugvlucht datum binnen de termijn van een visum on arrival! ga het risico niet nemen dat je geweigerd word op een vlucht. Dan ben je pas echt zuur.
3 weken bali klinkt mij ook als veel te veel. Doe Indonesie een plezier en ga er iets meer van zien. Probeer je op bali ook los te rukken uit Kuta en de rest te bekijken!

veel plezier!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

bolletjeom schreef: Met zijn allen aan een tuktuk hangen om hem om te krijgen is niet grappig!
serieus?! het gaat ook echt veel te ver allemaal. Ik zit zo een aantal maanden in een dorpje in de buurt van don det; hoop dat deze ontwikkelingen daar allemaal nog wat langzamer gaan.
amassakoul
merijnus
Vakantieganger

Bericht door merijnus »

Thnx voor de reacties,

Ik denk zelf ook dat 3 weken Bali te veel is, daarom dacht ik ook aan Java aangezien dit de enige 2 eilanden in Indonesie zijn die malaria-vrij zijn, maar Java is blijkbaar niet zo spectaculair. Wat betreft Lombok zou ik graag naar toe gaan maar hier moet ik dan ook weer malarone voor bestellen, ga uit van 7 dagen = 7 pillen + 1 voor en 7 na het gebied. dit geld dus ook voor de steden in Cambodja, als ik even uit het gebied, zoals in Siem Raep moet je toch gewoon doorslikken?
Heb net de ggd nog even gebeld en probeer er nog 15 bij te bestellen, beter te veel dan te weinig, je weet toch niet waar je allemaal terecht gaat komen. en ik hoop het allemaal terug te krijgen van verzekering,
weet dat ik laat ben met boeken, maarja story of my life. zijn er nog andere budgetmaatschappijen die in azie vliegen?

Bizar joh die verhalen in VV, moeten zich kapotschamen. ik hou wel van een biertje op zn tijd :A , maar ik word er alleen maar gezellig van, laat me raden? English blokes?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

merijnus schreef: Ik denk zelf ook dat 3 weken Bali te veel is, daarom dacht ik ook aan Java aangezien dit de enige 2 eilanden in Indonesie zijn die malaria-vrij zijn, maar Java is blijkbaar niet zo spectaculair.
Java is wel spectaculair. Maar niet als je alleen maar uit wilt gaan.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

nee hoor, niet alleen engelsen. ook nederlanders kunnen zich heel onbehoorlijk gedragen. Java is absoluut de moeite waard maar er hangt vrijwel nergens een echte partysfeer. Naar java ga je voor natuur en cultuur en dan kan je prachtige dingen meemaken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

merijnus schreef: weet dat ik laat ben met boeken, maarja story of my life. zijn er nog andere budgetmaatschappijen die in azie vliegen?
Er zijn uiteraard voldoende maatschappijen die in Azie vliegen, maar veel ervan kan je niet online boeken. En je hebt een bewijs nodig dat je het land verlaat voordat je aankomt, dus ter plekke iets regelen kan in jouw geval niet.

Je kan uiteraard proberen je tickets te vinden bij bv www.vliegwinkel.nl, maar dan vlieg je met maatschappijen als Garuda en Thai Airways en dan ben je waarschijnlijk meer geld kwijt als met Air Asia. Maar probeer het vooral uit, misschien heb je mazzel.
merijnus
Vakantieganger

Bericht door merijnus »

Wil al 2 dagen een ticket boeken via Airasia.com, maar na mijn vlucht gevonden en geselecteerd te hebben kom ik niet verder, ik kan op de een of andere manier mijn persoonlijke gegevens niet invoeren, heb me toen maar gerigistreed maar kom ook dan kom ik geen stap verder

herkent iemand dit probleem?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

heb je aangeklikt dat je accoord gaat met de voorwaarden? (hokje onderin?)
merijnus
Vakantieganger

Bericht door merijnus »

ja maar denk dat er een error op de site is, na 10 keer proberen kwam ik er eindelijk door, na al mijn gegevens ingevuld te hebben bleef het programma maar aangeven dat mijn credit card naam niet correct was ingevuld, na nog 3 keer invullen en iemand anders CC had gebruikt gaf dit weer hetzelfde probleem aan. ligt dus aan de site.

gebeurt dit vaker?
Plaats reactie