Rondreis Zuid-Afrika 2024
Rondreis Zuid-Afrika 2024
Hallo,
na wat puzzelen komen we op volgende route :
- is die wat doenbaar ?
- voorstellen van veranderingen zeker welkom !
- hoe kunnen we de ( ... ) invullen ? , stops die we nog moeten inplannen ?
Alle voorstellen zijn super welkom ! Dank !!
- dag 1 : vlucht naar Johannesburg
- dag 2 : Johannesburg - Graskop
- dag 3 : Graskop - buurt Hoodspruit (Panoramaroute)
- dag 4 : buurt Hoodspruit : hele dag Safari
-dag 5 : buurt Hoodspruit (via Open Gate) naar Lower Sabie in Kruger Nat. Park
-dag 6 : Lower Sabie (door het park) naar Hazyview, en vandaar door het park opnieuw naar Melalane
-dag 7 : Melalane - ... ? ...
- dag 8 : ... ? ... - St. Lucia
- dag 9 : St. Lucia
- dag 10 : St. lucia - ... ? ...
- dag 11 : ... ? ... - ... ? ...
- dag 12 : ... ? ... - Addo El. Park
- dag 13 : Addo El. Park - Oudtshoorn
- dag 14 : Oudtshoorn
- dag 15 : Oudtshoorn - Hermanus
- dag 16 : Hermanus - Franschhoek
- dag 17 : Franschhoek - Kaapstad
- dag 18 : Kaapstad
- dag 19 : Kaapstad
- dag 20 : vlucht terug naar huis
Jann
na wat puzzelen komen we op volgende route :
- is die wat doenbaar ?
- voorstellen van veranderingen zeker welkom !
- hoe kunnen we de ( ... ) invullen ? , stops die we nog moeten inplannen ?
Alle voorstellen zijn super welkom ! Dank !!
- dag 1 : vlucht naar Johannesburg
- dag 2 : Johannesburg - Graskop
- dag 3 : Graskop - buurt Hoodspruit (Panoramaroute)
- dag 4 : buurt Hoodspruit : hele dag Safari
-dag 5 : buurt Hoodspruit (via Open Gate) naar Lower Sabie in Kruger Nat. Park
-dag 6 : Lower Sabie (door het park) naar Hazyview, en vandaar door het park opnieuw naar Melalane
-dag 7 : Melalane - ... ? ...
- dag 8 : ... ? ... - St. Lucia
- dag 9 : St. Lucia
- dag 10 : St. lucia - ... ? ...
- dag 11 : ... ? ... - ... ? ...
- dag 12 : ... ? ... - Addo El. Park
- dag 13 : Addo El. Park - Oudtshoorn
- dag 14 : Oudtshoorn
- dag 15 : Oudtshoorn - Hermanus
- dag 16 : Hermanus - Franschhoek
- dag 17 : Franschhoek - Kaapstad
- dag 18 : Kaapstad
- dag 19 : Kaapstad
- dag 20 : vlucht terug naar huis
Jann
Re: Rondreis Zuid-Afrika 2024
Wij reizen in de kerstvakantie 2023/2024 ivm schoolgaande kinderen en hebben daarom maar 2 weken tijd. Wij hebben de vliegreis (nachtvlucht) geboekt via Skyscanner en de autohuur bij Sunnycars. De hotels allemaal bij booking.com
Als wij in Johannesburg aankomen is het licht en halen wij op de airport de huurauto op. Om van een lange reis bij te komen hebben we 1 overnachting geboekt bij Safari Club Hotel (dat is dag 2)dat ligt 10 minuten rijden vanaf de airport. Als je in het donker aankomt heeft dat hotel ook shuttle service die haalt je op en brengt je de volgende ochtend naar de airport om je huurauto op te halen.
Je moet in Zuid-Afrika niet in het donker willen rijden ivm op sommige plaatsen geen verlichting en gaten in de weg.
Dag 3 : Rijden naar Hoedspruit en om 15:30 een middag safari is bij de lodge inbegrepen.
Dag 4 : Hoedspruit met een vroege ochtend safari en een middag safari (midden op de dag zie je niet veel dieren)
Dag 5 : Hoedspruit met een vroege ochtend safari daarna na het ontbijt rijden naar Hazyview via de Panorama route.
Dag 6 + 7 : Hazyview
Dag 8 + 9 : Rijden naar eSwatini (2 nachten Mantenga logde)
Dag 10 + 11 : Rijden naar Hlhluwe (2 nachten safari tent Hluhluwe bush camp)Voor de volgende dag bij ons verblijf een
safari geboekt.
Dag 12 + 13 + 14 : Rijden naar Drakensbergen ( 3 nachten Dalmore Guest Farm)
Dag 15 : Vlucht terug naar huis vertrek begin van de avond ( huurauto op de airport inleveren )
Als we meer tijd hadden gehad hadden we vanaf Durban naar Kaapstad gevlogen.
Welke periode wil je gaan?
Als wij in Johannesburg aankomen is het licht en halen wij op de airport de huurauto op. Om van een lange reis bij te komen hebben we 1 overnachting geboekt bij Safari Club Hotel (dat is dag 2)dat ligt 10 minuten rijden vanaf de airport. Als je in het donker aankomt heeft dat hotel ook shuttle service die haalt je op en brengt je de volgende ochtend naar de airport om je huurauto op te halen.
Je moet in Zuid-Afrika niet in het donker willen rijden ivm op sommige plaatsen geen verlichting en gaten in de weg.
Dag 3 : Rijden naar Hoedspruit en om 15:30 een middag safari is bij de lodge inbegrepen.
Dag 4 : Hoedspruit met een vroege ochtend safari en een middag safari (midden op de dag zie je niet veel dieren)
Dag 5 : Hoedspruit met een vroege ochtend safari daarna na het ontbijt rijden naar Hazyview via de Panorama route.
Dag 6 + 7 : Hazyview
Dag 8 + 9 : Rijden naar eSwatini (2 nachten Mantenga logde)
Dag 10 + 11 : Rijden naar Hlhluwe (2 nachten safari tent Hluhluwe bush camp)Voor de volgende dag bij ons verblijf een
safari geboekt.
Dag 12 + 13 + 14 : Rijden naar Drakensbergen ( 3 nachten Dalmore Guest Farm)
Dag 15 : Vlucht terug naar huis vertrek begin van de avond ( huurauto op de airport inleveren )
Als we meer tijd hadden gehad hadden we vanaf Durban naar Kaapstad gevlogen.
Welke periode wil je gaan?
Dag Anita,
dank voor je reactie.
Wij gaan in juli 2024, welliswaar winterperiode daar maar owv het werk kunnen wij niet anders.
Jullie gaan in de zomerperiode daar, best ook heel leuk lijkt me.
Mag ik bij deze wat vraagjes stellen over jullie reis ?
Vanaf waar vliegen jullie (vertrek) en welke tussenlanding maken jullie (waar) ?
In welke lodge verblijven jullie in Hoedspruit, wij zijn voor het ogenblik aan het zoeken in die regio naar een verblijf.
eSwatini en Hlhluwe ken ik niet echt goed. Zijn daar ook wildparkenmisschien met safaritochten ?
Ook Drakensbergen is me niet echt bekend. Benieuwd wat daar zoal te beleven valt.
Jann
dank voor je reactie.
Wij gaan in juli 2024, welliswaar winterperiode daar maar owv het werk kunnen wij niet anders.
Jullie gaan in de zomerperiode daar, best ook heel leuk lijkt me.
Mag ik bij deze wat vraagjes stellen over jullie reis ?
Vanaf waar vliegen jullie (vertrek) en welke tussenlanding maken jullie (waar) ?
In welke lodge verblijven jullie in Hoedspruit, wij zijn voor het ogenblik aan het zoeken in die regio naar een verblijf.
eSwatini en Hlhluwe ken ik niet echt goed. Zijn daar ook wildparkenmisschien met safaritochten ?
Ook Drakensbergen is me niet echt bekend. Benieuwd wat daar zoal te beleven valt.
Jann
@Jann
eSwatini is Swaziland. Daar heb je ook parken. Wij zijn daar met een wilde neushoorn op de foto gegaan (zie mijn profiel) in Mlilwane Wildlife sanctuary.
Hluhluwe is ook een Nationaal park in Zuid Afrika. Best een mooi park om ook doorheen te gaan als je in de buurt bent.
Drakensbergen ga je de bergen in en kan je mooie wandelingen maken.
Neem je een Wildcard? Dat is wellicht goedkoper dan alle parken apart betalen: https://www.sanparks.org/wildcard_new/ en
https://www.sanparks.org/wildcard_new/t ... ricing.php
eSwatini is Swaziland. Daar heb je ook parken. Wij zijn daar met een wilde neushoorn op de foto gegaan (zie mijn profiel) in Mlilwane Wildlife sanctuary.
Hluhluwe is ook een Nationaal park in Zuid Afrika. Best een mooi park om ook doorheen te gaan als je in de buurt bent.
Drakensbergen ga je de bergen in en kan je mooie wandelingen maken.
Neem je een Wildcard? Dat is wellicht goedkoper dan alle parken apart betalen: https://www.sanparks.org/wildcard_new/ en
https://www.sanparks.org/wildcard_new/t ... ricing.php
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Hoi Jann,
Wij reizen met onze dochter en schoonzoon en hun kinderen, onze kleindochters van 9 en 11 jaar oud, we zijn dus met 6 personen.
We vliegen vanaf Amsterdam naar Johannesburg met Egyptair met een stop van 2,5 uur in Cairo. Egyptair komt er met reviews wel niet zo goed uit, maar dit was de goedkoopste optie.
Terug vliegen we van Johannesburg naar Amsterdam met Qatar airways met een stop van 2,5 uur in Doha. De totale prijs inclusief stoelkeuze en per persoon 2 x 23 kg. ruimbagage en 1 handbagage betaalden wij € 6055,- geboekt bij SuperSaver.
In Hoedspruit hebben wij Shiduli Private Game Lodge geboekt voor 2 nachten, dit is vol pension en inclisief 4 gamedrive’s met een gids.
Bij booking.com staat dat kinderen ouder dan 7 moeten zijn. Op hun eigen website staat alle leeftijden welkom, dus dat is tegenstrijdig.
Bij de accommodatie Hluhluwe bush Camp hebben wij bij de eigenaresse (is een Nederlandse) een gamedrive geboekt op 2 januari.
Geboekt 2 x een luxe tent.
Ik raad je echt aan om bij SunnyCars een auto te boeken, dat weet je zeker dat je goed verzekerd bent. Wij gaan met een 8 persoons minivan rijden.
Wij reizen met onze dochter en schoonzoon en hun kinderen, onze kleindochters van 9 en 11 jaar oud, we zijn dus met 6 personen.
We vliegen vanaf Amsterdam naar Johannesburg met Egyptair met een stop van 2,5 uur in Cairo. Egyptair komt er met reviews wel niet zo goed uit, maar dit was de goedkoopste optie.
Terug vliegen we van Johannesburg naar Amsterdam met Qatar airways met een stop van 2,5 uur in Doha. De totale prijs inclusief stoelkeuze en per persoon 2 x 23 kg. ruimbagage en 1 handbagage betaalden wij € 6055,- geboekt bij SuperSaver.
In Hoedspruit hebben wij Shiduli Private Game Lodge geboekt voor 2 nachten, dit is vol pension en inclisief 4 gamedrive’s met een gids.
Bij booking.com staat dat kinderen ouder dan 7 moeten zijn. Op hun eigen website staat alle leeftijden welkom, dus dat is tegenstrijdig.
Bij de accommodatie Hluhluwe bush Camp hebben wij bij de eigenaresse (is een Nederlandse) een gamedrive geboekt op 2 januari.
Geboekt 2 x een luxe tent.
Ik raad je echt aan om bij SunnyCars een auto te boeken, dat weet je zeker dat je goed verzekerd bent. Wij gaan met een 8 persoons minivan rijden.
Dit jaar www.Check24.de geprobeerd voor auto huur. Veel goedkoper dan Sunnycars maar dezelfde dekking en de auto stond nog klaar ook
. Ook ik was een veelvuldig Sunnycars gebruiker maar hun prijzen zijn wat gestegen. Maar zo zijn er nog wel wat andere wijzes om voordeliger en goed verzekerd een auto te huren.

Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Hoi Elrosso,
Inderdaad als ik nu vergelijk, dan is die voor onze toekomstige vakantie € 85,- goedkoper. Maar voor dat verschil boek ik toch liever bij een Nederlands sprekende organisatie. Het scheelt ook hoe vroeg je van te voren boekt. Wij hebben begin februari geboekt een minivan, 8 persoons voor 14 dagen en betaalden € 1265,- Als ik die nu pas zou boeken betaal ik € 1820,-
Inderdaad als ik nu vergelijk, dan is die voor onze toekomstige vakantie € 85,- goedkoper. Maar voor dat verschil boek ik toch liever bij een Nederlands sprekende organisatie. Het scheelt ook hoe vroeg je van te voren boekt. Wij hebben begin februari geboekt een minivan, 8 persoons voor 14 dagen en betaalden € 1265,- Als ik die nu pas zou boeken betaal ik € 1820,-