Star Alliance ervaring?

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Renzel02

Star Alliance ervaring?

Bericht door Renzel02 »

Met Tioga Tours willen wij (vriend en ik) een campertour gaan maken door Florida.
Nu bieden zij een vliegticket aan bij Star Alliance. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan weinig vinden op internet..

Het gaat om de vlucht van amsterdam -washington - orlando (en weer terug;))

Alvast dankjewel _O_
Elrosso
Reisexpert

Re: Star Alliance ervaring?

Bericht door Elrosso »

https://www.staralliance.com/en/about

Dat is een samenwerkingsverband tussen heel veel gerenommeerde luchtvaart maatschappijen. Wij hebben hier ervaring mee namelijk gevlogen met Air Canada, United en Swiss. De kans is dus heel erg groot dat de luchtvaartmaatschappij United je naar Florida gaat brengen.

Zo bestaat ook "One World" en "Sky team". Laatste is KLM o.a. lid van.

Voordeel van deze samenwerking is dat bijvoorbeeld KLM tickets kan aanbieden naar plekken waar ze zelf niet komen. Dit brengen ze dan onder bij hun "Sky team" collega's. Voorbeeld is de vluchten naar de USA. KLM biedt ze aan maar laat je dan met Delta Airlines vliegen; zogenaamde "code shares".

Welkom in vliegland *O*
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Renzel02

Bericht door Renzel02 »

Haha om het makkelijk te houden 😂

Maar wel positieve ervaring mee?
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Ja, zeker. United is gewoon ok net als Air Canada
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb zelf met meerdere maatschappijen van Star Alliance gevlogen. Ook goede ervaringen mee. Weet je ook met welke maatschappij je binnen Star Alliance vliegt?
Renzel02

Bericht door Renzel02 »

Ik vlieg met united airlines.
Ben super benieuwd.
Eerste keer buiten europa. Dus mocht je nog tips hebben 🙈
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Elrosso schreef: 26 jan 2020 16:31 Ja, zeker. United is gewoon ok net als Air Canada
United heeft anders niet de beste naam / service / vliegtuigen / punctualiteit wat ik van mensen hoor. Zelf nog nooit mee gevlogen
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Wij hebben wel met United gevlogen naar Nicaragua en dat wat ok. We gingen ook optijd. De vlucht van Dallas naar Nicaragua was wel erg krap. 3,5 uur als sardientje
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

United vond ik wisselend. Tijdens één reis meerdere vluchten met hen geboekt en voor de terugreis wilden we s middags vliegen en maximaal één overstap. Uiteindelijke meerdere wijzigingen gehad en toen bleek dat we om 7.44 vlogen met maar liefst twee overstappen vanuit Amerika. De binnenlandse vluchten hadden we fijne vliegtuigen. Het vliegtuig van New York naar Amsterdam was helaas een oudje. Dat viel wel tegen. Ik had toen Bring Your Own Device entertainment en mijn tablet was te oud.... Tja dan is de vlucht lang. De reis met overstappen ging erg goed. Geen vertraging en zelfs de krappe overstap gehaald.
Renzel02

Bericht door Renzel02 »

Heb het al geboekt. We gaan het zien :)
Dankjewelvoor jullie ervaringen
Plaats reactie