Fietsen in Stellenbosch

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
jordydejong
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:03

Fietsen in Stellenbosch

Bericht door jordydejong »

Goedemiddag,

Van maart tot en met juli ga ik een tijdje stagelopen in Stellenbosch. Vrijwel alles is geregeld, behalve mijn vervoer van en naar mijn stageplek. Ik heb een rijbewijs, maar aangezien het best duur is om voor meerdere maanden een auto te huren, vroeg ik mij af of er in en om Stellenbosch goed te fietsen is. Met name tussen de wijk Dalsig en het Techno Park. Ik hoop dat jullie voor opheldering kunnen zorgen!

Alvast bedankt.

Jordy
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Fietsen in Stellenbosch

Bericht door Erik »

Dit is wat ik als antwoord terug kreeg van een dame die in Stellenbosch woont.
Many students cycle in and around the town itself, but Techno Park is outside of Stellenbosch, so quite a distance. depending on his fitness it is possible. I think it should be fine.
jordydejong
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:03

Re: Fietsen in Stellenbosch

Bericht door jordydejong »

Dag Erik,

Bedankt voor uw antwoord! Weet zij toevallig ook of er een fietspad ligt tussen Stellenbosch en Techno Park? Zo nee, fietsen fietsers dan gewoon langs de auto's of over het voetpad?

Groetjes,
Jordy
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Fietsen in Stellenbosch

Bericht door Erik »

jordydejong schreef: 14 feb 2019 14:22 Bedankt voor uw antwoord! Weet zij toevallig ook of er een fietspad ligt tussen Stellenbosch en Techno Park? Zo nee, fietsen fietsers dan gewoon langs de auto's of over het voetpad?
Ik zal het even navragen, maar ik denk niet dat er een fietspad ligt, deze heb ik zelf nergens in Zuid-Afrika gezien. Ik verwacht dat je het beste deze route ook alleen overdag kan afleggen, maar dat heb ik niet expliciet gevraagd.

Ik reageer weer even zodra ik een antwoord heb.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Berichten: 327
Lid geworden op: 20 apr 2017 16:38
Locatie: Somerset West,
Contacteer:

Re: Fietsen in Stellenbosch

Bericht door AnnemiekeinZA »

Is geen probleem hoor, om daar te fietsen. En nee fietspaden kennen ze zeker niet. Dus oppassen en fietshelm op. EN ja je fiets altijd gewoon op de straat. En men is niet echt fietsers gewend in ZA.

houd er rekening mee dat jij dan langzaam de winter ingaat en het daar dan ook (hopelijk) regenseizoen is. Neem de juiste kleding mee. En zeker met donker daar rijden...In de winter is vroeg donker en laat licht.
Is er een mogelijk om dichterbij te logeren, of misschien met iemand samen rijden of een auto te huren?
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke


https://reizenzuidafrica.eu
jordydejong
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:03

Re: Fietsen in Stellenbosch

Bericht door jordydejong »

@Erik - Ik zit daar voor stage en zal voornamelijk overdag naar het stagebedrijf en weer terug gaan. Bedankt voor de tip!

@Annemieke - Bedankt voor de informatie. In eerste instantie wil ik graag een fiets huren/kopen. Dit om niet gedurende de hele stageperiode een auto te hoeven huren; dat scheelt weer geld. Ik heb vernomen dat fietsen in maart/april nog wel te doen is. Waarschijnlijk huur ik dan vanaf mei t/m juli een auto. Mogelijk is het inderdaad een optie om met iemand mee te rijden, maar dat weet ik nu nog niet.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Fietsen in Stellenbosch

Bericht door Erik »

Ik heb weer antwoord gekregen:
No biking path on that route, cycling on road (which is quite a busy and big highway connecting Stellenbosch and Somerset West). There are some cycling lanes in the town itself
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Berichten: 327
Lid geworden op: 20 apr 2017 16:38
Locatie: Somerset West,
Contacteer:

Re: Fietsen in Stellenbosch

Bericht door AnnemiekeinZA »

dat is het probleen namelijk een heel stuk snelweg en daar mag je zeker niet fietsen. ook is een deel erg open en onbewoond daar zeker nooit fietsen, te gevaarlijk gewoon. zekef een industrieterrein. Probeer als je daar bent een auto te huten is de enige beste optie voor je
ZA is zeker niet een woon-werk fiets land!!!
als je wilt fietsen In Stellenbosch kan je een fiets huren bij de Adventure shop

Black horse center. Markt straat. daat zit die Adventure shop

En echt. het kost wat (voor die maanden ben je rond euro 1700/1900 kwijt.). De enige optie is tich een auto huren. kan je in het weekend ook er heerlijk op uit. ZA. En veliger ook. neem dit van me aan. ZA is een auto land gewoon. je kan niet zonder gewoon helaas
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke


https://reizenzuidafrica.eu
jordydejong
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:03

Re: Fietsen in Stellenbosch

Bericht door jordydejong »

@Erik - Bedankt voor de opheldering.

@Annemieke - Bedankt voor de tips. Ik heb aan het stagebedrijf gevraagd of het mogelijk is met iemand mee te rijden. Indien dit niet kan zal ik een auto huren. Kost een flinke duit, maar de vrijheid die je er inderdaad voor terug krijgt is ook wat waard!

Groeten,
Jordy
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Fietsen in Stellenbosch

Bericht door Erik »

Laat je nog even weten wat het geworden is? Ben namelijk erg benieuwd!
jordydejong
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:03

Re: Fietsen in Stellenbosch

Bericht door jordydejong »

Doe ik, Erik! Zal dan in de week van 4 maart zijn; dan gaat het grote avontuur beginnen! :)

PS. Leuk en behulpzaam forum! Zal vaker terugkomen.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Berichten: 327
Lid geworden op: 20 apr 2017 16:38
Locatie: Somerset West,
Contacteer:

Re: Fietsen in Stellenbosch

Bericht door AnnemiekeinZA »

Ok Jordy, is een heel goed idee. Maar huur via Sunnycars je auto, ik kan je daarbij wel helpen, je ontvangt dan veel betere condities namelijk. vrije km/s bijvoor en alles aan de auto is dan ook verzekerd, zelfs banden, glas, onderkant, dak. Misschien kan ik je nog een korting geven ook. dus laat maar weten hoor.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke


https://reizenzuidafrica.eu
jordydejong
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:03

Re: Fietsen in Stellenbosch

Bericht door jordydejong »

Ik stuur je even een privébericht, Annemieke.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Berichten: 327
Lid geworden op: 20 apr 2017 16:38
Locatie: Somerset West,
Contacteer:

Re: Fietsen in Stellenbosch

Bericht door AnnemiekeinZA »

Jordy, ik heb goed nieuws voor je ik heb je een PB gestuurd
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke


https://reizenzuidafrica.eu
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Berichten: 327
Lid geworden op: 20 apr 2017 16:38
Locatie: Somerset West,
Contacteer:

Re: Fietsen in Stellenbosch

Bericht door AnnemiekeinZA »

Hoe gaat het Jordy daar in Stellenbosch??

Ik was daar ook nog een maandje geleden...
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke


https://reizenzuidafrica.eu
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten