Simkaart colombia en panama

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
hazehartje
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2019 15:38

Simkaart colombia en panama

Bericht door hazehartje »

Beste reizigers,

In april volgend jaar wil ik voor ongeveer 2 maanden naar midden/zuid amerika trekken.
Ik zit echter te denken over een simkaart.
Overal lees ik dat er op de meest plekken/hostels gewoon gratis Wifi is, is een simkaart kopen dan echt nodig.
wat zijn de voor en nadelen en hoe werkt het precies.
Toen ik 2jaar terug in Afrika was kocht ik geen simkaart, maar toen was de hele route en alle accommodaties al gepland. Heb het toen prima gered met de wifi op campings, die overigens schaars was.
Welke ervaringen hebben jullie?

Alvast bedankt!
stefanvanginkel1996
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2017 14:07

Re: Simkaart colombia en panama

Bericht door stefanvanginkel1996 »

Hey hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk precies dezelfde vraag als hierboven gesteld wordt. Zijn er mensen die ervaring hebben met het reizen door Zuid Amerika en het gebruik van een Nederlandse simkaart of juist losse simkaart daar?

Alvast bedankt voor de reacties!
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Simkaart colombia en panama

Bericht door Erik »

Een Nederlandse simkaart zal een vrij dure optie zijn. Soms kan je simkaarten komen die voor meerdere landen werken en redelijke tarieven hebben, maar die zijn dan nog altijd duurder . Ik weet niet hoe gemakkelijk het is om in Zuid-Amerika een lokaal simkaartje te krijgen, maar dat is altijd (veruit) de goedkoopste optie. Misschien dat @travelator dat weet?

@hildo weet misschien ook wel hoe gemakkelijk je een lokaal simkaartje kan krijgen? ;) (Sorry hildo dat ik altijd een beroep op je moet doen voor Colombia hahah).
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: Simkaart colombia en panama

Bericht door Travelator »

Ik heb gewoon lokale simkaarten gekocht in Costa Rica, Honduras en Nicaragua. Kost geen drol en makkelijk te regelen.
Goeie reis!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
stefanvanginkel1996
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2017 14:07

Re: Simkaart colombia en panama

Bericht door stefanvanginkel1996 »

Ah super, dan weet ik voldoende! Dank voor de snelle reacties beide~!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast