Je veilig voelen in Zuid-Afrika

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
Jann

Je veilig voelen in Zuid-Afrika

Bericht door Jann »

Hallo,
enkele maanden geleden boekten we vliegtickets om in juli te reizen naar Zuid-Afrika. Ok hebben we al diverse hotels vastgelegd. Een drietal weken geleden las ik nu in een krant hier bij ons het verhaal van een familie uit onze streek die op de eerste dag van hun reis nabij het Krugerpark, bij een afslag die ze namen in de buurt van Numbigate de weg afgesneden zijn geweest door gemaskerde mannen met neppolitieauto met alle gevolgen vandien... Nu ben ik helemaal bang geworden, is de zin om verder de reis uit te stippelen totaal weg en heb ik echt zin alles te annuleren, ondanks de aankoop van tickets die we uiteraard niet zullen recupereren. Is mijn angst echt terecht of wat zeggen jullie erover ? Ik hoor het graag en dank je alvast op voorhand !

Grtjs - Jann
Erik
Site Admin

Re: Je veilig voelen in Zuid-Afrika

Bericht door Erik »

Ik weet niet precies om welke situatie dat het gaat dus kan over die situatie niet al te veel zeggen. Zuid-Afrika is met enige regelmaat in het nieuws wanneer er wat gebeurd met toeristen. Dat wil niet zeggen dat dit het enige land is waar dit soort dingen plaatsvinden.

Wanneer je jezelf goed voorbereid door er voor te zorgen dat je op die plaatsen komt die over het algemeen als veilig beschouwd worden voor reizigers dan is de kans klein dat er wat gebeurd (maar nooit 0).
Ik zou zeggen gooi je plannen eens in dit topic zodat je feedback kan krijgen van anderen op het zo goed mogelijk aan te pakken. De reis is al geboekt en de bestemming is werkelijk prachtig! Mocht je naar de natuurparken gaan dan kan daar ook van alles gebeuren, maar ook hier in Nederland wanneer je de staat over steekt. Blijf daarom tijdens je reis gezond verstand gebruiken om risico's te verkleinen en mooie nieuwe dingen te ervaren. Laat dure dingen thuis (met uitzondering van een camera), zorg dat je een reisverzekering hebt, en plan waar je wel en niet moet zijn. Zorg dat je voor de avond valt in je vooraf geboekte accommodatie bent :)
Plaats reactie