Zagreb/Ljubljana

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
CasNovosibirsk

Zagreb/Ljubljana

Bericht door CasNovosibirsk »

Dag allen,
Over een aantal weken ben ik een weekend in Zagreb. Ik zag dat Zagreb niet al te ver van Ljubljana af ligt. Zijn er mensen die ervaringen hebben met het maken van een dagtrip naar Ljubljana vanuit Zagreb en of het aan te raden is?
CasNovosibirsk

Re: Zagreb/Ljubljana

Bericht door CasNovosibirsk »

FYI:
We hebben een dagtrip gedaan met de bus. Qua afstand is het makkelijk te doen. Echter hebben we bij de grens tussen Kroatië en Slovenië 2 a 3 uur stil gestaan. Hierdoor hebben we weinig tijd kunnen doorbrengen in Ljubljana (wat overigens een erg mooie stad is). De terugweg van Ljubljana naar Kroatië hebben we verder geen vertraging opgelopen en duurde de reis +- 2 uur. Ik weet niet of deze drukte altijd bij de grens is of dat het komt omdat er veel vakantieverkeer was. Als het altijd zo lang wachten is voor de grens, dan zou ik adviseren om te overnachten in Ljubljana.
Erik
Site Admin

Re: Zagreb/Ljubljana

Bericht door Erik »

Hoi @CasNovosibirsk ,

Dank je wel voor het terugkoppelen van je eigen vraag! Erg nuttig. Zou je het leuk vinden om deze informatie ook toe te voegen aan onze reisinformatie en te kijken of de informatie over de plekken die je bezocht hebt nog klopt? We zouden daar enorm mee geholpen zijn.
Plaats reactie