Israël reisroute en vragen

Veel bruikbare reizigers tips voor Israël, Jordanië en Egypte. Toch nog een vraag, stel deze gerust in het forum en laat de kenners je helpen bij je reis.
pieter lavies
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 jan 2011 16:43

Grensovergangen Israel

Bericht door pieter lavies »

Mogelijke grensovergangen Israel wanneer je vanuit met een auto vanuit Damascus vertrekt en het noorden van Israel wilt bezoeken (omgeving Nahariya).
Alvast bedankt voor de moeite!
Hoot
Reiziger
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2010 11:33

Re: Grensovergangen Israel

Bericht door Hoot »

Wil je van Damascus rechtstreeks naar Israël? De weinige grensovergangen tussen Israël en Syrië zijn voor toeristen/burgers namelijk niet open... Je zult dus via Jordanië moeten reizen en dan de meest noordelijke grensovergang nemen.
Wellicht overbodig te melden: als je ook weer terug wilt, hou dan rekening met het bekende visumprobleem dat je ongetwijfeld tegenkomt...
Don't dream your life - Live your dream
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Grensovergangen Israel

Bericht door Jenny »

Inderdaad, Israel en Syrië zijn officieel nog altijd in oorlog. Dat betekent dat je niet de grens tussen beide landen over kan, en dat je met een stempel van Israel Syrië niet in mag. Andersom mag wel.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Israel: Naharya en omgeving

Bericht door menasil »

Eind september ga ik richting Israel. Om specifiek te zijn zal de uitvalsbasis Naharya worden en daar verblijven we ongeveer een week. We vliegen op Tel-Aviv en mogelijk verblijven we daar ook nog 1 dag.

Ik vroeg me af of mensen wel eens in Naharya zijn geweest of daar in de buurt en leuke ideeën hebben voor dagtripjes? Dan denk ik aan Acco, Haifa etc.

Een lonely planet heb ik al besteld en zal ik binnenkort ontvangen!
Frannie
Reiziger
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 nov 2010 14:23

Re: Israel: Naharya en omgeving

Bericht door Frannie »

Ik ben zelf naar de Bahaitempel en tuinen geweest in Haifa, vond ik zelf erg mooi en zeker de moeite waard.
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Re: Grensovergangen Israel

Bericht door LaosFan »

Mods: geen verplaatsing naar Azië?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
doantj
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2011 13:52

Re: Israel: Naharya en omgeving

Bericht door doantj »

Hi,
Ik heb zelf 7 maanden in Israel gewoond. Haifa en Akko (hele mooie tuinen) moet je echt heen.
Tiberias is niet speciaal, maar the Sea of Galilea moet je gezien hebben.

Verder zou ik wat langer in Tel Aviv blijven als ik jou was, dat blijft toch een wereldstad.
Waarom verblijf je in het noorden eigenlijk?
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: Israel: Naharya en omgeving

Bericht door menasil »

Priveredenen ;) aardoor is het ook niet mogelijk om langer in Tel Aviv te blijven of die stad als uitvalsbasis te kiezen :) Ik geloof dat we verder 4/5 dagen vrij te besteden hebben.

Ik heb de lonely planet binnen en ga eens meer lezen over Haifa en Akko. Sea of Galilea lijkt me ook een goed idee.

Ben in het verleden al eens naar Jeruzalem en Eilat geweest. Jeruzalem gaan we nu ook niet doen.
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: Israel: Naharya en omgeving

Bericht door menasil »

Waarschijnlijk wordt het toch Akko waar ik ga verblijven, later vandaag daar uitsluitsel over.

Maar Akko lijkt me ook mooie stad om te verblijven en wil toch Baha'i Gardensgaan bezoeken :) Ook de Bahaitempel in Haifa staat op het lijstje.. al zag ik net dat deze gesloten is de komende tijd :S
Johan van Essen

Paspoort nodig voor Israel

Bericht door Johan van Essen »

Heb je voor een bezoek aan Israel een paspoort nodig of is een ID kaart voldoende?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
Reisexpert
Berichten: 1431
Lid geworden op: 09 dec 2008 22:49
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Paspoort

Bericht door WizardOfOss »

Bij mijn weten (ik ga over drie weken) toch echt een paspoort, wat bij vertrek nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn. Zo niet dan heb ik voor niks net een nieuw paspoort gehaald...
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Paspoort nodig voor Israel

Bericht door Erik »

Voor de meeste bestemmingen buiten Nederland heb je een paspoort nodig. Met je id kaart kun je de volgende landen bezoeken:

Andora; België; Bulgarije; Cyprus; Denemarken; Duitsland; Estland; Finland; Frankrijk; Griekenland; Groot-Brittannië en Noord-Ierland; Hongarije; Ierland; IJsland; Italië; Letland; Liechtenstein; Litouwen; Luxemburg; Malta; Monaco; Noorwegen; Oostenrijk; Polen; Portugal (inclusief Madeira en de Azoren); Roemenië; San Marino; Servië; Slovenië; Slowakije; Spanje (inclusief de Canarische eilanden); Tsjechië; Turkije; Zweden; Zwitserland.

Voor israël heb je dus een paspoort nodig.
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: Paspoort nodig voor Israel

Bericht door menasil »

Zeker weten dat je een paspoort nodig hebt!Waar moeten ze anders de fatale stempel neerzetten ;)
Overigens staat dit ook in onze reisinformatie over Israel. Wellicht heb je nog iets aan de reisinformatie over diverse plaatsen, vervoer in Israel etc.

Overigens tip: neem je paspoort altijd mee als je op pad gaat in Israel. Ik heb hem wel eens moeten laten zien bij een treinstation anders mocht ik er niet naar toe.
moriaan
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2010 23:05

Kibbutz

Bericht door moriaan »

Heeft er iemand ervaring met het wonen in een kibbutz?
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: Kibbutz

Bericht door menasil »

Ikzelf niet, maar mijn moeder heeft er heel lang geleden (in de jaren '80) tijdelijk gewerkt maar ik denk dat het toen wel anders was dan nu. ;) Het is natuurlijk een leefgemeenschap waar je vaak werkt op het land/met het verbouwen van gewassen.

Vanwaar je vraag? Ben je zelf van plan (tijdelijk) op een kibbutz te gaan wonen? :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten