binnenlandse vlucht in USA

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
HAND

binnenlandse vlucht in USA

Bericht door HAND »

Goedemiddag
Wij gaan in juni naar New York en willen aan het eind van deze periode (tien dagen) een paar dagen naar Washington. Nu is er een terugreis vanuit Washington om 13:00 uur aankomst LGA 14:15 uur. Onze vlucht naar London is 19:00 uur vanaf JFK.
Ervan uitgaande dat je drie uur van tevoren op JFK moet zijn, is 16:00 uur, dan heb je één uur en drie kwartier voor uitchecken, ruimbagage ophalen en rit van LGA naar JFK. Is dit realiseerbaar. Zijn vluchten in USA wel op tijd of ook vertragingen? Kunnen we beter eerder op de dag vertrekken of een dag van tevoren?

Is het bij jullie ook bekend of New York pass drie dagen aaneengesloten gebruikt moet worden?

Nog tips voor verblijf Times Square e.o.

Ben benieuwd naar jullie berichten.
Groetjes
Annelies
menasil
Reisexpert

Re: binnenlandse vlucht in USA

Bericht door menasil »

Ik begrijp uit je verhaal dat je een los ticket wilt boeken. Persoonlijk zou ik één dag eerder vertrekken. Je hebt namelijk nergens recht op als je je vlucht op JFK mist. Het is vrij krap 1 uur en 45 minuten. Je weet niet hoe lang de bagage kan duren (op Schiphol moet ik regelmatig half uur wachten als ik bij de band sta en dan heb je er vaak al 15 minuten lopen opzitten en heb je misschien ook al stuk moeten taxi-en). Vanaf LGA naar JFK moet je hoe dan ook met een taxi, anders red je het sowieso niet. Dat is normaliter 15 minuten rijden. Ik heb ook keer 60 minuten overstap gehad op Denver van binnenlandse vlucht naar binnenlandse vlucht en dat was net alsof je even van trein verwisselde. Dat ging echt rap. Maar dan zit je op eenzelfde vliegveld en in eenzelfde terminal.

Vertragingen zijn nooit te voorspellen. Ik heb ooit een vlucht gehad vanaf Salt Lake City via Detroit naar Amsterdam met Delta Airlines. In Salt Lake City was het goed weer, maar we hadden toch vertraging. De crew had de benodigde rust uren niet gehad.

Het is een iets ander verhaal als je je vluchten in één ticket kan boeken bij de maatschappij zelf. Dan zegt de maatschappij namelijk dat de overstap te realiseren is.

Mocht je overigens meer willen lezen over vliegervaringen, dan zie je hier aantal reviews: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vliegervaringen/

Bij de FAQ voor de New York pass is het volgende te lezen:
Are the 2-day, 3-day, 5-day, 7-day and 10-day Passes for consecutive days?

Your New York Pass is to be used on consecutive calendar days. The pass will become activated once you visit your first attraction and that day will conclude at midnight as the pass goes into its second day of use and so on.

For example, if you activate your 3-day pass on Monday, it will be active for Monday, Tuesday and Wednesday. The pass will conclude at midnight.

Het moet dus aaneengesloten gebruikt worden.

Qua accommodatie tips vind ik het lastig. NY is erg duur en zeker Times Square en omgeving. Ik zat zelf in Holiday Inn Express bij Madison Square Garden. Vriend van mij had flink wat punten en konden gratis slapen. Misschien loont het om te kijken of je van een keten gratis lid kan worden. Soms krijg je dan direct al korting.
HAND

Bericht door HAND »

Dankjewel voor info. Ik ga hiermee verder.
pieter81

Bericht door pieter81 »

Lijkt mij inderdaad ook te krap en risicovol.

Ik zie dat de (betaalbare) trein tussen Washington en New York er 3,5 uur over doet, misschien ook geen gekke optie als je de dag van te voren al naar New York zou gaan.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

HAND schreef: 31 mar 2018 14:29 Dankjewel voor info. Ik ga hiermee verder.
Mocht je nog meer vragen hebben dan kun je ze altijd stellen :) ik ben zelf ook in New York geweest.
Plaats reactie