route door Kruger
route door Kruger
Hallo beste forumleden,
volgend jaar wilen we een reis maken naar Z-A en Kruger NP bezoeken.
Ik ben al bezig eens een route uit te stippelen en kom uit op het volgende :
dag 1 : vlucht
dag 2 : rit Johannesburg Airport - Graskop
dag 3 : rit Graskop - Hoedspruit (Panoramaroute)
dag 4 : safari met open Jeep en gids (hele dag)
dag 5 : rit Hoedspruit door Kruger Park (selfride) via Orpen Gate ingang naar Lower Sabie (via het plaatsje Satara, Tshokwane)
dag 6 : rit Lower Sabie - Hazyview - via Numbi Gate park weer in en dan naar Malalane
Mijn vraag is : is dit te doen of nemen we teveel rijafstanden in het Park voor onze rekening (vooral voor dag 5 en dag 6)
Jann
volgend jaar wilen we een reis maken naar Z-A en Kruger NP bezoeken.
Ik ben al bezig eens een route uit te stippelen en kom uit op het volgende :
dag 1 : vlucht
dag 2 : rit Johannesburg Airport - Graskop
dag 3 : rit Graskop - Hoedspruit (Panoramaroute)
dag 4 : safari met open Jeep en gids (hele dag)
dag 5 : rit Hoedspruit door Kruger Park (selfride) via Orpen Gate ingang naar Lower Sabie (via het plaatsje Satara, Tshokwane)
dag 6 : rit Lower Sabie - Hazyview - via Numbi Gate park weer in en dan naar Malalane
Mijn vraag is : is dit te doen of nemen we teveel rijafstanden in het Park voor onze rekening (vooral voor dag 5 en dag 6)
Jann
Re: route door Kruger
@menasil ben jij niet op een aantal plaatsen geweest?
Re: route door Kruger
Orpen Gate naar Lower Sabie is een erg lange trip. Hierdoor ben je bijna alleen maar aan het rijden en kan je niet staan genieten van de dieren. Satara is trouwens geen dorpje maar ook een Restcamp.
De omgeving van Satara is goed om opzoek te gaan naar de katachtigen, vooral Leeuw en Cheetah (Jachtluipaard).
Dag 6 is ook erg lang. Waarom het park uit naar Hazyview? Ga vlak voordat je het park uitgaat naar links richting Pretoriuskop en blijf in het park. Maar waarom zoveel km's maken? En je mag 50km per uur maar dat red je echt niet. Als je 30 haalt ga je snel! 150 km is minimaal 5 uur achter elkaar rijden en dan heb je nog niets gezien. Bedenk dat een kudde olifanten je reistijd heel erg lang kunnen maken. Als ze midden op de weg staan kan je echt niet verder. Ik spreek uit ervaring. En wat als je een jagende leeuw ziet? Rij je dan door omdat je nog minimaal 4 uur rijden te gaan hebt? Zonde! Dat schouwspel wil je echt niet missen.
Doe dag 5 omgeving Satara / Skukuza (kijk in Skukuza restcamp onder de dakrand en zie vleermuizen) en verken de omgeving en op dag 6 Omgeving Lower Sabie of Berg en Dal (afhankelijk van je overnachting op dag 5). In het laatste kamp ben ik 3 keer geweest en heb 3 keer het Luipaard gezien. Lower Sabie omgeving is wel erg mooi maar denk aan de reisafstanden. Zonde als je te weinig tijd hebt. Je moet echt binnen zijn in de restcamps voordat de poorten 's avonds sluiten. Anders heb je echt een probleem!
Rij de centrale asfalt weg af van Satara richting het zuiden en ga met regelmaat de zijwegen in. Doe rustig aan en geniet!
De omgeving van Satara is goed om opzoek te gaan naar de katachtigen, vooral Leeuw en Cheetah (Jachtluipaard).
Dag 6 is ook erg lang. Waarom het park uit naar Hazyview? Ga vlak voordat je het park uitgaat naar links richting Pretoriuskop en blijf in het park. Maar waarom zoveel km's maken? En je mag 50km per uur maar dat red je echt niet. Als je 30 haalt ga je snel! 150 km is minimaal 5 uur achter elkaar rijden en dan heb je nog niets gezien. Bedenk dat een kudde olifanten je reistijd heel erg lang kunnen maken. Als ze midden op de weg staan kan je echt niet verder. Ik spreek uit ervaring. En wat als je een jagende leeuw ziet? Rij je dan door omdat je nog minimaal 4 uur rijden te gaan hebt? Zonde! Dat schouwspel wil je echt niet missen.
Doe dag 5 omgeving Satara / Skukuza (kijk in Skukuza restcamp onder de dakrand en zie vleermuizen) en verken de omgeving en op dag 6 Omgeving Lower Sabie of Berg en Dal (afhankelijk van je overnachting op dag 5). In het laatste kamp ben ik 3 keer geweest en heb 3 keer het Luipaard gezien. Lower Sabie omgeving is wel erg mooi maar denk aan de reisafstanden. Zonde als je te weinig tijd hebt. Je moet echt binnen zijn in de restcamps voordat de poorten 's avonds sluiten. Anders heb je echt een probleem!
Rij de centrale asfalt weg af van Satara richting het zuiden en ga met regelmaat de zijwegen in. Doe rustig aan en geniet!
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Re: route door Kruger
Hallo, Elrosso
dank voor je reactie. Precies owv de vrees voor ev. vele km-ers op onze dagen plaatste ik de vraag. We zullen een extra dag inlassen in het park. Ik keek ook enkel naar de echte autowegen op onze kaart maar waarschijnlijk moet ik ook meer kijken naar de onverharde wegen, verbindingswegen en landwegen ... ? Zo kunnen we idd de weg naar Pretoriuskop nemen en niet nr Hazyview rijden, (bedoel je dan de S1, de S3 en de S7 ? zo staat het aangeduid op mijn kaart).
Dan kunnen we ev op dag 5 Orpen Gate - Satara nemen (daar overnachten vind ik eigenlijk te vroeg, is maar 46 km rijden die dag) beter nog doorrijden richting Tshokwane (maar daar liggen geen restcamps volgens mijn kaart), dan maar verder richting Skukuza zoals je zei. Dit gaat volgens de kaart via de H1-2, zo een goeie 40 km. Via de H-10, vanaf Tshokwane is het naar Lower Sabie ongeveer 43 km.Beter dan en mooier is de S-128 waarschijnlijk maar is onverhard zie ik.
Welke stop tussen Orpen Gate en Lower Sabie stel je dan voor als de afstanden van Satara naar Skukuza en van Satara naar Lower Sabie bijna gelijk zijn ?
Of behouden we onze oorspronkelijke rijdagen en laten we Lower Sabie best vallen ?
Dag 5 dan Orpen Gate naar Skukuza (via de asfalftweg, de H7, de H1-3 en de H1-2) en daar overnachten
Dag 6 : Skukuza - Berg en dal via de asfaltweg H1-1 en H3) en regelmatig onverharde wegjes inslaan ?
Zijn die onverharde wegjes goed aangegeven en goed berijdbaar ?
Jann
dank voor je reactie. Precies owv de vrees voor ev. vele km-ers op onze dagen plaatste ik de vraag. We zullen een extra dag inlassen in het park. Ik keek ook enkel naar de echte autowegen op onze kaart maar waarschijnlijk moet ik ook meer kijken naar de onverharde wegen, verbindingswegen en landwegen ... ? Zo kunnen we idd de weg naar Pretoriuskop nemen en niet nr Hazyview rijden, (bedoel je dan de S1, de S3 en de S7 ? zo staat het aangeduid op mijn kaart).
Dan kunnen we ev op dag 5 Orpen Gate - Satara nemen (daar overnachten vind ik eigenlijk te vroeg, is maar 46 km rijden die dag) beter nog doorrijden richting Tshokwane (maar daar liggen geen restcamps volgens mijn kaart), dan maar verder richting Skukuza zoals je zei. Dit gaat volgens de kaart via de H1-2, zo een goeie 40 km. Via de H-10, vanaf Tshokwane is het naar Lower Sabie ongeveer 43 km.Beter dan en mooier is de S-128 waarschijnlijk maar is onverhard zie ik.
Welke stop tussen Orpen Gate en Lower Sabie stel je dan voor als de afstanden van Satara naar Skukuza en van Satara naar Lower Sabie bijna gelijk zijn ?
Of behouden we onze oorspronkelijke rijdagen en laten we Lower Sabie best vallen ?
Dag 5 dan Orpen Gate naar Skukuza (via de asfalftweg, de H7, de H1-3 en de H1-2) en daar overnachten
Dag 6 : Skukuza - Berg en dal via de asfaltweg H1-1 en H3) en regelmatig onverharde wegjes inslaan ?
Zijn die onverharde wegjes goed aangegeven en goed berijdbaar ?
Jann
Re: route door Kruger
De zandweggetjes zijn goed te rijden. Ookal lijkt 46 kilometer niet ver, ga van de centrale asfaltweg af en neem de kleine weggetjes. Verken het gebied en hou rekening met gemiddeld 20 km per uur. Je stopt veel. Je hoort iets en gaat wachten. Of je ziet dieren. Geniet in plaats van lange afstanden.
Ik weet niet meer exact de wegnummers. Maak je geen zorgen, wij hebben veel sedans over alle wegen zien rijden.
Ik weet niet meer exact de wegnummers. Maak je geen zorgen, wij hebben veel sedans over alle wegen zien rijden.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten