half oktober tot half november
half oktober tot half november
Mijn vriend en ik willen graag een 3 à 4 weken op reis half oktober tot half november.
Jammergenoeg is het moeilijk om een land uit te kiezen dat net op dat moment aangename
temperaturen heeft en niet te veel regen of kans op tyfonen of zo.
Onze favorieten zijn momenteel Vietnam of Peru. Beide landen hebben zowel op het vlak van
cultuur als natuur iets te bieden.
Heeft iemand ervaringen in deze landen tijdens de periode dat wij zouden willen gaan?
Kan je ons misschien een andere bestemming voorstellen?
Jammergenoeg is het moeilijk om een land uit te kiezen dat net op dat moment aangename
temperaturen heeft en niet te veel regen of kans op tyfonen of zo.
Onze favorieten zijn momenteel Vietnam of Peru. Beide landen hebben zowel op het vlak van
cultuur als natuur iets te bieden.
Heeft iemand ervaringen in deze landen tijdens de periode dat wij zouden willen gaan?
Kan je ons misschien een andere bestemming voorstellen?
Re: half oktober tot half november
Voor Peru is dat best een goede reistijd. Aan de kust is het lente: een lekker klimaat. In de Andes ben je dan net voor het regenseizoen en is het klimaat vrij goed (overdag lekker, maar wel geldt eigenlijk het hele jaar dat het 's avonds vrij koud is). In de amazone is het eigenlijk altijd lekker warm. Ik raad Peru aan in die periode!
GrDonny
GrDonny
Proyecto Peru
Ja ik denk ook wel dat het de moeite is, eigenlijk. Hopelijk hebben we met drie weken genoeg tijd om er zoveel mogelijk uit te halen. Weet iemand of het goed te doen is alles zelf ter plekke te regelen met een lonely planet in de hand, of vraagt het toch wat meer voorbereiding of hulp van een touroperator?
- loesopreis
- Wereldreiziger
Laos, Myanmar en Nepal zijn ook ideaal in die periode. Makkelijk rond te reizen met Lonely Planet. Dat geldt ook voor Peru. Er is geen speciale voorbereiding nodig, tenzij je dingen vooraf wilt vastleggen.
In Vietnam zijn verschillende seizoenen. Er is geen beste reistijd voor het hele land. In jullie periode in het midden van het land meer regen en kans op tyfonen, maar voor zuiden en noorden is het wel een prima reistijd.
In Vietnam zijn verschillende seizoenen. Er is geen beste reistijd voor het hele land. In jullie periode in het midden van het land meer regen en kans op tyfonen, maar voor zuiden en noorden is het wel een prima reistijd.
Ik was afgelopen oktober/november in Myanmar. In een woord fan-tas-tisch!! Wat een geweldig land. Ik heb nog nooit zo'n vriendelijke bevolking ontmoet, schitterende natuur, veel cultuur, mooiste stranden die ik ooit gezien heb.
Uiteraard wel een verschrikkelijk regime en ik zou in de gaten houden wanneer de verkiezingen gepland zijn.
Verder is die hele regio heerlijk kwa klimaat. Wat een fijn dilemma
Uiteraard wel een verschrikkelijk regime en ik zou in de gaten houden wanneer de verkiezingen gepland zijn.
Verder is die hele regio heerlijk kwa klimaat. Wat een fijn dilemma
Dit is de ideale reistijd voor Nepal. Cultuur en natuur
- bolletjeom
- Reisexpert
ik zou voor Vietnam gaan. Ken Peru niet maar Ecuador wel. En daar is niets mis mee. mooi zelfs! maar ik heb meer met Vietnam. Prachtig land!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika