Iemand ervaring met OOM verzekeringen?
Iemand ervaring met OOM verzekeringen?
Beste reizigers!
Overal waar ik lees en wat ik tegenkom op internet gaat over mondial assistance of de europeesche wat betreft goede reisverzekeringen. Nu werd ik laatst gewezen op OOM verzekeringen. Ik heb eens een premie berekening gedaan en deze kan een stuk goedkoper uitvallen. Via google zijn er vrijwel geen recensies over deze verzekeraar te vinden. Overal hetzelfde verhaaltje. Ik vraag mij af of jullie ervaring hebben met deze verzekeraar, zoja zijn dit positieve of negatieve ervaringen. En wat raden jullie mij eigenlijk aan voor verzekering, ik heb echt geen idee en vind het lastig om deze knoop door te hakken.
Graag jullie adviezen!
~Steven
Overal waar ik lees en wat ik tegenkom op internet gaat over mondial assistance of de europeesche wat betreft goede reisverzekeringen. Nu werd ik laatst gewezen op OOM verzekeringen. Ik heb eens een premie berekening gedaan en deze kan een stuk goedkoper uitvallen. Via google zijn er vrijwel geen recensies over deze verzekeraar te vinden. Overal hetzelfde verhaaltje. Ik vraag mij af of jullie ervaring hebben met deze verzekeraar, zoja zijn dit positieve of negatieve ervaringen. En wat raden jullie mij eigenlijk aan voor verzekering, ik heb echt geen idee en vind het lastig om deze knoop door te hakken.
Graag jullie adviezen!
~Steven
Re: Iemand ervaring met OOM verzekeringen?
Nog nooit van gehoord, maar word wel erg nieuwsgierig!
Ik heb er wel ooit van gehoord. Onze duikinstructeur (ook een Nederlander) had deze verzekering. Ik heb er destijds ook een klein stukje van op de site gezet. Volgens mij is het een prima verzekering en vooral als je voor langere tijd in het buitenland verblijft en wil duiken / werken.
-
- Reiziger
Ik had in 2008 een OOM verzekering (exclusief ziektekosten) om in Australie te kunnen werken/studeren.
Heb nooit iets geclaimd en kan er dus weinig over zeggen - maar de service was verder prima en vlot (papierhandel etc.)
Veel van de andere Nederlandse studenten hierzo waren ook via OOM verzekerd, en iedereen is tevreden.
good luck!
Heb nooit iets geclaimd en kan er dus weinig over zeggen - maar de service was verder prima en vlot (papierhandel etc.)
Veel van de andere Nederlandse studenten hierzo waren ook via OOM verzekerd, en iedereen is tevreden.
good luck!
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Dank voor jullie reacties.
Ik heb inmiddels gekozen voor de verzekering van de Europeesche. Dit puur omdat ik bij OOM verzekeringen geneeskundige kosten niet aanvullend mee kan verzekeren, dan moet je een complete ziektekosten verzekering afsluiten.
Voor de rest zijn ze wel erg goedkoop, vooral als je voor langer dan een jaar naar het buitenland gaat is dit volgens mij een aanrader. En als je je gaat uitschrijven bij je huidige verzekering is dit een goede optie als je op reis gaat.
Ik heb inmiddels gekozen voor de verzekering van de Europeesche. Dit puur omdat ik bij OOM verzekeringen geneeskundige kosten niet aanvullend mee kan verzekeren, dan moet je een complete ziektekosten verzekering afsluiten.
Voor de rest zijn ze wel erg goedkoop, vooral als je voor langer dan een jaar naar het buitenland gaat is dit volgens mij een aanrader. En als je je gaat uitschrijven bij je huidige verzekering is dit een goede optie als je op reis gaat.
Mijn ervaringen met de OOM-verzekering zijn prima. Ik woon al 30 jaar in Düsseldorf/Duitsland en ben sinds enkele jaren bij de OOM-verzekering. Mijn plotselinge ziekenhuisopname werd prima, snel en ongecompliceerd door de OOM-telefooncentrale begeleid ( het doorfaxen van de benodigde dokumenten voor het ziekenhuis e.d.)en ook de daaropvolgende artsbezoeken werden omgaand vergoed. Tot nu toe zijn mij geen negatieve ervaringen bekend.
Qreply
Hallo,
Mijn schoonmoeder kwam uit afrika voor een vakantie van 3 maanden. Helaas balandde zij onverwachts in het ziekenhuis. Helaas is zij na 4 weken in Nederland overleden. Ik had haar via OOM-verzekeringen verzekerd. Helaas keert de verzekering van alle gemaakte kosten, zowel de ziekenhuis, uitvaart-en repatrieringskosten, niets uit. Dit is voor ons een megabedrag. Ik ben helaas niet tevreden over deze verzekering.
Mijn schoonmoeder kwam uit afrika voor een vakantie van 3 maanden. Helaas balandde zij onverwachts in het ziekenhuis. Helaas is zij na 4 weken in Nederland overleden. Ik had haar via OOM-verzekeringen verzekerd. Helaas keert de verzekering van alle gemaakte kosten, zowel de ziekenhuis, uitvaart-en repatrieringskosten, niets uit. Dit is voor ons een megabedrag. Ik ben helaas niet tevreden over deze verzekering.
-
Qreply
Nou, bij Oom verzekeringen verzekeren ze NIETS wat al bestaand was voor de verzekering genomen werd. Hart klachten, slechte lever , cholesterol etc alle dingen die al bestaand waren verzekeren ze niets door. Het is goedkoop 57 euro per persoon, per maand- ook voor kinderen- (als je een tijd terug in Nederland bent- terwijl we hier zijn) maar zolang het iets is wat al bestaand was, vergeet het maar..
Vandaar dat je moeder ws niet was vergoed, het was al iets wat langere tijd bestond voor de verzekering werd afgesloten...
Hope this helps...
Mirte
Vandaar dat je moeder ws niet was vergoed, het was al iets wat langere tijd bestond voor de verzekering werd afgesloten...
Hope this helps...
Mirte
Is dat niet iedere verzekering zo? Ik kan ook geen brandverzekering afsluiten wanneeer mijn huis in de fik staat?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Zelf ben ik nu iets meer dan een jaar verzekerd bij OOM en ik ben er tevreden over.
In eerste instantie had ik alleen de reisverzekering, nu heb ik er ook mijn ziektekosten.
Ik vind ze klantvriendelijk & behulpzaam.
Je kunt de verzekering makkelijk verlengen en opnieuw aanvragen, ook vanuit het buitenland.
De kosten die ik heb gemaakt werden erg snel {1 of 2 weken} uitgekeerd.
Het enige lastige is dat deze maatschappij niet geregistreerd staat bij huisartsen en tandartsen. Ik moest deze kosten dus eerst zelf betalen en ze daarna terug vragen.
Bij beide artsen werd ik als passant geregistreerd en niet als vast patiënt.
In eerste instantie had ik alleen de reisverzekering, nu heb ik er ook mijn ziektekosten.
Ik vind ze klantvriendelijk & behulpzaam.
Je kunt de verzekering makkelijk verlengen en opnieuw aanvragen, ook vanuit het buitenland.
De kosten die ik heb gemaakt werden erg snel {1 of 2 weken} uitgekeerd.
Het enige lastige is dat deze maatschappij niet geregistreerd staat bij huisartsen en tandartsen. Ik moest deze kosten dus eerst zelf betalen en ze daarna terug vragen.
Bij beide artsen werd ik als passant geregistreerd en niet als vast patiënt.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
-
Nee hoor, met UNIVE verzekeringen moeten ze je nemen hoe je bent, ook al heb je kanker, en word alles vergoed. Het is wel duurder, en alleen voor nederlandse paspoorten. 107 euro voor basis verzekeringen, (ja ook kanker etc.) en je kan daarboven bril, orthodontist etc pakketten boven op doen.
Qreply
Ik sluit al 12 jaar verzekeringen af bij Oomverzekeringen en ik heb nooit iets hoeven te claimen. (gelukkig maar )
Desondanks is het een een goede verzekering voor mensen die reizen, maar ook vooral voor mensen die tijdelijk naar Nederland komen.
Zij zijn een van de weinigen die alles dekken.
Ik las een verhaal dat een vrouw overleden is in Nederland en niets uitgekeerd ktreeg?
Indien een persoon al ziek is of dergelijke klachten heeft die fataal kunnen worden, dan keert een verzekeringsmaatschappij natuurlijk niet uit.
Desondanks is het een een goede verzekering voor mensen die reizen, maar ook vooral voor mensen die tijdelijk naar Nederland komen.
Zij zijn een van de weinigen die alles dekken.
Ik las een verhaal dat een vrouw overleden is in Nederland en niets uitgekeerd ktreeg?
Indien een persoon al ziek is of dergelijke klachten heeft die fataal kunnen worden, dan keert een verzekeringsmaatschappij natuurlijk niet uit.
-
Lees maar de voorwaarden, ze dekken alleen dingen die nog niet bestonden op het moment van aansluiting.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Dat geldt voor iedere verzekering (behalve bij de verplichte acceptatie van ziektekostenverzekeringen). Een brandend huis is nu eenmaal moeilijk te verzekeren tegen brand.Mirte Anoniem schreef:Lees maar de voorwaarden, ze dekken alleen dingen die nog niet bestonden op het moment van aansluiting.