Reisroute Costa Rica

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Maf

Vragen over Costa Rica

Bericht door Maf »

Een paar vragen…

Ik ga over 5 weken op reis, naar Midden- en Zuid-Amerika. De eerste twee weken gaat er een vriendin van mij mee. Zij moet omwille van vakantiedagen weer terug dan helaas. We wilden samen Costa Rica verkennen. We hebben een globaal reisplan maar hadden nog wat vragen. Als hier een paar mensen zijn die Costa Rica al bereisd hebben, alvast bedankt voor antwoorden :)

Ons reisplan:

Bij aankomst in San José trekken we z.s.m. verder. Even de vliegreis eraf slapen en dan door. We lezen en horen zoveel dat SJ niet veel bijzonder is dat we dit links willen laten liggen.

We willen eerst naar het Noorden naar een vulkaan. Welke is de beste vulkaan om naar toe te reizen en spuit nog lava? Pas? Arenal? Rincon dela Vieja?

Daarna willen we eventueel de grens oversteken om een dag door te brengen in Grenada (Nicaragua) Iemand ervaring mee of is het het reizen niet waard?
Via de westkust willen we naar beneden trekken. Iemand tips voor mooie plekken of reistips?

Parque Nacional Corcovado willen we zeker aandoen, en daar jungletrekkingen gaan maken. Je ziet echter heel veel (dure) lodges maar niet veel backpacker-oorden, iemand ervaring?

Dan willen we door het land kruisen naar de oostkust (naar Viejo de Talamaca) en onderweg nog een raftavontuur beleven. Heeft iemand hetzelfde gedaan? (raften)

Vanaf Viejo de Talamaca willen we naar Bocas Del Toro. Dit is iets wat we echt willen doen; mijn reisgenoot is nog nooit buiten Europa geweest en wil de idyllische eilandjes met wit zand, palmbomen en hangmat echt ervaren. Iemand reistips naar Bocas Del Toro toe? Of een idyllische verblijfplek? En ook; ervaring met het terugreizen naar SJ? (Kan dit in een dag?)

Maar goed; we hebben een heel ambitieus plan en we weten allebei dat het lang niet alles gaat worden, dat we gewoon kijken waar de wind ons brengt. Maar plannen hebben is leuk. :) We komen vrijdagavond aan en m’n reisgenoot vertrekt dik twee weken later op een zondag.

Alvast heel erg bedankt voor het antwoorden.

Grt,
Martijn
Maf

Bericht door Maf »

Niemand? :?:
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom »

eeeh. nee...sorry.
maar op de het forum van reisbegeleider.com zitten wel een paar Costa Rica freaks .
Verder zit er bijna niemand overigens...probeer het anders daar eens
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Kan je niet echt helpen alleen hetvolgende..

- Rincon del la vieja. Dichtsbijzijnde plaats Liberia maar vanaf daar was het duur om er te komen 45 US dollar one way en dan daar in een lodge slapen en dan dus weer 45 dollar terug. One day trips worden wel aangeboden maar zijn ook echt duur en kan je niet veel zien. Om een lang verhaal kort te maken we zijn er niet naar toe gegaan want we vonden het te duur.. Als je dat ook te duur vindt heeft het dus niet zo´n zin helemaal die kant op te komen.

- Granada ben ik over 10 dagen ofzo maar zal je dan nog ff laten weten of het het reizen waard is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Belle

Bericht door Belle »

Kijk anders eens op startpagina.costarica.nl
Waarschijnlijk vind je daar veel antwoorden!
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Granada is het de moeite waard. Ik kan niet volmondig JA zeggen maar ook niet volmondig NEE.

Dus bij deze wat waarom wel/niet. Het is een leuk stadje met wat mooi gebouwen. Er is echter niet veel te bekijken 2 kerken en een klein museumpje. De gebouwen zijn ook niet zo dat je zegt WOW dit moet ik echt gezien hebben.

Je kunt er wel goed eten, uitgaan en gewoon lekker hangen en kletsen. Er hangt gewoon een goede sfeer zeker op het centrale plein en s'avonds wanneer de hele bevolking in schommel stoel voor hun huis zit te kletsen.

Er zijn ook leuke half daytrips te doen zoals naar Las Isletas een combinatie van beverly hills en natuurpark met prachtige eilandjes (sommige met prachtige huizen) in het meer. Of bijvoorbeeld een trip naar een vulkaan of een dagtrip naar Laguna Apoya (wel echt mooi).
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Maf

Bericht door Maf »

Heej thanks :)

We hebben Granada als startpunt neergezet. De dag na landen gaan we met de bus naar Granada en vandaar uit gaan we via de westkust naar beneden om uiteindelijk Corcovado te bereiken.

Ik vertek over twee dagen; dus erg benieuwd :)
Tom83
Reiziger
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:42
Locatie: Nederland

Re: Vragen over Costa Rica

Bericht door Tom83 »

Hey Maf (en anderen),

Op dit moment ben ik aan het zoeken naar een nieuwe reisbestemming en daarmee is mijn oog gevallen op Midden-Amerika (en in het bijzonder Costa Rica). Wat heb je in dat land meegemaakt? Was het de moeite van een bezoek 'waard'? Of zijn er anderen die een ander land in Midden-Amerika echt aanraden. Het wordt een reisje van ongeveer 3 weken.

Merci!
Maaike T

Re: Vragen over Costa Rica

Bericht door Maaike T »

Hallo Tom83,

Wij zijn in maart/april van dit jaar in Costa Rica geweest. We hebben 3 weken met een auto op eigen gelegenheid door het land gereden en overnacht in div. hotels van 1* tot 3 ***. De moeite waard? Dat hangt er vanaf wat je leuk, interessant e.d. vindt. Veel cultuur zie je er niet, wel veel natuur (dieren en vogels). Wij hebben de pech gehad dat we redelijk wat slecht weer (veel regen) hebben gehad, daardoor weinig dieren gezien.
Je zou voor een indruk eens op onze (niet commerciele) site kunnen kijken: www.bjusterbaarlik.nl Hier staan onze ervaringen in de vorm van een reisverslag, veel foto's en een lijst met tips.
Verder zijn we in sept. 3 weken door Ecuador gereisd (ervaringen staan ook op de site)

Kiezen tussen Costa Rica of Ecuador? Persoonlijk kies ik voor Ecuador.
sus-an
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2007 21:17
Locatie: zwijndrecht

Re: Vragen over Costa Rica

Bericht door sus-an »

Vanaf Viejo de Talamaca willen we naar Bocas Del Toro. Dit is iets wat we echt willen doen; mijn reisgenoot is nog nooit buiten Europa geweest en wil de idyllische eilandjes met wit zand, palmbomen en hangmat echt ervaren. Iemand reistips naar Bocas Del Toro toe? Of een idyllische verblijfplek? En ook; ervaring met het terugreizen naar SJ? (Kan dit in een dag?)


Hoi, ik ben ook vanuit Costa Rica een aantal dagen naar Bocas del Toro geweest. IK vond het zelf tegenvallen dat als je daar aan komt op het hoofdeiland en je denkt overal zo een strand op te kunnen(tja het blijft een eiland ;)) en dan blijkt dat je eerst met een boot ergens anders heen moet varen. Maar dan heb je op zich ook wel wat. Ik vond de stranden die bekend staan om het mooie, best tegenvallen. Leuker is om gewoon een stuk verder te varen en te vragen naar van die rustige strandjes. Dan krijg je echt die witte zandstranden, palmbomen die over het water hangen en veel rust. Als j geluk hebt kom je nog dolfijnen tegen.
Het terugreizen neemt nog best wat tijd in beslag. Eerst met een boot terug naar vaste land, dan met een taxi naar de grens, daar lang wachten als je pech hebt en dan uiteindelijk een bus pakken naar San Jose. Het is best wel te doen in één dag, anders leuk om nog in Cahuita te overnachten, vlak bij de grens en echt de caribbische reaggeastyle. Heel rustig en een vrij mooi nationaal park die je makkelijk in kunt lopen. Trouwens ook met een mooi strand en palmbomen, luiaards en veel apen..

Succes ermee!!

Groetjes Susan

(oh ik zie net dat het al een oud bericht is, misschien heeft iemand anders er nog wat aan)
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Costa Rica, reisverslagen?

Bericht door bolletjeom »

ik mag die jaar naar Costa Rica!!
Ik weet er nog helemaal niets over dus wilde eens beginnen met het lekker inlezen. Is er op dit forum iemand die er geweest is en evenuteel ook leuke reisverslagen ergens heeft bijgehouden?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tom
Reisexpert
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 aug 2007 14:48
Locatie: utrecht

Re: Costa Rica, reisverslagen?

Bericht door tom »

Ik ben er alleen twee keer doorheen geraced met de bus. kan er dus weinig tot niets over vertellen, behalve misschien als je wat wilt weten over grensovergangen. twee nachtjes geslapen in san jose e vond dat erg saai; maar ik heb dan ook geen moeite gedaan iets leuks op te zoeken. lelijke stad. hotel was erg duur maar ik kon er wel leker eten (ook duur).
kan je helaas niet echt verder helpen dus!
amassakoul
Martijn
Reiziger
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:04

Re: Costa Rica, reisverslagen?

Bericht door Martijn »

Ik ben daar in juni! Daarna zal ik je er alles over kunnen vertellen! (dan zijn de rollen omgekeerd ;)
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Costa Rica, reisverslagen?

Bericht door Tikva »

Ik ben ook binnen 24 uur weer vertrokken. Dus tenzij je naar Liberia gaat heb je dus niets aan mijn informatie.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Costa Rica, reisverslagen?

Bericht door bolletjeom »

Maar 1 of 2 dagen in Costa Rica ?!?!?!? waarom???

@martijn, ik ben benieuwd
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast