Koffer of backpack?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
eldouwstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2010 12:16

Koffer of backpack?

Bericht door eldouwstra »

Hai,

Mijn vriendin die al langere tijd door australie reist vertelde dat ik lekker met een koffertje moet rondreizen. Veel handiger. Al je spullen makkelijk te vinden, geen pijn in je rug. En in australie, nieuw zeeland en Azie kan je makkelijk met koffer terecht volgens haar.

Jullie mening?? :Y
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Koffer of backpack?

Bericht door bolletjeom »

ik ben anti koffer. Zeker in Azië. Of je moet niet verder komen dan de mega toeristische plekken.

Ik draag nog altijd 100 keer liever 15 kilo op mijn rug 5 trappen op dan dat ik 15 kilo aan mijn arm heb hangen...die wieltjes heb je niet veel aan op een trap om maar eens een voorbeeld te noemen.
Daarnaast heb ik ooit een serieuze schouder blessure opgelopen waar ik 8 maanden last van heb gehad door een klein koffertje achter me aan te rollen die op een onverwacht moment een enorme ruk aan mijn arm gaf...dus voor mij alleen nog een koffertje als ik alleen handbagage mee mag op een lowcostvlucht in europa
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Re: Koffer of backpack?

Bericht door Globeskater »

ik had naar Moskou een koffer mee omdat ik door een zware blessure geen rugzak om kon en wat heb ik die koffer bij de trappen vervloekt.. ik reis dus ook liever met een backpack, ik doe alles in zakken zodat je makkelijk bij je spullen kan en zoals bolletjeom zegt alleen nog koffertje bij weekendtripjes of lowcost flights binnen europa!
Robin
Reisexpert
Berichten: 211
Lid geworden op: 17 jul 2009 11:13

Re: Koffer of backpack?

Bericht door Robin »

Waarom ga je niet voor een rugzak in de (vierkante) vorm van een koffer? Er zitten geen wieltjes aan, maar wel draagbanden en de vorm is net als een koffer die je voor 3/4 kan openritsen zodat je overal makkelijk bij kan.

Ik vind deze tassen niet geschikt als je veel met je tas gaat sjouwen, maar dat doe je in Australie meestal niet....
Gebruikersavatar
WizardOfOss
Reisexpert
Berichten: 1431
Lid geworden op: 09 dec 2008 22:49
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Koffer of backpack?

Bericht door WizardOfOss »

Ik had voor m'n komende reis eigenlijk nog een nieuwe tas willen kopen, een Berghaus Mule Wheeled, heb momenteel nog altijd de versie zonder wielen. Een forse reistas met wielen, welke je ook prima als rugzak kan dragen. Weliswaar absoluut ongeschikt voor een flinke trektocht, maar ideaal om bijvoorbeeld met bagage en al over stations te rennen, als je weer eens wat aan de late kant bent, of zoals al gezegd voor trappen. Voor het geval dit teveel op reclame lijkt, andere merken maken vergelijkbare tassen, al heb ik er ook al een aantal gezien met zulke korte banden dat ik ze onmogelijk over m'n schouders zou krijgen, let daar wel op.

Een koffer is erg praktisch in gebruik, maar onderweg een ramp. Ik heb er nog altijd eentje in de berging staan, die was ideaal voor een trip naar New York waarbij je door een taxi voor de deur van het hotel wordt afgezet en dus zelden meer dan misschien 100 meter loopt, maar anders echt niet.
BeeBee
Vakantieganger
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 sep 2009 18:05

Re: Koffer of backpack?

Bericht door BeeBee »

Ik zou voor een backpack gaan!
Zoals al eerder is genoemd is het veel handiger als je trappen op moet.
Je bent veel sneller en hebt beide handen vrij dus kunt evt nog een leuning vastpakken oid

Het is mij een keer overkomen dat ik van vakantie terug kwam, ik mijn rugzak op mijn rug gooide en de trap van het station oprende om de trein te halen. Die vriendin die mee was kreeg haar koffer amper de trap op waardoor ik die ook nog eens omhoog moest sleuren.
Ik was al anti-koffer maar na deze "ellende" was ik er helemaal klaar mee.

Pijn in je rug van een backpack? Stel em eens goed af zou ik zeggen... dat kan al een hoop schelen :-)
Zelf kies ik altijd een rugzak die van de voorkant of zijkant toegankelijk is.
En na een tijdje reizen weet je precies hoe je je rugzak het beste in kunt pakken en hoef je ook niets meer te zoeken.
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Re: Koffer of backpack?

Bericht door Ron »

ik ga voor een backpack als ik op reis ga waarom, je pakt hem echt niet voller dan dat je kunt dragen. en tegenwoordig kun je van die dingen krijgen die je net zo als een koffer bijna helemaal kunt openritsen ( kon die van mij dat maar ) echt top dus waarom dan een koffer die ook nog eens onhandig is om een trap op te tillen als simpel voorbeeld.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Gebruikersavatar
Nanneke
Reisexpert
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2007 19:44
Contacteer:

Re: Koffer of backpack?

Bericht door Nanneke »

Ook ik sluit me aan bij de bacpack. Er gaat alleen een koffer mee als je op een plek blijft of een klein koffertje voor een stedentrip. In alle andere gevallen kan ik beter uit de voeten met een backpack. Als je die vaak genoeg inpakt, weet je wat het beste werkt, hoe zwaar die kan worden (spullen naar huis sturen) en waar je alles kunt vinden.
misterx

Re: Koffer of backpack?

Bericht door misterx »

Toen ik alleen al 3 weken met mijn koffer rond moest sjouwen was ik het al helemaal zat! Ik wilde echt graag een backpack! Veel handiger, zeker al sje langere tijd weggaat!
Liza!
Wereldreiziger
Berichten: 103
Lid geworden op: 14 mei 2010 16:06

Re: Koffer of backpack?

Bericht door Liza! »

Mmmm ik twijfel nog. Vooral omdat ik van plan ben om eerst 5 maanden op dezelfde plek te blijven i.v.m. studie en daarna 1 maand wil rondreizen. In een koffer past denk ik toch meer dan in een backpack... Denk er aan om dat reizen dan met een auto te doen... Dus dan hoef ik ook die koffer niet zo vaak te tillen.
Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Ben benieuwd naar de tips.
Groetjes Liza
misterx

Re: Koffer of backpack?

Bericht door misterx »

Dat had ik ook! Ik was voordat ik 3 weken ging reizen ook 3 maanden in het buitenland. Ik had echter toen 2 koffers, dat was heel onhandig. Er zijn altijd wel mensen die je leert kennen die achterblijven, dus de handigste oplossing is dan, 1 koffer mee, 1 backpack. En je koffer achterlaten als je gaat rondreizen, en dan aan het eind weer terugkeren om je koffer op te halen!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Koffer of backpack?

Bericht door Jenny »

misterx schreef:Dat had ik ook! Ik was voordat ik 3 weken ging reizen ook 3 maanden in het buitenland. Ik had echter toen 2 koffers, dat was heel onhandig. Er zijn altijd wel mensen die je leert kennen die achterblijven, dus de handigste oplossing is dan, 1 koffer mee, 1 backpack. En je koffer achterlaten als je gaat rondreizen, en dan aan het eind weer terugkeren om je koffer op te halen!
Hoeveel spullen neem je wel niet mee????

Ik ben verschillende keren 3 maanden of langer weggeweest:
- 6 mnd Indonesie
- 9 mnd reizen
- 3 mnd indonesie
- 4 mnd engeland

al die keren had ik voldoende aan een 55 liter backpack!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Karin.kamai
Reiziger
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mar 2009 18:50

Re: Koffer of backpack?

Bericht door Karin.kamai »

Zeker een backpack. OM alle bovengenoemde redenen + koffers op wieltjes en oude straatjes gaan niet best samen! Hobbels, stoepranden trambanen etc. werken meestal ook niet mee bij zo'n koffer :-) En als je lange tijd op een plek blijft, dan kan je je backpack altijd uitpakken natuurlijk.
Liza!
Wereldreiziger
Berichten: 103
Lid geworden op: 14 mei 2010 16:06

Re: Koffer of backpack?

Bericht door Liza! »

Tja, blijf het lastig vinden hoor. Krijg last van m'n rug (i.v.m. reuma) als ik met zo'n backpack moet lopen, maar een koffer met wieltjes op een weg waarbij je 'm niet kan rijden werkt ook niet.

Ben trouwens van plan er maar eentje mee te nemen:P:P Maar goed, je neemt als snel een hoop mee, want wil bijv. wel m'n sportschoenen, slippers, waterschoenen en nog 1 paar schoenen mee(waarschijn aan onderweg).Maar ook m'n laptop voor de unikwestie:P (normaal had ik 'm echt nooit meegenomen...) en wat kleren natuurlijk...

Die tip van laten staan is misschien zo gek nog niet als ik bijv. 2 weken malesie ervoor plak... Hebben ze ook geen opbergsysteem op de luchthavens? (KL)? En is dat een beetje betaalbaar? Dan stop ik gewoon de belangrijke dingen in een dagrugzak.

Alleen in Australie zal t niet werken omdat ik in t noordoosten zal studeren en daarna naar t zuiden trek en vanaf daar dan ook vertrek naar huis. Ik hoop dat ik daar een goedkope maar wel rijdende auto kan vinden, dan kan m'n koffer gewoon in de KOFFERbak:P haha!

Bedankt voor de tips!
En nu nog iets... niet speciaal voor Australie, maar wel over een koffer of backpack... ben bezig 5daagjes Londen te boeken... Backpackje is zeker veel handiger dan? Of is een dagrugzak volstouwen en daarna uitpakken en de belangrijke dingen er in laten (geld én camera;P) nog makkelijker?

Nou bedankt!

xxx
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Koffer of backpack?

Bericht door Jenny »

Een backpack draag je op je heupen als deze goed is afgesteld. Ik voel hem echt niet in mn rug en schouders!

Een daypack is zeker handiger voor 5 dagen, maar houdt rekening met de vloeistofregels! En natuurlijk met het maximale gewicht, wat bij veel maatschappijen rond de 7 kilo ligt. Ze controleren niet vaak, maar ik heb bij mn laatste trip wat lenzen van m'n camera in mijn jaszakken moeten duwen omdat m'n handbagage anders te zwaar zou zijn!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten