Tentje mee?

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
MennoW

Tentje mee?

Bericht door MennoW »

Hey,

Ik ben van plan om eind oktober/begin november naar NZ te gaan om daar rond te trekken tot april. Ik wil dit natuurlijk ook wel financieel overleven. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je vaak gemakkelijk in de tuinen van hostels kunt slapen en dat dit ook nog eens goedkoper is. Klopt dit? Als dit zo is, dan zou het voordeliger mijn tentje en spullen mee te nemen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes,
Menno
bolletjeom
Reisexpert

Re: Tentje mee?

Bericht door bolletjeom »

of ter plekke kopen... er zijn goedkope winkels genoeg die tentjes verkopen van middelmatige kwaliteit. Daarnaast kan je in Hostels kijken of er backpackers zijn die op het punt staan om te vertrekken en van hun tentje afwillen.
Wij hebben een point-it boekje geruild voor een tent 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
MennoW

Bericht door MennoW »

Dat is nog eens leuke ruilhandel;).

Kun je met dat tentje vaak ook overnachten bij hostels? In de tuin ofzo?
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

er zijn maar een paar hostels die er mee adverteren.
daarnaast zijn er nog een stel die het toelaten, maar bij de meesten is het nee. naar mijn ervaring
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
MennoW

Bericht door MennoW »

Kijk. Dat is handig om te weten.

Nu begin ik toch wel te twijfelen of ik dat tentje nou wel of niet meenemen moet... Voor de hostels hoeft het dus blijkbaar niet. Hmm ik denk er nog even over na.

Dankjewel voor je info;)
wbaltus

Bericht door wbaltus »

MennoW schreef:Kijk. Dat is handig om te weten.

Nu begin ik toch wel te twijfelen of ik dat tentje nou wel of niet meenemen moet... Voor de hostels hoeft het dus blijkbaar niet. Hmm ik denk er nog even over na.

Dankjewel voor je info;)
heb net 2 maanden gereisd in new zealand (zit er nog steeds :)) maar heb niet vaak meegemaakt dat je een tent kan opzetten bij een hostel. zou ook zo en zo niet zelf een tent meenemen, maar lekker hier kopen van backpackers die new zealand verlaten of bij bijvoorbeeld de warehouse ofzo. dat is een mega grote winkel waar alles vrij cheap is. zo en zo is het hier allemaal wat goedkoper dan in nederland.

verder lees ik dat je ongeveer een half jaartje ga? ben je ook van plan te werken? denk persoonlijk namelijk dat je alles binnen 2 a 3 maanden wel gezien hebt. de periode dat je ga is opzich wel gunstig, want het is dan lente/zomer. ik zit hier nu in de winter en heeft de afgelopen tijd super veel geregend. niet egt relaxt dus als je in een tentje ga slapen.

weet je al hoe je wilt ga reizen? met de bus? of met de auto? als je van plan een auto te huren, kan je net zo goed een kleine camper huren en kan je daar in slapen. verder kan je hier ook heel goed liften, wat veel backpackers doen die alleen reizen. ook een leuke manier om zo nieuwe mensen te ontmoeten.

hostel kost by the way meestal tussen de 20 a 30 dollar per nacht. als je een camper huurt zal de goedkoopste rond de 30 a 40 dollar per dag zyn. check de hippiecamper. die waren by ons het goedkoopst. hou ook rekening met benzine als zelf een auto huurt, want dit kan aardig oplopen!

mocht je nog wat willen weten hoor ik wel!
MennoW

Bericht door MennoW »

Hey wbaltus,

Dank voor je antwoord! Het is dus uiteindelijk verstandiger om mijn tentje thuis te laten? Dat scheelt ook het kopen van een matje --> Scheelt weer in kosten.

Ik was van plan om daar te gaan liften of om daar met het openbaar vervoer te reizen. Volgens mij gaan veel mensen met van die busmaatschappijen. Maar volgens mij ben je dan weer gebonden aan bepaalde routes ofzo. Het lijkt me wel tof om een auto te huren daar ja. Alleen wordt dat in mijn eentje best prijzig én maak ik natuurlijk niet veel contact met anderen.

Ik ben zeker van plan te gaan werken in NZ. Hoe lang duurt het aanvragen van zo'n WHS eigenlijk? Is dat in september te regelen als ik in november wegga?

Groetjes,
wbaltus

Bericht door wbaltus »

als je in je eentje ga reizen is een camper huren niet zon heel goed id nee... zou dan idd gewoon lekker met de bus gaan of liften met andere backpackers/locals. voor de bus kan je volgens mij een soort flexipas kopen waarmee je voor bijv een half jaar ongelimiteerd de bus kan pakken. check ff de mainsite van around the globe of op google.

verder zou ik wel de voorkeur geven aan het liften! je kan een briefje ophangen bij een hostel of op een online noticeboard (global gossip bijvoorbeeld) dat je een lift zoekt. zo kan je meerijden met andere backpackers en de benzine kosten splitten. als je langs de weg gaat staan zijn er ook ontzettend veel locals die je een lift geven! heel anders in nederland. heb genoeg mensen hier gesproken die op deze manier heel new zealand hebben doorgereisd.

werkvisum zou ik nu alvast gaan regelen als ik jou was. je kan hem hier aanvragen: http://www.immigration.govt.nz/migrant/ ... scheme.htm

ohja, zou ook een vlucht boeken waarbij je land op auckland. daar heb je een hostel dat heet BASE ACB. je betaald daar maar 15 dollar per nacht (moet je wel per 4 nachten boeken), zit midden in de stad, eigen travelbureau, genoeg mede backpackers, etc!
Plaats reactie