Wat heeft jouw voorkeur: reisverzekering of creditcard met reisverzekering?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Elrosso
Reisexpert

Wat heeft jouw voorkeur: reisverzekering of creditcard met reisverzekering?

Bericht door Elrosso »

Nu we weer gaan reizen (ga ik vanuit) ben ik mijn creditcard en reisverzekering tegen het licht aan het houden.
Ik twijfel alleen of ik een aparte doorlopende reisverzekering met ziektekosten dekking zal afsluiten met een standaard creditcard of een Mastercard Black creditcard.

Wij reizen nooit via een reisorganisatie. Boeken een vlucht en een huurauto en verkennen de landen. Dit proberen we minimaal 2 keer per jaar te doen voor meerdere weken. Zowel binnen als buiten Europa.

Wie heeft er advies wat te doen? Iemand bijvoorbeeld ervaring met de Mastercard Black of alternatief?
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Erik
Site Admin

Re: Wat heeft jouw voorkeur: reisverzekering of creditcard met reisverzekering?

Bericht door Erik »

Ik heb even een klein beetje gezocht en zie dat je voor rond de €200,- voor de Mastercard Black creditcard kwijt bent. Daarmee zijn wel een aankopen verzekerd en spaar je ongetwijfeld punten voor kortingen. Ook zie ik dat je gebruik mag maken van 1000 VIP lounges. Dat is ongetwijfeld fijn als je veel op pad bent. Ik zie wel dat het bestedingslimit "maar" €5.000 is. Wanneer je met zijn tweeën reist zal je daar redelijk snel aan kunnen zitten in sommige maanden?

De reisverzekering lijkt van de ABN Amro en zal een redelijk gebruikelijke reisverzekering zijn lijkt mij? De vraag is dus of je de €200,- die je voor de kaart moet betalen eruit kan halen. Het lijkt mij wel, zeker als je het als primair betaalmiddel gebruikt. Wel zitten er vaak aanvullende transactiekosten bij, die kon ik zo snel niet vinden. Ook zie ik de laatste jaren dat Visa op meer plekken wordt aangeboden dan Mastercard, maar dat kan per bestemming ook verschillend zijn.
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Wij hebben een Visa en een Mastercard waardoor we € 7.500 limiet hebben. Dit is op te hogen door zelf bij te storten dus deze limiet zal mij niet tegenhouden. De Black lijkt ons een mooi alles in 1 alternatief. Hiervoor hadden wij een doorlopende FBTO reisverzekering.
Ik zal de ABN en FBTO eens naast elkaar leggen. Ziektekosten vind ik best wel een belangrijke binnen de verzekering
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Bedoel je een reisverzekering die met je credit card komt?

Mijn gratis credit card (platinum Mastercard) hier in Australië heeft een gratis reisverzekering erbij. Dat lijkt een groot voordeel, maar toen ik op Bali vast kwam te zitten door een vulkaanuitbarsting, bleek dat ik niet gedekt was omdat ik niet aan alle voorwaarden voldeed. In dat geval omdat mijn vluchten minder dan $2000 hadden gekost, het minimale bedrag wat je moet besteden... Ook heb ik van vrienden gehoord dat bleek dat ze niet gedekt waren toen ze het nodig hadden. Erg belangrijk dus om de kleine lettertjes te lezen mocht je dat overwegen... Ik heb een aparte reisverzekering genomen voor mijn laatste reizen.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Waar je even op moet letten is het volgende:
  • Sommige creditcards hebben een reisverzekering die partner en kinderen dekken mits iedereen dezelfde reis maakt. Als je kinderen en/of partner dan zelf op pad gaat, kan het zijn dat bepaalde dekkingen niet meer gelden. Dan moet je dus alsnog aparte reisverzekeringen gaan afsluiten als je niet met elkaar op pad gaat. Het schijnt zelfs zo streng te zijn dat je dezelfde bestemming moet hebben als de cardhouder
  • Voor sommige dekkingen moeten alle betalingen zijn gedaan met de card waarop de reisverzekering zit. Bv. als je dekking nodig hebt met een huurauto is dat dan een vereiste. Ik heb bijvoorbeeld 2 creditcards en ik wissel soms wel eens van creditcard afhankelijk van kosten als borg etc.

Wat @Kims ook aangeeft, er zitten soms ook nog voorwaarden aan bedragen die je ermee moet hebben betaald.

Ik ben dus zelf niet zo fan van verzekeringen via de creditcards omdat er voor mij iets teveel regeltjes en adertjes onder zitten.
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Dank jullie voor alle input. Geeft mij nog wel heel wat om over na te denken.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik wist niet dat alleen de aankopen via de creditcard dan gedekt zouden zijn voor de aanvullende verzekering. Dat is eigenlijk ook best vreemd als je bedenkt dat die sowieso al via de creditcard verzekerd zijn? Tenminste als ik nu wat koop via de creditcard zit daar automatisch ook een garantie bij dat je het geld terug gestort krijgt. Dat is ook de reden waarom je soms met een creditcard betaald in plaats van je bankpas.
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

pagina 4, halverwege de linker kolom staat inderdaad dat je reisverzekering pas geldt wanneer je alles betaald hebt met de card:
https://www.yourmastercard.nl/voordelen ... ekeringen/

Geen optie voor mij.
Plaats reactie