backpacken in Bali 2021

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
SofieW
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2021 10:39

backpacken in Bali 2021

Bericht door SofieW »

Ik zou heel graag willen backpacken in Bali tijdens juli of augustus dit jaar, is dit een goed idee gezien Corona, Indonesië werd ook zwaar getroffen door Corona en heeft de grenzen gesloten voor buitenlanders. Is het voorbarig om toch een vliegtuigticket te boeken richting Bali (mits goed reisverzekering zodat ik kan verplaatsen of annuleren).
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: backpacken in Bali 2021

Bericht door Erik »

Ik denk dat het inderdaad vrij voorbarig is om nu een ticket naar Bali te boeken voor juli / augustus van 2021. Wanneer je alleen kijkt naar het vaccinatie programma is de verwachting dat iedereen pas eind september een vaccinatie heeft. Dat is dan voor je eigen veiligheid/gezondheid. Ik weet niet of je door bijvoorbeeld je werk eerder in aanmerking komt voor vaccinatie want dat zou een klein verschil kunnen maken.

Ik lees dat veel landen straks een vaccinatiebewijs willen zien voordat je als toerist het land in mag. Zonder bewijs/vaccinatie kom je mogelijk het land niet eens in. Deze ontwikkelingen zijn allemaal nog heel pril, dus je weet ook nog niet precies waar je aan toe bent wanneer je nu boekt.

Dan de situatie in Indonesië, deze is inderdaad niet heel erg positief (op basis van wat ik lees). Ik heb een berichtje naar een gids gestuurd waarmee wij destijds op pad geweest zijn. Hopelijk kan hij aangeven hoe hij het ziet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten