Reistips nieuw zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
Angela82
Reisexpert
Berichten: 208
Lid geworden op: 06 jul 2008 19:57

Rustigere slaapplekken

Bericht door Angela82 »

HoiHoi!

In oktober ga ik voor een maand of 8 naar Nieuw Zeeland :D
Mijn eerste keer dat ik ga backpacken en alleen ga. Aangezien ik op z'n tijd wel van rust houd, zou ik het ook fijn vinden om die 's avonds ook wel eens te hebben.
Ik weet dat je bij hostels ook single/double/twin rooms heb, maar die zijn direct een stuk duurder (logisch).
Het reizen en werken, wil ik afwisselen met wwooffen, mede om in contact te komen met de locals. Op die manier kan ik misschien ook een stukje rust pikken :wink:

Heeft iemand nog ideeën/tips/alternatieven om effe te "ontsnappen" aan dorms van bijv 12 personen?

Groetjes Angela
Gebruikersavatar
El Niño
Reisexpert
Berichten: 3219
Lid geworden op: 12 feb 2007 13:57

Bericht door El Niño »

Hoi Angela,
Dit is een heel herkenbaar dillema :-). Ik heb er ook m'n hele reis mee geworsteld..... In Zuid Amerika kun je dan het beste af en toe naar een goedkoop hotelletje gaan. Die kamers zijn in het algemeen goedkoper dan een eigen kamer in een hostel. Logisch, want je hebt je eigen "hotelkamer" plus alle gemeenschappelijke faciliteiten van zo'n hostel. Maar het hangt wel een beetje van het land af. Met z'n 2en gaat het een stuk makkelijker dan in je eentje. In sommige landen kun je prima een kamer krijgen voor een "1-persoonsprijs", maar in andere landen (Argentinie bv) is de prijsstructuur meer Westers en is een 1-persoonskamer maar 10% goedkoper dan een 2-persoonskamer. Helaas weet ik niet hoe de hotelprijzenstructuur in Nieuw Zeeland is.....
Tessa
Reiziger
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 aug 2007 17:08
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Als je de verder afgelegen en kleinere hostels kiest, dus niet de mega grote midden in een stad, dan is het er meestal veel rustiger en zijn dorms redelijk klein! Vaak kun je ook voor de optie kiezen om een bed in een kleinere dorm te boeken, bijvoorbeeld eentje met 4 personen, wat natuurlijk ook gelijk veel rustiger is dan een 12 beds dorm.
En ideaal in NZ voor de rust: Camperen! Onwijs goedkoop en als je de kleine minicampings opzoekt zeker veel rust! Moet je wel van camperen houden uiteraard... :)
Broaden your minds
Angela82
Reisexpert
Berichten: 208
Lid geworden op: 06 jul 2008 19:57

Bericht door Angela82 »

Erik en Tessa; bedankt voor jullie antwoorden :)

Ja Tessa, wat jij zegt, heb ik ook aan gedacht, om hostels te zoeken die aan de rand van de drukte liggen en dan idd een kleinere dorm.

Erik, ik weet ook niet hoe het zit met goedkope hotelletjes... Maar is ook een optie! En ja, met z'n tweeën is het ook makkelijker, maar nu niet aan de orde... :?

Hoelang bleven jullie gemiddeld in een hostel? Hebben jullie echt enkel gereisd?
Ik wil nl ook werken, dus langere tijd in een hostel blijven. Mede daarom is een beetje privacy op z'n tijd wel fijn.
Gebruikersavatar
El Niño
Reisexpert
Berichten: 3219
Lid geworden op: 12 feb 2007 13:57

Bericht door El Niño »

Een 4-pers dorm is vaak inderdaad geen slechte optie....als je een beetje gelukt hebt is hij ook nog eens niet vol, en dan is het een goeie deal (bovenste bedden niet beslapen enzo, heb ik echt een hekel aan...).

Ik zat meestal een nacht of 4 op 1 plek. Dan kun je ook makkelijk afwisselen tussen hostel en eigen kamer enzo. Als je gaat werken kun je misschien beter ergens een kamer huren bij een of andere particulier ofzo.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom »

betaalbare hotelletjes zijn, denk ik, schaars in NZ
Er zijn vrij veel hostels in the middle of nowhere.
probleem is alleen hoe je er komt wanneer je geen eigen vervoer hebt.
Je kunt in hostels rond vragen bij mensen die met een auto of camper rond reizen. Of je een stukje met ze mee mag rijden naar afgelegen gebiede.
Wij hebben veel rustige hostels gezien!
Of inderdaad tentje mee! veel hostels hebben ook een campeerveldje
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik »

Wat het werken betreft kun je dat misschien beter in Australië doen. Je wordt als backpacker al redelijk slecht betaald en de waarde van de NZ $ is lager dan die van de AUD $ Dus voor hetzelfde werk en hetzelfde uurloon houd je meer over in Australië.

Wat betreft de rust opzoeken is inderdaad kamperen echt ideaal helemaal met camper. Ook kun je als je wat geluk hebt en in een wat minder druk seizoen reist geen aparte kamer nodig hebben.
Angela82
Reisexpert
Berichten: 208
Lid geworden op: 06 jul 2008 19:57

Bericht door Angela82 »

Ja, dat weet ik, dat je werken in principe beter in Australië kan doen, maar ik heb een werkvisum voor NZ en ben dus van plan daar langer te blijven.
Rijk worden wil ik niet met het werken daar, daarom probeer ik hier ook met wat meer weg te gaan. Het is een beetje tijdsbesteding, ervaring, etc.
sandrakorstjens
Vakantieganger
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jul 2006 11:59
Contacteer:

Re: Rustigere slaapplekken

Bericht door sandrakorstjens »

Nieuw-Zeeland vond ik juist ideaal voor rustige hostels! Gewoon de kleine hostels kiezen inderdaad. Vaak staat er in de LP ook wel een goede beschrijving bij. Aanrader vond ik het 'Shortbread hostel' in Nelson. In totaal maar 12 bedden! Twee 4 bed dorms en 2 2-persoonskamers als ik het me goed herinner. En verder een gezellige woonkamer en een grote keuken. Erg leuk!
funnyflower
Reiziger
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:36

Re: Rustigere slaapplekken

Bericht door funnyflower »

The Lazy Cow - Murchison
(in between Westport & Nelson, zo ongeveer)
Er is geen zak te beleven in Murchison (behalve dan iets doen op de Buller River) maar dat is wel eens zo lekker

Fantastisch hostel dat er alles aan doet om je thuis te laten voelen!
max 12 personen oid, grote keuken, grotere woonkamer, kast vol spelletjes :)
Muffins gebakken door de vrouw des huizes, melk in de koelkast, snoepjes onder je kussen... :) :)
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
miriam50cm
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jul 2010 20:22

Reistips nieuw zeeland

Bericht door miriam50cm »

In februari/maart ga ik alleen voor een maand naar Nieuw Zeeland :-)
Heeft iemand nog tips waar naar toe te gaan en hoe ik me het beste kan verplaatsen binnen Nieuw Zeeland. In mijn eentje een camper huren lijkt me niet gezellig en financieel niet aantrekkelijk. Ik ben vooral een natuur liefhebber dus ik ga het liefst naar mooie natuurbestemmingen. Ik houd van kamperen, liften, couchsurfen etc. Heb je tips dan hoor ik graag van je!
Gr en alvast dank,
Miriam
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Reistips nieuw zeeland

Bericht door Kims »

Hi,

Er zijn eindeloos veel mogelijkheden. Ik zou voor een maand 1 eiland kiezen. Persoonlijk vind ik het Zuidereiland mooier met meer spectaculaire natuur en diversiteit. Onder het "bestemmingen" gedeelte van deze website kun je veel specifieke informatie vinden over bestemmingen en opties.

Als je niet zelf wil rijden, zou ik een tour doen om alle plekken te kunnen bereiken en zien. Het openbaar vervoer is erg beperkt en zal je niet naar veel van de mooiste natuurplekken brengen. Je kan ook overwegen een reisgenoot (of meerdere) te zoeken en dan een busje of auto te huren en samen rond te trekken, goedkoper en waarschijnlijk gezelliger.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
miriam50cm
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jul 2010 20:22

Re: Reistips nieuw zeeland

Bericht door miriam50cm »

Dank voor je tips!
Toevallig ook nog tips waar ik naast deze site makkelijk reisgenoten voor nieuw Zeeland kan vinden..? Dank!
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Reistips nieuw zeeland

Bericht door Kims »

Hi,

Het Lonely Planet forum Thorn Tree is internationaal, dat is een goede optie. Anders misschien op Facebook via bepaalde (backpacker)groepen?

Succes ermee
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Reistips nieuw zeeland

Bericht door Erik »

Wanneer je eenmaal in Nieuw Zeeland bent vind je waarschijnlijk vrij snel reismaatjes in de hostels waar je mogelijk zal verblijven. Dan kun je per bestemming en dag bekijken met wie dat je wil samen reizen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten