Tips 3 weken Sumatra/Java/Bali

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Alyssa88

Tips 3 weken Sumatra/Java/Bali

Bericht door Alyssa88 »

Hoi allemaal,

In September willen mijn vriend en ik +- 3 weken naar Indonesië (het liefst 4 weken maar het is nog niet zeker of dit lukt qua vrij nemen op werk).

Ik ben een beetje een controlefreak en heel erg van het plannen en uitzoeken e.d maar dit wordt onze eerste verre reis en ik vind het moeilijk in te schatten wat haalbaar is.

Wat we graag zouden willen is het volgende:

Sumatra
op Sumatra willen we niet heel lang blijven (geen hele week). Sowieso willen we een jungle trekking doen. Eventueel naar het tobo meer.

Java
Jakarta?
Treinreis Bandung - Yogyakarta
Yogyakarta (borobudur, prambanan, bromo tour)

Op Java is ons de treinreis van Bandung naar Yogyakarta aangeraden, is dit inderdaad een aanrader? Ik heb ook veel gelezen dat Jakarta niet echt de moeite is om lang te blijven. Kun je dan beter rechtstreeks naar Bandung gaan ipv eerst naar Jakarta?

Bali
- ubud
- sanur, evt even verblijven en dan doorgaan naar de eilanden
- Nusa Lembongan of Penida
- Gili’s (denk Gili Air)

Ten eerste: is dit haalbaar in drie weken?
We willen sowieso de reis afsluiten op Bali. Is het dan handiger om Sumatra - Java - Bali te doen of Java - Sumatra - Bali.
Tips voor de jungle trekking op Sumatra? Sommige sites raden Bukit Lawang aan, volgens anderen is het te toeristisch. Ik ben erg begaan met dieren dus wil geen apen voeren of olifanten wassen waar je ook op ze kan rijden enz bijvoorbeeld.

Hoop dat jullie me wat tips kunnen geven :)
Kims
Reisexpert

Re: Tips 3 weken Sumatra/Java/Bali

Bericht door Kims »

Hi,

Mooie plannen hebben jullie.

Voor 3-4 weken zijn de 3 eilanden teveel. Zowel op Java als Bali kun je je al makkelijk al die tijd vermaken. Reizen gaat relatief langzaam en is intens, zelfs met een privé driver. Ik zou maximaal 2 eilanden kiezen. Wat je nu beschrijft voor Bali bijvoorbeeld is al zo'n 1,5 week als je van de plekken wil genieten en er tijd wil hebben.

Hier op het forum is veel specifieke informatie te vinden en ook onder het reisgids gedeelte onder Indonesië.

Hou er ook rekening mee dat je veel kunt plannen maar het uiteindelijk waarschijnlijk anders loopt, zeker in een land als Indonesië. Vertragingen, geblokkeerde wegen etc etc komen regelmatig voor. Calculeer daar ook tijd voor in.

Succes met de planning.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Alyssa88

Re: Tips 3 weken Sumatra/Java/Bali

Bericht door Alyssa88 »

Kims schreef: 06 mei 2019 10:03 Hi,

Mooie plannen hebben jullie.

Voor 3-4 weken zijn de 3 eilanden teveel. Zowel op Java als Bali kun je je al makkelijk al die tijd vermaken. Reizen gaat relatief langzaam en is intens, zelfs met een privé driver. Ik zou maximaal 2 eilanden kiezen. Wat je nu beschrijft voor Bali bijvoorbeeld is al zo'n 1,5 week als je van de plekken wil genieten en er tijd wil hebben.

Hier op het forum is veel specifieke informatie te vinden en ook onder het reisgids gedeelte onder Indonesië.

Hou er ook rekening mee dat je veel kunt plannen maar het uiteindelijk waarschijnlijk anders loopt, zeker in een land als Indonesië. Vertragingen, geblokkeerde wegen etc etc komen regelmatig voor. Calculeer daar ook tijd voor in.

Succes met de planning.
Bedankt voor je reactie!

Was al bang dat ik teveel wilde, haha.
Ik denk dat het dan bij Java en Bali blijft.
Plaats reactie