1 week Armenië en Georgië
1 week Armenië en Georgië
Voor het eerst ga ik een reis alleen maken (zonder mijn vrouw en kinderen).Na een aflevering te hebben gekeken van Reizen Waes in Georgië eigenlijk instantly besloten dat ik daar heen zou willen. Ik heb tickets geboekt van 2 April tot 9 April 2020. Ik vlieg vanuit Schiphol via Parijs naar Yerevan in Armenië en terug vanuit Tblisi in Georgië via Parijs naar Schiphol.
Ik besef me dat een week een korte tijd is, echter wil ik toch het meeste halen uit mijn verblijf. Halverwege de week wil ik met de nachttrein vanuit Yerevan naar Tblisi reizen. Het gaat me voornamelijk om het eerste gedeelte van mijn reis, wat zijn jullie tips voor Yerevan en omstreken? Kan ik het beste georganiseerde excursies maken, of is het ook goed mogelijk zelf een auto te huren en zelfstandig te gaan kijken?
Ik hoor graag wat tips
Ik besef me dat een week een korte tijd is, echter wil ik toch het meeste halen uit mijn verblijf. Halverwege de week wil ik met de nachttrein vanuit Yerevan naar Tblisi reizen. Het gaat me voornamelijk om het eerste gedeelte van mijn reis, wat zijn jullie tips voor Yerevan en omstreken? Kan ik het beste georganiseerde excursies maken, of is het ook goed mogelijk zelf een auto te huren en zelfstandig te gaan kijken?
Ik hoor graag wat tips
Yes!
Re: 1 week Armenië en Georgië
Ik heb gekozen voor een excursie vanuit Yerevan. Ik bezocht een aantal kloosters in het oosten.
Mijn topper in Armenië is de Debed Vallei. Tussen Yerevan en Tbilisi ligt het dorp Alaverdi. Misschien een aanrader in plaats van de nachttrein?
Mijn topper in Armenië is de Debed Vallei. Tussen Yerevan en Tbilisi ligt het dorp Alaverdi. Misschien een aanrader in plaats van de nachttrein?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Vanuit Yerevan kun je inderdaad aantal interessante dagexcursies maken. In het artikel over Yerevan vind je daarvoor ook wat suggesties. Ik zou kijken of je vanuit Tbilisi ook een excursie kan maken naar bijvoorbeeld Kazbegi, dat is namelijk erg mooi! Ik vond de wegen in Armenië vrij slecht en zeker vlak na een strengere winter zijn de wegen in zeer slechte staat.
Ben het eens met Jenny, de Debed vallei is echt heel erg mooi en zeker de moeite waard.
Ben het eens met Jenny, de Debed vallei is echt heel erg mooi en zeker de moeite waard.
Wat grappig dat je reageert, ik had toevallig (via Google) al je website zitten lezen. Ik heb intussen ook besloten om middels een dag (of 2) excursie op pad te gaan en niet zelfstandig. Het zuiden trekt me op 1 of andere manier, dus ga proberen daar iets interessants te vinden. Raad je de nachttrein af? Of puur zodat je meer van het land kan zien wanneer je over de weg naar Georgië reist?
Yes!
Als je via de Debed Valei reist is de nachttrein niet logisch. Dat is de reden dat ik hem niet aanraad. (Ik raad hem ook niet af, ik heb me er gewoon niet in verdiept )
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik ben in contact met een privé gids. Hij kan me dan rijden en kan ik met de auto naar Georgië gaan. Op deze manier dus ook de tijd om de Debed vallei te bezoeken. Mijn reis begint langzaam vorm te krijgen :-D
Yes!