Zuid-Afrika: Herstelbewijs niet bruikbaar?

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
Michelley

Zuid-Afrika: Herstelbewijs niet bruikbaar?

Bericht door Michelley »

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen... Ik heb een vlucht naar Johannesburg gepland staan op 6 maart, echter ben ik vorige week positief getest op corona. Ja die kans zat erin :{ In 1e instantie dacht ik mooi dan kan ik met een herstelbewijs reizen! Maar als ik het goed heb gelezen accepteert Zuid-Afrika die niet en willen zij per se een doktersverklaring dat je genezen bent? De kans dat ik voor mijn vlucht nog positief zal testen is aanwezig aangezien je blijkbaar tot 8 weken nog positief kunt testen... Ik ben niet ziek, geen symptomen, alleen wel positief getest dus. Weet iemand of ik echt een doktersverklaring nodig heb? En zo ja, weet iemand dan ook waar ik die vandaan kan halen aangezien zowel huisarts als ggd dat niet afgeeft? Alvast bedankt!

Groetjes,
Michèle
menasil
Reisexpert

Re: Herstelbewijs niet bruikbaar?

Bericht door menasil »

Volgens mij gaat het nog een stap verder en willen ze een negatief testresultaat en als je dat niet kan overleggen, moet je bij aankomst antigen test doen.

https://www.gov.za/covid-19/individuals ... s-covid-19

Het is lastig. Er zijn ook veel gevallen bekend van mensen die al snel weer negatief testen (zie de verschillende sporters tijdens grote toernooien). Een kennis van mij heeft gehad dat hij idd wel positief testte na 2 weken maar week later was het aanwezige virus onder bepaalde waarde en testte hij negatief.

Je zou eigenlijk ergens eind volgende week opnieuw PCR moeten doen, dan heb je denk ik wel goede indicatie.
Michelley

Bericht door Michelley »

menasil schreef: 18 feb 2022 10:10 Volgens mij gaat het nog een stap verder en willen ze een negatief testresultaat en als je dat niet kan overleggen, moet je bij aankomst antigen test doen.

https://www.gov.za/covid-19/individuals ... s-covid-19

Het is lastig. Er zijn ook veel gevallen bekend van mensen die al snel weer negatief testen (zie de verschillende sporters tijdens grote toernooien). Een kennis van mij heeft gehad dat hij idd wel positief testte na 2 weken maar week later was het aanwezige virus onder bepaalde waarde en testte hij negatief.

Je zou eigenlijk ergens eind volgende week opnieuw PCR moeten doen, dan heb je denk ik wel goede indicatie.

Bedankt voor je reactie Menasil! Ik heb de pcr inderdaad al ingepland 2 dagen ervoor maar ik ben bang dat die positief zal zijn... Zo jammer dat ze niet akkoord gaan met een herstelbewijs :? En misschien test ik wel negatief en stress ik voor niks ;) Of veranderen de regels nog voor die tijd... maar dat zal wel niet O-)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Michelley schreef: 18 feb 2022 12:27

Bedankt voor je reactie Menasil! Ik heb de pcr inderdaad al ingepland 2 dagen ervoor maar ik ben bang dat die positief zal zijn... Zo jammer dat ze niet akkoord gaan met een herstelbewijs :? En misschien test ik wel negatief en stress ik voor niks ;) Of veranderen de regels nog voor die tijd... maar dat zal wel niet O-)
Ik dacht meer aan volgende week alvast PCR test doen, om te kijken of je al negatief test :) dus eentje extra tussendoor.
Plaats reactie