Hallo allemaal,
wij hebben net ons ticket geboekt om eind september voor drie maanden naar midden amerika te vliegen en zijn nu dus druk bezig met de voorbereidingen. Een van onze twijfels is nu: wel of geen tent mee???
Ik heb eerder gereisd in Afrika en vond het daar geweldig een tent mee te hebben aangezien je hier vaak gebruik van kon maken (zowel in het 'wild' als bij hostels e.d.)! Wij vroegen ons dus af of dit in midden amerika ook zo is en of iemand tips heeft mbt wel of geen tent mee te nemen?
(de tent hebben we trouwens al liggen, dus aanschaffen hoeft niet meer).
Oh ja en we vliegen naar mexico city vanwaar we overland naar panama zullen reizen en vervolgens nog een paar weekjes cuba!!
Gr
Dennis en Marieke
Tent mee naar Midden Amerika
Re: tent mee naar midden amerika
We hebben op reis van Mexico naar Argentinië een tent meegehad en ik heb er geen spijt van gehad, maar we hebben er op twee nachten in Guatemala en twee in Honduras alleen gebruik van gemaakt in Mexico en Argentinië. Enkel voor Centraal Amerika zou ik het niet direct aanraden. Er zijn zoveel hostels en ze zijn zo goedkoop dat het overnachten in een tent niet veel meerwaarde heeft. Wanneer je veel in nationale parken wilt trekken en overnachten is het wel handig om een tent mee te nemen, maar daarbuiten hebben wij hem niet gebruikt.