Wij gaan 4 februari 2020 naar Perth, stukje familiebezoek en wederom rondreizen met de camper.
6 februari halen wij de camper op ( geen 4 wheel drive dit keer) en dan willen we naar beneden reizen, Margreth River gebied, Albany, Esperance etc. We hebben ruim 4 weken en zijn gek van hikes, wandelen, fietsen. Duikuitrusting blijft dit jaar thuis maar als iemand zegt; moet je echt meenemen dan hebben we genoeg bagage vrijdom om onze spullen mee te nemen zoals droogpak want ik vind het zuiden echt veels te koud voor natpak duiken.
Graag tips en trucs voor dit gebied in februari/maart.
Bij voorbaat dank.
Tips voor west Australië, met name Albany, Esperance eo.
Re: Tips voor west Australië, met name Albany, Esperance eo.
Nee, ik ga niet met een organisatie naar Australië, veel leuker om eea een beetje open te laten en gewoon mijn eigen reisplan te maken.
- Kims
- Reisexpert
Dit is een advertentie/reclame
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
- Kims
- Reisexpert
Hi,
Mooie plannen! De perfecte tijd voor het zuidwesten met warme temperaturen met niet zo extreem als nu midzomer.
Het is een schitterend, divers gebied met voor ieder wat wils.
Er is heel veel te zien en doen, onder andere:
Laat maar weten als je nog meer vragen hebt, ik heb een tijd in Albany gewoond.
Veel plezier
Mooie plannen! De perfecte tijd voor het zuidwesten met warme temperaturen met niet zo extreem als nu midzomer.
Het is een schitterend, divers gebied met voor ieder wat wils.
Er is heel veel te zien en doen, onder andere:
- Het mooie, culturele en alternatieve Fremantle bezoeken met mooie musea (shipwrecks museum is een aanrader met veel VOC geschiedenis), cafeetjes, markten en muziekoptredens
- Dolfijnencruises bij Bunbury
- Pinguïns bezoek op Pinguin eiland
- Genieten van de natuur en de bijzondere quokka's op Rottnest island (ook een bezoek voor meerdere dagen waard)
- Eén van de schitterende nationale parken en dammen bezoeken waar je ook vaak kan kamperen, zie: https://www.australiassouthwest.com/thi ... onal-parks
- De Busselton pier bewandelen; de langste pier op het zuidelijk halfrond
- De Margaret River wijnregio bezoeken met veel wijngaarden, mooie bossen, schitterende stranden en bijzondere grotten
- De Valley of The Giants bezoeken; enorme kauribomen bij Pemberton bewonderen en beklimmen
- De vuurtoren bezoeken bij Augusta en het gevoel hebben dat je aan het uiterste puntje van de wereld staat
- Het idyllische Denmark en mooie Bridgetown bezoeken met leuke winkeltjes, cafeetjes gelegen tussen de bossen
- De zuidelijke kust en alle afgelegen ruige stranden bezoeken zoals bijvoorbeeld Greens Pool, Parry Beach, Frenchman Bay en de Salmon Holes
- Bij Albany de oude walvisstation Whale World bezoeken, nu een museum met een klein dierenpark ernaast met Australische dieren. De rotsformatie The Gap bewonderen en omliggende plekken
- De hoogste piek van het zuidwesten beklimmen: Bluff Knoll in de Stirling Ranges
- Bij Esperance naar het fantastische Cape Le Grand National Park gaan. Parelwitte stranden, blauw water, mooie kampeerplekken en veel dieren (een bezoek van meerdere dagen waard).
- Wave Rock bezoeke
- Eventueel het goudstadje Kalgoorlie en zijn enorme open goudmijn bezoeken waar je toers kan doen
Laat maar weten als je nog meer vragen hebt, ik heb een tijd in Albany gewoond.
Veel plezier
Travel is the only thing you buy that makes you richer!