Moskou

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Wereldreizigers
Vakantieganger
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 okt 2009 12:15
Contacteer:

Hostel Moskou

Bericht door Wereldreizigers »

Hallo!

Hebben jullie (naast de 4 die al bij hostels op de site vermeld staan) nog goed(kope)e tips voor een hostel in Moskou?

Bedankt alvast!
Wij zijn onderweg! Kijk ook eens op http://www.onzedroomreis.nl
laurae
Reiziger
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 okt 2009 12:54

Re: Hostel Moskou

Bericht door laurae »

kijk ook eens op tripadvisor.com

staan enorm veel hostels, hotels, b&b's etc op en ze zijn beoordeeld door reizigers!
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Re: Hostel Moskou

Bericht door LaosFan »

Ik heb destijds geslapen in het Trans-Sibernian Hostel. Dat was in 2006.

De prijs was vrij hoog per nacht (in een dorm): 25 Dollar. De mensen die er werkten waren erg aardig en behulpzaam en het is slechts 15 minuten lopen naar het Rode Plein.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
mieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2004 00:00
Contacteer:

overnachten vliegveld Moskou, visum??

Bericht door mieke »

Ik heb een goedkoop ticket naar Vietnam gevonden met Aeroflot. Dit betekent wel dat we een overnachting in Moskou moeten regelen omdat de vlucht van Moskou naar Hanoi pas een dag later vertrekt. Nu wilde ik vragen of mensen hier ervaring mee hebben. Het probleem is namelijk dat een visum voor Rusland verplicht is. Zijn er ook mogelijkheden om op het vliegveld te overnachten of een speciaal visum aan te vragen? Alvast bedankt voor de reacties!!
Will
Reisexpert
Berichten: 401
Lid geworden op: 05 nov 2009 21:27

Moskou

Bericht door Will »

Ik probeer even wat inspiratie op te doen in verband met Moskou.
Wat hebben jullie daar allemaal bezocht?

Ik blijf momenteel steken op:
- Rode Plein
- Kremlin
- Basiliuskathedraal
- Lenin Mausoleum
- KGB Museum
- State Museum-Reserve Tsaritsyno

Zie ik iets over het hoofd? Of hebben jullie nog andere tips?
We zijn in totaal ongeveer 2,5 dagen in Moskou.
Gebruikersavatar
flip72
Reiziger
Berichten: 86
Lid geworden op: 11 dec 2008 13:03

Re: Moskou

Bericht door flip72 »

Ben net terug van 5 dagen Moskou.
Er is enorm veel te zien, maar het ligt allemaal wat verder van elkaar dan bijv. in St. Petersburg.

Het Kremlin, Rode Plein, Basiliuskathedraal het Lenin Mausoleum zijn goed te doen op 1 dag.
Vond zelf Cathedral of Christ the Saviour, Kolomenskoye en Novodevichie ook de moeite waard.
En natuurlijk de metro stations.

Veel plezier!
Klaas
Bezoek ook eens mijn website:
http://www.dutchbackpacker.nl
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Moskou

Bericht door bolletjeom »

van de week nog ergens een lijstje gezien van metrostations die de moeite waard waren....zal eens gaan zoeken.
Erg de moeite waard om te doen maar bewaar het voor het einde van de dag als je toch geen voeten meer over hebt ;)

Kazan kathedraal op het rode plein, volkswijk Arbat, Novodevychi klooster is echt een aanrader, boottochtje over de moskourivier...handig als je toch aan de andere kant van de stad wilt zijn
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hildo
Reisexpert
Berichten: 961
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Moskou

Bericht door hildo »

Het KGB museum is niet meer toegankelijk (tenminste in 2007). Toen ik naar de aangegeven plek in de reisgids ging, was daar een 'normaal' KGB kantoor geworden. Ben er rustig, maar toch met ferme hand uitgezet ;)

Het lijstje is oke. Je moet even opletten dat je voor de armoury in het Kremlin, je een apart toegangsbewijs daar voor nodig hebt. Je moet dit van te voren kopen, bij het zelfde ticket office als waar je je Kremlin ticket koopt. In de Armoury kun je nog een apart ticket kopen voor de juwelen. Die zijn dacht ik op tijd gegroepeerd en je hebt een bepaald tijds window waarin je kunt kijken.

Ik zou ook nog naar het WWII Oorlogsmuseum bij Park Pobedy gaan. Dat aan het eind van lijn met als eind station Park Pobedy. Ze hebben o.a. de oorlog in 5 diorama's weergegeven. Erg leuk om te zien. Daarnaast ook nog een hele verzameling van 'oorlogs' schilderijen en andere zaken. Je kunt ook nog naar de Mussenheuvel en als je in de winter gaat, dan kun je er ook nog skieen. Het Novodevychi klooster is ook een aanrader en volgens mij op zaterdag middag kun je daar de 'mis' bijwonen. Al kun je dat ook wel bij de kleinere kerken, mits je rustig bent. :)
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: Moskou

Bericht door menasil »

Lenin Mausoleum is aan tijden gebonden dus hou daar rekening mee!!

Novodevichy Klooster vond ik erg mooi! Zeker een aanrader!

In de volkswijk Arbat kan je ook lekker eten.
Will
Reisexpert
Berichten: 401
Lid geworden op: 05 nov 2009 21:27

Re: Moskou

Bericht door Will »

Novodevichy, Arbat, Cathedral of Christ the Saviour en het WWII Oorlogsmuseum is aan het lijstje toegevoegd. Het KGB Museum is er uit gegooid :-)

Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Moskou

Bericht door bolletjeom »

Kazan kathedraal op het rode plein
niet overslaan! je hoeft er niet voor om te lopen!!
met je rug naar de uien(st basil) en dan de kerk in de rechter boven hoek van het plein.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Will
Reisexpert
Berichten: 401
Lid geworden op: 05 nov 2009 21:27

Re: Moskou

Bericht door Will »

bolletjeom schreef:
Kazan kathedraal op het rode plein
niet overslaan! je hoeft er niet voor om te lopen!!
met je rug naar de uien(st basil) en dan de kerk in de rechter boven hoek van het plein.
Hah, tuurlijk gaan we die niet overslaan. Maar toen ik dat las, vond ik het zodanig logisch dat we die kathedraal gingen bezoeken (aangezien we er toch zijn) dat ik vergeten ben het op te schrijven :D
Carel
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 jan 2011 23:18

Qreply

Bericht door Carel »

Hallo, we hebben ook een ticket Amsterdam-Moskou-Hanoi geboekt, en we zitten op de terugweg met het zelfde probleem. We zijn benieuwd hoe jij dit hebt opgelost.
Michiel..
Reiziger
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 jan 2011 16:32

Re: Moskou

Bericht door Michiel.. »

Kan je eigenlijk van het vliegveld makkelijk naar centrum komen?
Vast wel maar wat is het beste bus, taxi of metro??
IrisH
Reiziger
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 aug 2009 10:33

Re: Moskou

Bericht door IrisH »

Trein! Vanaf het vliegveld rijdt er een trein naar het centrum, vanaf het eindpunt daarvan kun je overstappen op de metro om in de stad te reizen. Werkt prima!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten