NEW YORK PASS

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
USAVISIT
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2019 11:27

NEW YORK PASS

Bericht door USAVISIT »

In de herfstvakantie gaan wij met ons gezin naar NYC. NU heb ik gezien dat een NY pass handig is om attracties binnen te komen met korting en 'skip the line' optie.

Welke pass is het beste?
New York Pass
New York City Pass
New York Explorer Pass

Ook als je een positieve/negatieve ervaring hebt met één van deze passen, verneem ik het graag.

Bij voorbaat dank voor je reactie.
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: NEW YORK PASS

Bericht door menasil »

Het is een open deur wellicht, maar het hangt er echt vanaf wat je wilt zien.

De city pass heeft maar beperkt aantal bezienswaardigheden die je ermee kan bezoeken en is 9 dagen geldig. Voor één prijs kun je naar zes bezienswaardigheden. Soms heb je de keuze uit twee attracties. Mocht je aantal attracties niets vinden die met deze pas te bezoeken zijn dan zou ik wat anders kiezen.

De Explorer pass zijn twee varianten. Bij de eerste variant kies je hoeveel bezienswaardigheden je wilt bezoeken. je betaalt dat een vast bedrag en kan gedurende 30 dagen dat aantal aangesloten bezienswaardigheden bezoeken. Voordeel is dat je dus tijdens je reis kan bepalen wat je wilt doen. Stel dat je drie bezienswaardigheden kiest dan kun je er drie uit uhun aanbod bezoeken en daarna is de kaart niet meer geldig. De tweede variant is meer een kortingskaart. Je vult zelf in wat je wil bezoeken en krijgt dan korting. Je moet dan wel van te voren bepalen welke bezienswaardigheden je wilt bezoeken.

New York Pass is het meest uitgebreide omdat je daar net wat meer keuzes hebt dan bij de Explorer pass. Nadeel is dat je dat in beperkt aantal dagen moet proppen. Volgens mij krijg je hier ook één dag bustour bij. Het kan lonen om een pas te kopen voor meer dagen dan dat je in New York verblijft omdat een pas soms goedkoper is voor meerdere dagen.

Ik denk dat de Explorer Pass het meest flexibele is omdat er minder tijdsdruk op zit. Maar dan moet je wel van te voren bedenken hoeveel je zou willen bezoeken.

Ik heb zelf geen pass gekocht. We hebben namelijk een speciale tour gedaan door Harlem naar een Gospel kerk en dat kostte ons al een halve dag. Daarnaast hadden we ook toegang tot de kroon van het Vrijheidsbeeld (kan niet via een pass) icm Ellis island en daarmee hadden we al twee van de 4,5 dag goed gevuld.
ChristianUSA
Vakantieganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 sep 2016 11:26

Re: NEW YORK PASS

Bericht door ChristianUSA »

Bekijk ook online op de officiele website van het museum of attractie wat de prijzen zijn. De prijzen die ze op de website van de passen zetten willen niet altijd kloppen om het nog interessanter te laten lijken. Wil je een museum bezoeken? Bekijk dan hoe lang je daar voor nodig hebt. Veel musea zijn vanaf laat in de middag gewoon gratis te bezoeken.

Voor de hop on hop off bus geldt dat je daar ook nog wat extra uit kunt halen als je met de mensen met de rode jasjes gaat praten. Ga bijv. later op de dag naar zo'n persoon en vraag naar de prijzen van 1 of meerdere dagen. En laat dan weten dat je dan morgen ochtend wel een kaartje voor bijv twee dagen gaat halen. Vaak krijg je dan van hem die twee dagen kaart en mag je dezelfde avond er ook al gebruik van maken. Je hebt dan die avond en dan nog twee dagen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten