studeren in buitenland met kinderen

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Redhead
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2019 18:30

studeren in buitenland met kinderen

Bericht door Redhead »

Ik ben van nederlandse afkomst en heb dan ook de nederlandse identiteit, nu wil ik een opleiding gaan starten op curacao, ik heb al contact gehad met Duo en mijn studiefinanciering zal doorlopen omdat de school van mijn keus op hun lijst staat, nu zit ik alleen met het probleem dat ik voor opvang van mijn kinderen afhankelijk ben van kinderopvangtoeslag. In curacao heeft de belastingdienst erkende kinderopvang het probleem alleen waar ik tegen aanloop is de regelgeving van de SVB, zodra ik niet meer in nederland sta ingeschreven heb ik geen recht meer op kinderbijslag, als ik dat niet krijg dan vervalt ook mijn recht op kinderopvangtoeslag. Nu wil ik mij dus de eerste 8 maanden ingeschreven laten staan in nederland en dan na 8 maanden kijken wat ik het beste kan gaan doen betreft opvang maar ik ben bang dat ik problemen krijg als ik op curacao een VVR aanvraag. de planning is langer dan 8 maanden daar heen te gaan met tussendoor vakantie in nederland. als het goed is hoef ik namelijk na een half jaar niet echt meer gebruikt te maken van kinderopvang dus zou het dan goed moeten komen of kom ik dan alsnog in de problemen aangezien ik in curacao verlenging van verblijf moet vragen en een VVR zodat ik en mijn kinderen naar school kunnen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten