backpacken in Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Australiebackpacking
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2019 15:48

backpacken in Australie

Bericht door Australiebackpacking »

Hallo,

Ik wil samen met een vriend over ruim een jaar gaan backpacken in Australië. Ik kon alleen topics vinden die al wat jaren oud waren dus ik maak even een nieuwe, want prijzen kunnen natuurlijk veranderen. Nu is mijn vraag: wat kost nou één maand backpacken in Äustralie in 2019/2020 als je low budget wil overnachten (campings) en een auto ( of camper ) wilt huren. En natuurlijk ook low budget eten.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: backpacken in Australie

Bericht door Kims »

Hi,

Er zijn veel variabelen om te overwegen wat invloed hebben op kosten. Wanneer wil je waar en hoeveel reizen bijvoorbeeld. Hoogseizoen is aanzienlijk duurder dan het laagseizoen op plekken. Wil je je huurauto/ camper ergens anders droppen dan waar je hem oppikt? Wat voor bezienswaardigheden wil je zien/ doen? Etc etc. Australië is een duur land voor toeristen.

Gemiddeld kost kamperen tussen de $20-$40 per nacht voor 2 personen op campings. National parks kunnen goedkoper zijn al ligt het aan de staat, voorzieningen en ligging. Wildkamperen kan ook op bepaalde plekken, maar is weer verboden op andere plekken.

Eten als je zelf kookt, zal zo'n $30 zijn per dag voor 2 personen, low budget. Alcohol is duur door hoge belastingen. 24 biertjes $35 - $50, een flesje wijn start rond de $10. Pakken wijn zijn goedkoper, maar de kwaliteit dan ook.

Benzine is duur. Het ligt eraan waar je wil gaan reizen, hoe afgelegener hoe duurder. Reken op $1.30 - $2 per liter.

Huren van een auto of camper is totaal afhankelijk van het seizoen, wat je precies wil huren, het bedrijf en bovengenoemde afleverplek. Prijzen zijn online te vinden.

Hopelijk geeft het een beetje een idee. Laat maar weten als je meer vragen hebt.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast