Darwin - Kimberley - Perth (4WD camper)

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Renaat
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2022 14:24

Darwin - Kimberley - Perth (4WD camper)

Bericht door Renaat »

Hi all,

Aankomende september gaan mijn man en ik 5 weken naar AUS. Starten in Darwin en eindigen 5 weken later in Perth. De route hebben we in grote lijnen klaar:

Darwin - Kimberley (GIBB) - Broome - Karijini - Exmouth en dan de westkant afzakken naar Perth.

Heb alleen veel vraagtekens over het begin van de reis. In Darwin halen we de camper op, zijn Litchfield en/of Kakadu en Katherine echt de moeite waard? Of adviseren jullie iets hierin te skippen? Vanaf Kununurra (vliegen we naar de Bungle Bungels :) ) staat alles strak maar die eerste paar dagen kom ik niet helemaal uit merk ik. Wat is zeker de moeite waard en hoeveel tijd adviseren jullie?
Hoor graag!

Groet, Renate
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Darwin - Kimberley - Perth (4WD camper)

Bericht door Kims »

Hi,

Mooie reisplannen!

Kakadu, Litchfield en Katherine Gorge zijn in mijn ervaring zeker de moeite waard en totaal anders dan je op de rest van de trip tegen zal komen. Maar het ligt eraan hoeveel tijd je hebt en waar je van houdt. De tijd zal meespelen in jullie geval, omdat het droog zal zijn op veel plekken.

Kakadu is enorm maar heeft een aantal mooie bezienswaardigheden zoals Aboriginal rock art sites, de mooie wetlands, het cultural centre, zonsondergang op Ubirr Rock en vooral de Yellow Water cruise is indrukwekkend. Litchfield heeft mooie watervallen, al zijn die aan het einde van het droge seizoen in september niet zo groot. Je zou kunnen overwegen om Litchfield daarom over te slaan. Edith Falls zijn ook erg mooi en je komt er langs op weg naar Katherine. Alleen ligt het er ook daar aan hoeveel water er nog stroomt. De cruise in Katherine Gorge vond ik mooi, de gorges zijn bijzonder.

Succes met de planning!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Renaat
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2022 14:24

Re: Darwin - Kimberley - Perth (4WD camper)

Bericht door Renaat »

Kims schreef: 07 jun 2022 23:42 Hi,

Mooie reisplannen!

Kakadu, Litchfield en Katherine Gorge zijn in mijn ervaring zeker de moeite waard en totaal anders dan je op de rest van de trip tegen zal komen. Maar het ligt eraan hoeveel tijd je hebt en waar je van houdt. De tijd zal meespelen in jullie geval, omdat het droog zal zijn op veel plekken.

Kakadu is enorm maar heeft een aantal mooie bezienswaardigheden zoals Aboriginal rock art sites, de mooie wetlands, het cultural centre, zonsondergang op Ubirr Rock en vooral de Yellow Water cruise is indrukwekkend. Litchfield heeft mooie watervallen, al zijn die aan het einde van het droge seizoen in september niet zo groot. Je zou kunnen overwegen om Litchfield daarom over te slaan. Edith Falls zijn ook erg mooi en je komt er langs op weg naar Katherine. Alleen ligt het er ook daar aan hoeveel water er nog stroomt. De cruise in Katherine Gorge vond ik mooi, de gorges zijn bijzonder.

Succes met de planning!
Dankjewel voor de tips, erg fijn!! We slaan dan Litchfield over en rijden Kakadu in!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten