Namibië in januari

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
fmulder

Namibië in januari

Bericht door fmulder »

Dag allen,

Wij hebben het voornemen om in begin 2019 een vakantie van zo'n 5 weken te plannen.
We hebben een gezelschap van 2 volwassenen en 2 kinderen (tzt 1 en 4)
Onze focus ligt op zuidelijk Afrika.
Waarom? Nog nooit geweest, fatsoenlijke vliegafstand, prachtige natuur en dieren.

Voorkeur gaat uit naar Zuid Afrika of Namibië.
Dat gezegd hebben laat ik me graag overspoelen met tips / adviezen / suggesties.

We hebben de flexibiliteit nog in januari/februari/maart. Eerder of later is voor ons niet mogelijk.
Ik begreep dat in Namibië regenperiode kan zijn, mensen ervaringen?
En zijn er "no go - zones" in Zuid Afrika?

Hoe zitten we met Malaria in deze landen? Voor onszelf nog niet zo heel spannend misschien, maar met de kinderen?
Mensen ervaringen hier mee?
Gewoon laten voorlichten en een keuze maken om alles te bezoeken of juist heel bewust om de malariagebieden heen reizen? (waar ik naar neig overigens)

Beide landen hebben een schoonheid en hun bijzondere plekken. Dus onze keuze is nog niet gemaakt.
Maar waar doen we goed aan juist in deze maanden januari/februari/maart?

Onze voorkeur gaat uit naar kamperen op het dak van de auto of dit met een combi van vaste verblijfplaatsen.
Een eerste offerte daarvoor ligt er al.

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen, zeker ook in deze periode van het jaar.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Re: Namibië in januari

Bericht door AnnemiekeinZA »

Ja leuk, maar maar welk land gaat de voorkeur, de afstanden zijn enorm hoor. Ga zeker pas na 10 januari, dit ivm de grote (zomer) vakanties aldaar, want dan is het overal super druk. Wijzekf blijven in die periode altijd heerlijk thuis, dan is het bij ons super rustig namelijk heeeerlijk.

Ook hebben door Namiba gereisdvoor ruim4 weken, wat een geweldig land.

Ja no go zones, niet 's avonds rijden, ten eerste vanwege het wild en de mensen die er lopen!

Jullie zullen al wat plannen of boekingen hebben gemaakt inmiddels, maar ik kan jullie wel helpen met e.o.a. (woon in ZA en was ook in Nam)

Malaria heerst er alleen in een stukje Kruger Park (laag risico, en helemaal in het Noorden van Namibia.

De regens zitten vooral in het Noorden van ZA, maar nooit de hele dag en is heerlijk verfrissend hoor. In Namibia is het super droog, daar regent het namelijk erg weinig. In Etosha kan je zien dat het daar eigenlijk bijna nooit regent, droog en super stoffig, het meer in Ethosa is er al lang niet meer.

Houd er reken mee dat het super stoffig is in Namiba, dus je kleding goed afsluiten in je koffers.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Dien87

Bericht door Dien87 »

Hallo,
Wij denken erover om in Januari naar Namibie te gaan na de zomervakantie daar.
We hebben hier al eens 3 weken rond getrokken met een daktent in oktober.
Ik ben benieuwd of jullie zijn geweest en hoe het was met de dieren die jullie hebben gezien en hoe het met
de temperaturen is geweest.

Groetjes Dieneke
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

Het is hoog zomer dan in Namibië en Zuid Afrika. Dus super heet, Regen, nee valt in die periode niet, u überhaupt valt daar het hele jaar weinig regen, en als het regent is het nooit de gehele dag, de mensen zijn super blij met regen daar. En koud wordt het zeker dan ook niet.

Langs de wegen zie heel veel ornyxen lopen. Rijd daar nooit als het donker is. Je ziet dan totaal niets, geen straat verlichting en er kunnen heel veel dieren dan lopen.

Dieren zien, het meeste dan in Ethosa natuurlijk. Maar langs de kust, flamingo.s, sela’s, als je mazzel heb dolfijnen etc. In de woestijn, daar kan ook veel dieren zonen o.a. Ook de viper, (giftige slang) en de kameleon, zooo mooi

Groet,

Annemieke uit ZA
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Plaats reactie