Hy iedereen !
Ik ben Bart 32j komende from Brussel Belgie, heb reeds 3 j na elkaar rond azie (Thailand/Laos/Maleisie/Cambodja) gebackpaced just to get lost somewere in the middle of nowhere, looking for adventures, be free !! get over my limits, is ook gebeurd

heb altijd al gedroomd om de wereld rond te reizen maar nooit de nodige moed daarvoor gevonden, dus heb ik na mijn terugkomst vorig jaar oktober 2017 besloten, what the heck, i've nothing to lose !! Dus heb besloten mijn dromen achterna te gaan , en dus in December 2018 verlaat ik Belgie voor de wereld te gaan ontdekken, met name Azie/Oceanie, ik ben hiervoor van plan om zeker vrijwilligers werk te doen, mensen helpen, kinderen engels leren spreken, maar mijn doel is een leven op te bouwen in het mooie Azie, daarvoor dacht ik (om cashflow binnen te halen) eerst aan probably mijn TESL diploma te behalen, om locale bevolking bij te staan , en later een business op te starten, droom wel van een Hostel/toerisme.. te openen, maar ik zoek niet per se iets om goud mee te verdienen maar om mijn toekomst te verzekeren, daarmee wenste ik beroep op JULLIE te doen om mij mischien tips /leads /pistes te geven hoe of in wat het interessant zou zijn om een simpel leven op te bouwen in thailand in combinatie met een business (geen interesse in restaurantjes )
Vertrek om reis zonder mogelijke eindpunt, met name proberen een nieuw leven op te bouwen in thailand of azie, dit vraagt denk ik toch een grote organisatie, verzekeringen(ziekte,reis) betaalkaarten (visa/mastercard/airmiles) paspoort, visums
Zijn er ervaren rotten backpackers die mij hierbij nuttige tips kunnen geven??
welke verzekeringen nemen?
Beste/interessantste betaalkaarten? in combinatie met earning airmile points
of nog meer !!
Of tips om langer te overleven overseas?