vraag over werken australië

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
rickboven
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2018 22:01

vraag over werken australië

Bericht door rickboven »

met de graanoogst in Australië van 2018/2019 willen we met zijn drieën naar Australië om daar een paar maanden te werken.
we hebben ervaring in het kleine Nederland dus leek het ons mooi om het eens in het groot mee te maken. het is nog ver weg maar je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.

mijn grote vraag : hoeveel verdien je netto per uur,als je als 18 jarige werkt en kost en inwoning gratis is. misschien is het een domme vraag aangezien je er gratis woont, maar ik hoor veel verschillende dingen maar ik wil wel graag weten waar ik aan toe ben.

heeft iemand ervaring of tips dan hoor ik het graag
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: vraag over werken australië

Bericht door Kims »

Hi,

Het minimumsalaris voor een 18-jarige is $17,70 bruto per uur, wat waarschijnlijk omhoog gaat per 1 juli (het nieuwe financiele jaar). In veel baantjes verdien je meer, $25 is redelijk normaal. Daar bovenop moet je werkgever 9% betalen in je "superannuation fund" (pensioen). Een deel daarvan kun je terugvragen als je vertrekt. Hoeveel belasting je betaalt, ligt aan hoeveel je werkt in dat financiele jaar. Gemiddeld is 25-35% voor backpackers, maar ook daar zul je een groot deel van terug kunnen vragen als je maar een paar maanden werkt.

Qua extra's ligt het er totaal aan waar je, voor wie, wanneer gaat werken. Gratis kost en inwoning zal zeker niet altijd deel van het pakket zijn. Meestal in de meer afgelegen plekken en moeilijker werk, wordt dit aangeboden bijvoorbeeld bij roadhouses of inderdaad "harvesting" werk. Dit soort baantjes worden vaak op relatief korte termijn (een paar weken) ter plekke geregeld en zul je zeker niet vanuit het buitenland kunnen regelen. Daarnaast ligt het natuurlijk ook aan je ervaring in hoeverre je kans maakt op specifieke baantjes.

Succes ermee!@
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten