Rondreis Afrika: Welk(e) land(en)?

Stel hier al je vragen over Afrika. Van trektochten in Zuid-Afrika tot duiken in Egypte. En van walvishaaien spotten in Mozambique tot muntthee drinken in Marokko.
Plaats reactie
Chaaniez
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2019 18:37

Rondreis Afrika: Welk(e) land(en)?

Bericht door Chaaniez »

Hi allemaal!

Eind juni wil ik met de familie weer graag een roadtrip maken van 4-6 weken. Dit keer is Afrika de bestemming, maar welk land? :@

Mijn zus en ik zijn al eens eerder één maand in Tanzania geweest en hebben daar Serengeti, Tarangire en de Ngorongoro krater gezien. We zijn opslag verliefd geworden. Dit keer gaan mijn ouders mee. Zij zijn erg reislustig en we hebben al een paar mooie roadtrips over de wereld mogen maken. Toch zijn ze nog nooit naar Afrika gegaan. Mijn vader wil graag naar Namibië. Hij heeft prachtige verhalen gehoord van zijn vrienden. Graag zou ik een combinatiereis maken. Namibië en Zuid- Afrika of Namibië en Botswana. Een combinatie van Uganda en Kenia lijkt mij ook prachtig. Ik zou graag veel natuur, dieren en cultuur willen zien.

Welk(e) land(en) stellen jullie voor aan mensen die voor de eerste keer Afrika mogen bezichtigen? Ik wil dat mijn ouders verliefd worden op het prachtige Afrikaanse landschap, zodat ze er nog vaker willen komen. *O*

Bedankt voor jullie reactie!
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Berichten: 327
Lid geworden op: 20 apr 2017 16:38
Locatie: Somerset West,
Contacteer:

Re: Rondreis Afrika: Welk(e) land(en)?

Bericht door AnnemiekeinZA »

Super plannen zeg, heerlijk. Nambia en en een stukje Zuid Afrika is te doen , de Kaap provincie en dan om hoog naar Nambia.
Alleen wel winter daar, en in de Kaap veel regen en frisjes. In Namibia is het beter weer.
Jullie kunnen de parken in het Noorden doen, zon, geen regen en overdag heerlijk weer, als de zon weg is jasje aan. In het Noorden van Zuid Afrika zijn de parken namelijk.

Vanuit Johannesburg kunnen jullie vliegen naar Windhoek in Nambia. Of rijden door Botswana kan ook, maar dan zeker minimaal 6 weken gaan. De afstanden zijn geweldig hier namelijk
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke


https://reizenzuidafrica.eu
Chaaniez
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2019 18:37

Re: Rondreis Afrika: Welk(e) land(en)?

Bericht door Chaaniez »

Wij plakken er meestal een paar dagen aan puur voor de grote afstanden. We willen niet elke dag alleen maar aan het rijden zijn.
Is 4-6 weken dan nog wel lang genoeg voor een combinatiereis? Zijn de wegen in Zuid-Afrika en Botswana goed te doen? We weten bijna zeker dat Namibië het in ieder geval wordt. Is het inderdaad handig om gebruik te maken van vluchten om grote afstanden te overbruggen?
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Berichten: 327
Lid geworden op: 20 apr 2017 16:38
Locatie: Somerset West,
Contacteer:

Re: Rondreis Afrika: Welk(e) land(en)?

Bericht door AnnemiekeinZA »

De wegen zijn gewoon goed in Zuid Afrika, en in Namibië zijn er weinig asfaltwegen, de rest is gravel, maar ook gewoon goed om te rijden. Wijzelf hebben daar ook rond gereden.
Botswana weet ik niet, maar daar heb je zeker een 4x4 voor nodig. Ik zou Botswana overslaan dan. Gezien de tijd.
Blijf minimaal 3 a 4 dagen op 1 plek, geeft rust en zo zie je meer ook.

Inderdaad vliegen is de juiste optie om de grote afstanden te overbruggen.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke


https://reizenzuidafrica.eu
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten