Huis verhuren in Belgie

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Huis verhuren in Belgie

Bericht door eVeLiEnSkI »

Hoi hoi,

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag maar dan voor de Belgjes onder ons ...

Mijn partner en ik zijn van plan om binnenkort ook een klein huisje of appartementje te kopen. Om zo toch een vast stekje te hebben als je terug komt en als stabiele meubelopslagplaats zeg maar. :)

Over een klein jaar willen we terug gaan reizen en deze eigendom dus onderverhuren. Ons initieel plan was, aan geen enkele officiële instantie hiervan melding maken ... de huurder elke maand zijn huurbedrag op onze rekening te laten storten en wij storten netjes onze lening door aan de bank.

Gaan wij zo in de problemen komen? Of is er geen haan die hiernaar zal kraaien??

Iemand positieve en/of negatieve ervaring mee?

Thx ^O^
bolletjeom
Reisexpert

Re: Huis verhuren in Nederland

Bericht door bolletjeom »

zolang de huurder betaald gaat het goed. Maar als die dat niet doet...wat dan?
ik weet niet hoe het precies in België zit maar in Nederland hebben huurders zoveel rechten dat het zelfs zo kan zijn dat je ze niet het huis uit kan zetten ook al heb je een contract met ze. En ook als ze niet betalen mag je pas na 6 maanden iets ondernemen via een rechter
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Re: Huis verhuren in Belgie

Bericht door Erik »

Ik heb er even een apart topic van gemaakt zodat iedereen straks gemakkelijk het juiste topic kan terug vinden en zonder verwarring kan mee denken of iets voor Nederland of België geldt :)
Lance06

Re: Huis verhuren in Belgie

Bericht door Lance06 »

Het zal wel iets uitmaken of de huurder zich mag inschrijven. Een huurcontract kun je op internet wel downloaden en evt aanpassen aan je wensen. Bijvoorbeeld mensen die de Belgie route doen huren graag voor een korte periode van 4-5 maanden.Je kunt ook via een makelaar verhuren.
Plaats reactie