Cairns in December?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
zoe89
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2018 14:21

Cairns in December?

Bericht door zoe89 »

Hoi iedereen,

Vanaf 7 december tot 7 januari ben ik voor het eerst en in m'n eentje in Australië. Superveel zin in!
Ik vlieg op Melbourne en heb de eerste week nog open staan. (de overige weken ben ik in Tasmanie, dan naar Sydney en dan via de kust naar Melbourne en eindigen met de great ocean road)

Mijn eerste idee was om mijn eerste week ( +/- 10 december t/m 17 december) via Cairns naar Great barrier reef, Whitsundays etc. te gaan maar nu twijfel ik omdat het in december al erg veel kan regenen. Een paar dagen regen geeft voor mij niet maar het zou toch zonde zijn als het een hele week slecht weer is.

Wie heeft er ervaring met deze omgeving begin december? Wat raden jullie mij aan? Gewoon gaan? Of toch voor een andere mooie plek kiezen?

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Cairns in December?

Bericht door Kims »

Hi,

Het is verre van ideaal in december in de Australische tropen. Buiten dat het heet en ontzettend benauwd is, kan het inderdaad veel regenen wat je enorm kan beperken. Veel toeristische attracties etc zullen dicht zijn. Daarnaast is het het cyclonenseizoen en kan er dus een cycloon voorbij komen met alle gevolgen van dien.

Ik zou je focussen op het zuiden van Australië en wegblijven uit het noorden.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast