Jullie visie op een indonesie planning

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
FionaV
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2018 08:34

Jullie visie op een indonesie planning

Bericht door FionaV »

Hoi allemaal,

Graag hoor ik van jullie wat jullie vinden van mijn (grove) planning. Tips en trucs zijn ook welkom. Wegstrepen van de planning of juist iets bijzetten. Mijn staat niets van vast. Punten die ik zowiezo wil doen, 1 dag jakarta (ivm familie historie), borobodur en prambanan, mt bromo en kawah ijen.

3-4 aankomst Jakarta
4-4 Jakarta
5-4 trein -- yogyakarta
6-4 yogyakarta borobudur
za 7-4 yogyakarta prambanan en prambaya ballet?
zo 8-4 yogyakarta goa jamblang
9-4 yogyakarta – jepara
10-4 karimunjawa
11-4 karimunjawa
12-4 jepara - malang
13-4 malang, coban sewu en balekambang
Za 14-4 malang
Zo 15=4 bromo
16-4 kawah Ijen
17-4 kawah ijen
18-4 Bali lovina?
19-4 lovina?
20-4 ubud
Za 21-4 ubud
Zo 22-4 Padang Bai
23-4 Padang Bai
24-4
25-4
26-4
27-4 nusa lembongan
Za 28-4 nusa lembongan
zo 29-4 nusa penida
30-4 nusa penida
1-5 denpasar
2-5 denpasar – chiang mai



Ik hoor graag jullie feedback :)
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Jullie visie op een indonesie planning

Bericht door Jenny »

De planning is haalbaar!

Ik zou persoonlijk nog iets meer de rem er op zetten, zeker als je met het OV reis. Treinen en bussen hebben vaak vertraging, dus op reisdagen doe en zie je niet zo veel. Neem vooral ook tijd om te ervaren en te genieten.

Ik zou langer in Yogya blijven. Op Bali zou ik vanuit Ubud wat uitstapjes in de omgeving maken. Padangbai vind ik niet echt geweldig om te blijven, waarom kiezen jullie daarvoor?

In Denpasar zou ik zeker niet overnachten. Misschien kun je beter kiezen voor Sanur. Daar komen de boten van/naar Penida aan. Het vliegveld van Denpasar ligt bij Tuban/Kuta, dat is dichter bij Sanur dan bij de stad Denpasar.

Veel plezier in het mooie Indonesië! Ik ga dit jaar ook weer - het blijft trekken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
FionaV
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2018 08:34

Re: Jullie visie op een indonesie planning

Bericht door FionaV »

Jenny schreef: 06 mar 2018 09:09 De planning is haalbaar!

Ik zou persoonlijk nog iets meer de rem er op zetten, zeker als je met het OV reis. Treinen en bussen hebben vaak vertraging, dus op reisdagen doe en zie je niet zo veel. Neem vooral ook tijd om te ervaren en te genieten.

Ik zou langer in Yogya blijven. Op Bali zou ik vanuit Ubud wat uitstapjes in de omgeving maken. Padangbai vind ik niet echt geweldig om te blijven, waarom kiezen jullie daarvoor?

In Denpasar zou ik zeker niet overnachten. Misschien kun je beter kiezen voor Sanur. Daar komen de boten van/naar Penida aan. Het vliegveld van Denpasar ligt bij Tuban/Kuta, dat is dichter bij Sanur dan bij de stad Denpasar.

Veel plezier in het mooie Indonesië! Ik ga dit jaar ook weer - het blijft trekken.
Hoi Jenny

Bedankt voor je feedback. Langer yogja is zeker mogelijk en een optie. Zo ook elders extra dagje plannen on zo rustiger te reizen.

Padang bai gekozen omdat ik daar positieve dingen over hoorde.

Sanur is mij bekend en is ook een optie. Maar ik heb t niet op mn lijstje staan zodat er gewoon ruimte blijft voor verlenging zonder het gevoel te creeren dat ik iets oversla.

Dank je wel en jij ook veel plezier
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten