kostprijs transmongolische

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
zaratoestra
Reisexpert

kostprijs transmongolische

Bericht door zaratoestra »

hey allemaal,
ondertussen zijn we wat websites aan het vergelijken om een treinticket TME richting UB te boeken.
ik heb gemaild naar transsputnik en de treinreiswinkel omdat ik er niet altijd evengoed aan uit geraak.

Wat de transsputnik.nl betreft zou het kostenplaatje Moskou-Irkutsk-UB-Peking 655 pp /2e klas bedragen.
Nu lijkt mij dat toch wel veel.'t is natuurlijk wel een eindje :-)
maar als we dan gelijk enkele dagen in moskou blijven en in irkutsk dan loopt het natuurlijk wel op.

Met welke maatschappij boekten jullie?
1e,2e of 3e klas ?? en hoeveel betaalde je?

groetjes ellen
Jenny
Reisexpert

Re: kostprijs transmongolische

Bericht door Jenny »

Ik heb zelf bij Tiara tours geboekt. Niet de goedkoopste, maar wel de enige die tickets vanuit China naar Moskou verkochten.

De TME is niet goedkoop, en wat mij vooral verbaasde is hoeveel je extra moest betalen voor elke stop die je maakt. Maarja, ik wilde ook graag wat van Rusland en Mongolie zien. Zeker dat laatste land is een aanrader!

Heb je ook bij Joho om een offerte gevraagd? zij hebben vaak scherpe prijzen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

hey jenny,

Bij joho moet ik het nog aanvragen, maar ik dacht dat die samenwerkten met transsputnik, dus bij hen heb ik het wel gevraagd en kwam uit aan 655 euro. Moskou-Irkutsk-UB-Peking.
Voor mij gaat het er niet om dat ik perse nog iets van Rusland wil zien aangezien ik dan ook graag nog meer tussenstops zou willen maken en zeker ook Sint-Petersburg.

Het is eerder een manier om in Mongolië te geraken.
Vliegen op UB schijnt duur te zijn en als we vliegen op Peking (waar we sowieso gaan langskomen, want we willen 2 maand in China blijven) moeten we sowieso te trein op om naar UB te gaan.
We willen een kleine 3-tal weken in Mongolië blijven.

Ik heb ook helemaal niets met Rusland, wil ooit wel een St-Petersburg en Moskou zien, en als we daar dan toch zijn gelijk maar eens stoppen aan het Baikalmeer. maar voor de rest ben ik nog helemaal niet ingelezen en heb ook geen speciaal 'gevoel' met Rusland.
Ik vind het eerder 'mooi en leuk' om zomaar in je eigen stad de trein op te stappen richting Duitsland om dan nadien in Moskou en zo in Peking aan te komen.
Maar misschien dan toch beter om te vliegen op UB of Peking.

Aangezien we natuurlijk niet enkel de treintickets moeten rekenen maar natuurlijk ook slaping in Moskou en Irkutsk, entreegelden, voeding, ....Dan wordt het natuurlijk een duur uitje en weeral minder centen voor de rest van Azië

Enfin, we zien wel , 't draait allemaal om keuzes maken he

Bedankt voor de info en groetjes ellen
sjaantje
Reiziger

Bericht door sjaantje »

Wij hebben via de treinreiswinkel geboekt, gen idee meer hoeveel dat was. 655 lijkt me heel redelijk.TME is idd niet goedkoop, maar ik vond het wel heel bijzonder. Is je planning om ook vanuit Nederland naar Moskou te gaan met de trein? Hou dan nog rekening met extra visumkosten voor Wit Rusland. Als je vanuit China naar Mongolie gaat zit je maar 1,5 dag (enkele reis) in de trein, dus dat scheelt wel.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je kan ook via Polen en de Baltische staten naar Moskou, zo omzeil je Witrusland.

Voor de mensen die 'goedkoop' naar Mongolië willen vliegen: in Duitsland wonen redelijk veel mongolen, soms kun je vanaf Berlijn goedkope tickets regelen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie