Beste ticketformule : Azie ==> Oceanië

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
girafontheroad

Beste ticketformule : Azie ==> Oceanië

Bericht door girafontheroad »

Hey,

Volgende jaar in september zoek ik samen met mijn vriendin voor 16 maanden op reis te vertrekken. Graag zouden we willen werken met losse tickets omdat we dan zo flexibel mogelijk zijn. Maar nu duiken er wat vragen/problemen waar ik jullie mening eens over zou willen hebben.

Onze trip onderverdeeld in twee delen. 1) Azië / Austr. / NZ en 2) Zuid en Midden Amerika. Deel 2 is voor ons al duidelijk. De moeilijkheid zit hem in deel 1:

Goedkoop in Azië geraken zie ik wel zitten, ook goedkope vluchten vinden binnen Azië, lijkt me geen probleem. Waar ik wel over aan het twijfelen ben is of je op een "goedkope" manier van Azië (KUL/SIN/...) tot in NZ en AUS kan geraken.

Meer en meer ben ik van het idee om een RTW of een QANTAS formule te gebruiken voor onze wereldreis. Maar daar zit je dan weer met het gebrek aan flexibiliteit. Daar komt nog eens bij dat een uitreisticket verwacht wordt in NZ en AUS.

Hebben jullie hierover wat interessante info??

Alvast bedankt!

R.
Smak

Bericht door Smak »

Hoi Girafontheroad

Ik heb met het zelfde vraagstuk geworsteld alleen dan van australie naar azie.. Er zijn een aantal luchtvaartmaatschappijen waarmee je redelijk goedkoop kunt vliegen alleen ben je vrij beperkt in de luchthavens waarnaar je directe vluchten hebt.

Een aantal interessante luchtvaartmaatschappijen zijn:

www.tigerairways.com.au
www.jetstar.com
www.flypacificblue.com

voor binnen azie uiteraard www.airasia.com

ik hoop dat je er wat aan hebt en goede vlucht
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik weet niet of Indonesie op jullie wensen lijstje staat???

vanaf Bali maar vooral vanaf Timor is het heel betaalbaar vliegen naar Australie!
Voor Bali moet je wel even op het seizoen letten. in het hoogseizoen vliegen de prijzen omhoog. er zijn 2 hoogseizoenen, wanneer de europeanen "grote" vakantie hebben en wanneer de Australiers massaal op pad gaan ( rond de kerst).

Vanaf Singapore is het goedkoop vliegen naar Bali. Dus misschien is dat een leuke sidetrip.
Nog mooier is het als je een weekje of wat uittrekt voor het prachtige Indonesie en dan eiland hopt tot aan West-timor. hier pak je dan voor zo'n 150 euro een vlucht naar Darwin

groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Carla
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Carla »

Volgend jaar september/okotber zit ik met hetzelfde vraagstuk: dan wil ik vanuit china of nepal naar australië...

als je nog tips hebt??

gr. Carla
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

zowel China als Nepal zijn dure locaties om vandaan te vliegen. zeker naar Australie!
Hier zou het heel goed kunnen dat je goedkoper uit bent wanneer je toch van te voren een RTW ticket haalt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie