Rondreizen in Brazilië

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
IrisH
Reiziger
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 aug 2009 10:33

Rondreizen in Brazilië

Bericht door IrisH »

Hoi,

Er is geen landeninformatie over Brazilie opgenomen op de site, vandaar maar direct onze vraag. Wij zijn op dit moment in Zuid-Amerika voor de laatste maanden van ons jaar reizen en zijn aan het twijfelen over het einde van onze reis. We zijn nu in Chili en gaan in ieder geval nog via Patagonie naar Argentinie, Buenos Aires, Iguazu, Rio en Sao Paulo, aangezien we vanuit daar terugvliegen naar Europa.

Het lijkt ons alleen leuk om ook nog meer van Brazilie te zien, we zouden hiervoor nog een maand kunnen uittrekken. We hebben alleen het idee gekregen dat Brazilie zo ontzettend groot is dat je daar in een maand alleen kunt reizen met verschillende vluchten die het natuurlijk wel duurder maken. Wat zijn jullie ervaringen met reizen in Brazilie? Is dit goed te doen en hoe zouden we het beste kunnen rondreizen?
Tenslotte: welke plaatsen mogen we zeker niet overslaan in deze maand??

Alvast bedankt voor alle tips!!!

Groetjes Iris
IrisH
Reiziger
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 aug 2009 10:33

Re: Rondreizen in Brazilie

Bericht door IrisH »

Is er hier helemaal niemand die enthousiast is over Brazilie???
Of stel ik mijn vraag verkeerd? :?
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Rondreizen in Brazilië

Bericht door Erik »

Ik ben ooit in Natal geweest, maar dat was nu niet echt heel spectaculair om te bezoeken. Al waren daar in de buurt wel weer leuke dingen. Helaas was het ook geen vakantie waar we echt hebben rondgetrokken dus veel nuttige tips kan ik je niet geven.
Gebruikersavatar
El Niño
Reisexpert
Berichten: 3219
Lid geworden op: 12 feb 2007 13:57

Re: Rondreizen in Brazilië

Bericht door El Niño »

Rio, Foz, en wellicht ook Salvador. Sao Paulo zo kort mogelijk houden. Floripa vond ik niet zo bijzonder. Parati en Ilha Grande schijnen ook leuk te zijn. Brazilie is erg duur hoor, dus alleen Foz, Rio, en zo kort mogelijk SP is best een strak plan. Oh ja, betaalbare vluchten vind je bij GOL: www.voegol.com.br. Wees gewaarschuwd: veel mensen krijgen het niet voor elkaar om met creditcard op die site te boeken. Ondanks dat ze zeggen dat ze Mastercard secure code en Visa wel ondersteunen, gaat/ging het met buitenlandse kaarten steeds fout. Misschien inmiddels opgelost. Als je al in Brazilie bent is dat geen probleem: gewoon resibureautje binnenstappen. Je betaalt nauwelijks commissie.
IrisH
Reiziger
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 aug 2009 10:33

Re: Rondreizen in Brazilië

Bericht door IrisH »

Dank jullie wel, we moeten er nog maar eens goed over nadenken dus... M.n. de Amazone zouden we nog wel een stukje van willen zien maar dat ligt natuurlijk echt helemaal aan de andere kant!
Gebruikersavatar
El Niño
Reisexpert
Berichten: 3219
Lid geworden op: 12 feb 2007 13:57

Re: Rondreizen in Brazilië

Bericht door El Niño »

Als je natuur wilt, zou ik eens naar de Pantanal kijken. Schijnt heel mooi te zijn, en is te doen met binnenlandse vluchten.
elviralammers
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2010 20:19

Re: Rondreizen in Brazilië

Bericht door elviralammers »

Beste Iris,

Leuk dat je Brazilie wilt bezoeken. Is het nog van toepassing? Ik ben hier nu net aangekomen, ik werk aan verschillende eco toeristische projecten. Het gebied Mata Atlantica is prachtig, ik werk samen met een Nederlander die hier al jaren woont (Holambra- ten westen van de stad Sao Paulo) Dit is momenteel mijn werklocatie, echter we hebben diverse lodges te huur zowel in binnenland als aan de kust (in koloniaal gebouwde natuurstijl) Dit in Tapirai en Peruibe. Ik kan je helpen aan verblijf als je wilt. Het gebied biedt veel variatie: prachtige ongerepte natuur, zeer groen, mooie watervallen, het strandhuis ligt pal aan het strand tussen de rotsen. Peruibe is levendige grotere badplaats waar je erg dicht in de buurt zit vanaf daar. Als je een maand hebt, kan ik je ook nog andere tips geven om vanuit hier door te trekken, vanaf dit punt zit je al op een gunstige locatie.

Als je wilt kun je me altijd mailen voor meer informatie:
elviralammers@hotmail.com

Succes

Groetjes Elvira
Gebruikersavatar
Travel is life
Reiziger
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 dec 2009 09:45

Re: Rondreizen in Brazilië

Bericht door Travel is life »

In Brazilië is er goede netwerk van bussen, net als in heel zuid amerika, kun je voor een zacht prijsje lange busritten maken. Ik ben alleen in het zuiden geweest in verband met vrijwilligerswerk in Belo Horizonte. Het geen mooie stad. Rio de Janeiro is wel erg mooi stad mits je weet waar je moet wezen.

Twee vrienden van mij zijn naar Curitiba geweest, naar wat ze zeggen echt een vakantiestadje waar je goed kunt relaxen. Ook zou de buurt van Recife aan te bevelen zijn, als je paar dorpjes wil bezoeken. De bussen rijden regelmatig. Van Belo Horizonte naar Recife is het ongeveer 24 uur bus rijden als ik het mij goed herinner. Je kunt ook onderweg stoppen om andere steden bezoeken. Amazone zou ik niet doen als je nog terug naar zuiden moet voor vliegen naar Europa. Of je kiest ervoor om naar amazone te vliegen (het is echt groot.. kies een plaatsje vlakbij Amazone ofzoiets) en reis daarvandaan naar zuiden... Het is wel flink doorreizen.. Of rustiger aan doen en dus meer in het zuiden blijven?

Succes en geniet vooral! :D
Reizen maakt je rijk.
Gebruikersavatar
ixke
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2010 13:32
Locatie: Salvador da Bahia - Brazilië
Contacteer:

Bahia, de zwarte parel van Brazilië

Bericht door ixke »

Zelf ben ik al enkele jaren woonachtig in de "Zwarte parel van Brazilië". Dit is de deelstaat BAHIA, in het noordoosten. Enorm rijk aan cultuur (een mengeling tussen brazliaanse inboorlingen en afrikaanse invloeden) en een zeer openhartige bevolking !
Laatst gewijzigd door Travelator op 19 aug 2012 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd, reclame
Voor meer informatie over Salvador da Bahia, met een Vlaming die terplaatse woont, google naar "Ivan Bahia Guide" 8-)
Gebruikersavatar
Anne
Wereldreiziger
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 aug 2004 00:00

Drie tot vier weken Brazilie

Bericht door Anne »

Hoi allemaal,

In oktober van dit jaar ga ik voor een congres naar Brazilie. Ik was nu aan het overwegen of het misschien een optie is om daar een vakantie aan vast te plakken, zo'n 3 tot 4 weken. Het congres is in Sao Paulo, dus ik zou bij voorkeur vandaaruit willen starten en evt. terugvliegen naar Nederland.

Nu is mijn belangrijkste vraag: Is Brazilie een leuk land om te bereizen? Ik ben er ooit geweest voor een strandvakantie (Natal) en vond toen de sfeer niet altijd prettig, met name 's avonds. Ook is onze rugzak daar toen letterlijk onder mijn hoofd uit getrokken op het strand. Is het een land waar je continu alert moet zijn voor je veiligheid, of valt het eigenlijk wel mee? Ik snap dat je niet 's avonds alleen op straat moet komen etc, maar het gaat me er meer om hoe in het algemeen (overdag) de sfeer is.
En is het te doen om in 3-4 weken wat van dit enorme land te zien (bv. amazonegebied)?
En wat voor budget zou ik ongeveer moeten incalculeren?
Is oktober een goede periode?

Nogal wat vragen dus, maar ik kon hier nog niet zoveel over Brazilie vinden, vandaar. Hopelijk kan iemand me verder helpen!

Groetjes Anne
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Drie tot vier weken Brazilie

Bericht door bolletjeom »

mede door jouw/jullie verhalen heb ik niet zo'n positief beeld van Brazilië en ook niet de neiging om die kant op te gaan. Je weet waar ik werk maar dat is toch niet de reden dat ik je wil wijzen op de mogelijkheid om iets (deels) georganiseerd te doen. Persoonlijk zou ik me in dat land wat veiliger voelen met meer mensen om me heen.
Maar goed, allemaal gebaseerd op info van anderen, dat moet ik er wel bij zeggen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Drie tot vier weken Brazilie

Bericht door Tikva »

Ben er zelf helaas niet geweest ken wel mensen die er zijn 3 weken zijn wezen backpacken en in de tijd ook naar de Amazone gegaan.
Je kunt vanaf Manaus naar de amzone, je zult hiervoor wel moeten vliegen. Maar dat moet al snel als je wat wilt zien van Brazilie.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
DonPeru
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2010 01:41

Re: Drie tot vier weken Brazilie

Bericht door DonPeru »

Mixed feelings over brazilie. Absoluut een fantastisch mooi land, maar inderdaad is de veiligheid een negatief puntje van brazilie. Ben in 2004 een maand in Brazilie geweest (provincie Bahia, Rio, Iguazu). In Rio de Janeiro een keertje angstig moment toen iemand ons wilde beroven midden op de copacabana. En in de provincie Bahia met een huurauto rondgereisd en ook enkele dubieuze momentjes meegemaakt wat dieper het binnenland in. Maar achteraf vond ik het toch wel de moeite waard. Woon en werk nu in Peru op een talenschool en wij hebben veel studenten die door heel zuid amerika reizen. Ik hoor ook ontzetttend vaak negatieve ervaringen, maar eigenlijk vind ook iedereen Brazilie ondanks dat de moeite waard. Je zou ook een klein tripje kunnen doen naar bijvoorbeeld de watervallen van Iguazu (moet je gezien hebben!) of iets georganiseerds zoeken...?

Succes!
Donny
Proyecto Peru Spaanse les en vrijwilligerswerk in Cusco
Laatst gewijzigd door Erik op 19 feb 2011 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame link weggehaald zie http://www.aroundtheglobe.nl/messageboard/forum-regels-t3129.html
Proyecto Peru
Gebruikersavatar
Anne
Wereldreiziger
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 aug 2004 00:00

Re: Drie tot vier weken Brazilie

Bericht door Anne »

Het lijkt er dus op dat de door mij genoemde ervaring niet op zichzelf staand is.
Georganiseerd zie ik niet zitten, de hele tijd in zo'n groep, en je hoort helaas ook vaak genoeg dat juist die reisgezelschappen in hun bus worden aangehouden door overvallers. Dus dat is geen optie voor mij. Bovendien is het mooie juist dat ik mn ticket al heb (aangezien ik voor mn werk daarheen moet), dus georganiseerd zou dat voordeel weer weghalen.

Ik zal nog eens goed nadenken of Brazilie iets is. Het lijkt me nl. wel een mooi land, bv. de watervallen en de amazone.
En zijn omliggende landen zoals Argentinie of Paraguay veiliger om te bezoeken?

Groetjes Anne
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Drie tot vier weken Brazilie

Bericht door bolletjeom »

het ticket al hebben haalt het voordeel weg van georganiseerd??
dat snap ik niet. Georganiseerde reizen vanuit nederland zijn niet alleen goedkoper door alltoment stoelen maar ook door kortingen op de kosten in het land zelf. Je kunt bij vrijwel iedere nederlandse groepsreisorganisatie een landarrangement boeken wat wil zeggen dat je het deel van de vlucht niet betaald.

je kunt ook ter plekke georganiseerde dingen doen met internationale gezelschappen die misschien korter duren.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast