Met boot van Singapore naar Sumatra?
Met boot van Singapore naar Sumatra?
Hoi Allemaal,
Heb net spontaan besloten begin augustus alsnog de rugzak te pakken en naar sumatra af te reizen (voor 4 weken).
Een betaalbare ticket vinden viel natuurlijk niet mee, beste optie lijkt nog direct op singapore. Heb t idee om vandaar de boot naar sumatra te pakken?
Heeft iemand daar ervaring mee? Is dat een goed idee?
Is de boot sowieso een slim vervoermiddel in indonesië?
Bedankt!
Groet
Selle
Heb net spontaan besloten begin augustus alsnog de rugzak te pakken en naar sumatra af te reizen (voor 4 weken).
Een betaalbare ticket vinden viel natuurlijk niet mee, beste optie lijkt nog direct op singapore. Heb t idee om vandaar de boot naar sumatra te pakken?
Heeft iemand daar ervaring mee? Is dat een goed idee?
Is de boot sowieso een slim vervoermiddel in indonesië?
Bedankt!
Groet
Selle
Bootje varen
Thanks. En die verhalen over overvolle kapseizende boten? Gewoon een kwestie van goed uit je doppen kijken en als t te extreem is niet meevaren? Of...?
- bolletjeom
- Reisexpert
toen wij er waren konden ze in Singapore niet vertellen hoe we vanaf Batan naar Sumatra konden en hoe vaak per week er een boot ging ( max 3 per week!!)
Wij hebben dan ook last minute een hele goedkope vlucht genomen. We vlogen met www.valuair.com.nl
misschien is dat wat voor je.\
met "maar" 4 weken is het zonde als je 3 dagen kwijt bent om er te komen
groetjes rudi
Wij hebben dan ook last minute een hele goedkope vlucht genomen. We vlogen met www.valuair.com.nl
misschien is dat wat voor je.\
met "maar" 4 weken is het zonde als je 3 dagen kwijt bent om er te komen
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Je kan zowel vanaf Singapore als vanaf Batam naar Sumatra vliegen. Vanuit Batam is overal het algemeen goedkoper, maar dan vlieg je wel met een Indonesische maatschappij. En die staan sinds een paar weken allemaal op de 'zwarte lijst'....: http://www.guardian.co.uk/airlines/stor ... 55,00.html
Een ander alternatief is van Johor Baru (Maleisie, vlakbij Singapore) naar Kuala Lumpur naar Medan. Maar da's best omslachtig.
Groet,
Jenny
Een ander alternatief is van Johor Baru (Maleisie, vlakbij Singapore) naar Kuala Lumpur naar Medan. Maar da's best omslachtig.
Groet,
Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Hoihoi,
dank allen voor jullie reactie! ik begrijp dat t vliegen een ok alternatief is. maar wil als t ff kan toch een boot proberen, lijkt me toch ook wat goedkoper nietwaar?
op internet lees ook wel verhalen over de oversteek van Batam naar Dumai. of evt van Melakka naar Dumai...
Iemand ervaring mee?
groetjes
selle
dank allen voor jullie reactie! ik begrijp dat t vliegen een ok alternatief is. maar wil als t ff kan toch een boot proberen, lijkt me toch ook wat goedkoper nietwaar?
op internet lees ook wel verhalen over de oversteek van Batam naar Dumai. of evt van Melakka naar Dumai...
Iemand ervaring mee?
groetjes
selle
Dumai is die boot die maar een paar keer per week gaat... Dat was ooit op maandag, woensdag en vrijdag, maar dat is inmiddels vast verandert!
Een optie is om van Singapore per bus naar Penang te gaan en daar een boot naar Medan te nemen. Die boot gaat iig dagelijks. Maar de busreis is wel LANG.
Een optie is om van Singapore per bus naar Penang te gaan en daar een boot naar Medan te nemen. Die boot gaat iig dagelijks. Maar de busreis is wel LANG.
- bolletjeom
- Reisexpert
Gerrit???de bus???Batam is een eiland.....hoe kom je dan met een bus op Sumatra?dat is absoluut geen probleem. Er gaat een Ferry van Singapore naar Batam, daar is een lucht haven en vanaf daar kun je vlucht boeken.
Of je neemt de bus!
wij vlogen voor €60 van singapore naar Jakarta.
Ik vind dat niet duur.
De boot zal goedkoper zijn maar ik vond het grootste nadeel dat je dus bijna niet kunt uitvinden wanneer ze gaan en dat ze maar 1 a 3 keer per week vertrekken.
Want eenmaal op Batam moet je dus een boot vinden ( waar plek op is) naar Sumatra. Omdat ook de steden op Batam niet bekand staan als prettig/veilig en accomodatie moeilijk te vinden schijnt rond de dagen dat er boten vertrekken hebben wij er maar helemaal vanaf gezien.
of je met een busrit naar Penang plus een bootkaartje nog steeds goedkoper uit bent dan wanneer je vliegt....ik weet het niet.
Maar als je ook een klein stukje Maleisie wil meepakken is dit (denk ik) wel een betrouwbaardere verbinding. Er tenminste info over de vertrekdagen te vinden.
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Batam is saai, maar wel veilig! Ik heb nooit problemen gehad met het vinden van accomodatie, normaal is er plek zat in Nagoya.
Aanrader: hotel Rashinta. Daar ging ik altijd zwemmen toen ik nog stage liep op Batam
Ben vergeten in welk hotel ik vorig jaar zat...
Aanrader: hotel Rashinta. Daar ging ik altijd zwemmen toen ik nog stage liep op Batam
Ben vergeten in welk hotel ik vorig jaar zat...