Rijden treinen in Thailand gezien de huidige situatie?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
700uuravontuur

Rijden treinen in Thailand gezien de huidige situatie?

Bericht door 700uuravontuur »

Wij komen 25 april laat in de avond aan in Bangkok. Ons plan is dan zo kort mogelijk te blijven, vooral gezien de huidige omstandigheden. Nu willen we de trein van Bangkok naar Chiang Mai nemen maar we vroegen ons af of deze treinen wel rijden en hoe betrouwbaar ze op dit moment zijn.

Mocht de trein nou niet aan te raden zijn op dit moment dan pakken we het vliegtuig maar liever niet want dan zien we een stuk minder en dat is niet bepaald de bedoeling tijdens reizen.

Zelf zitten we nu in Australie en krijgen bar weinig mee van de huidige situatie in Bangkok. Hoe erg is het op dit moment en hoe zijn de verwachtingen voor komende weken?

Hopelijk kunnen jullie ons een indicatie geven. Alvast bedankt!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Rijden treinen in Thailand gezien de huidige situatie?

Bericht door Moira »

Hallo,

Je kunt wel met de trein die rijden nog gewoon alleen was je van plan om met de dagtrein naar Chiang Mai te gaan dan? Aangezien je aangeeft dat je niets wil missen. De meeste mensen nemen de nachttrein dit scheelt weer geld in overnachting. Dus je zou ook gewoon kunnen vliegen met Airasia kan dit zeer goedkoop.
Verder schijn je beter niet in de buurt van Koh San road te verblijven veel demonstraties daar.
Hier kun je veel lezen over hoe het er voor staat in Bangkok http://www.bangkokpost.com/

gr van Moira
700uuravontuur

Bericht door 700uuravontuur »

Ik heb de situatie even afgewacht en zijn nu al wat dagen verder maar de 25e komt nu wel dichtbij dus het wordt tijd voor een keuze.

Ik had stiekem gehoopt dat de situatie weer verbeterd was maar dit is schijnbaar niet zo. Nog steeds demonstraties en dit zal de komende dagen niet veranderen.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen nu.

Ik hoef namelijk niet in Bangkok te zijn als toerist. Ik ga dus geen dingen bezoeken. Het enige wat ik in Bangkok kom doen is een manier vinden om naar Chiang Mai te gaan en het liefst regel ik dat daar allemaal. Eigenlijk wil ik het liefst met de trein. Dit kan ik online boeken dus dat moet niet zo een probleem zijn maar ik moet dan toch naar het centrum omdat de trein daar vandaan vertrekt. Ik vraag me af hoe veilig dit is. Kan ik vanuit het vliegveld gewoon een taxi pakken naar een hotel die ik boek en een dag later de trein pakken? Een andere optie is een vliegtuig te pakken maar dit is duurder en zoals ik al zei, liever wil ik met de trein.

Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Je kunt gewoon met de bus of taxi naar het station waar de trein naar Chaing Mai gaat. Daarnaast is het gewoon wat meer beveiligd dan normaal. Ik weet niet of je in de ochtend aankomt maar je zou dan dezelfde dag de nachttrein kunnen nemen. Je bagage kun je op het treinstation achterlaten waar er voor een bedrag opgepast word. Dit hebben wij gedaan en is perfekt gegaan. Je krijgt een nummer ze slaan het op en later haal je het weer op.
Als je niet gelijk dezelfde dag gaat kun je een hotel nemen in Chinatown dat ligt naast het treinstation dus dicht bij.

gr van Moira
Plaats reactie