visum Kenia

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

visum Kenia

Bericht door bolletjeom »

Even wat vraagjes over het Visum voor Kenia

Je hebt er 1 nodig en die kost ongeveer €20.
Wat ik ervan begrijp kan je die in nederland aanvragen dmv een formulier en pasfoto. De info van het Visumburo spreekt over 1 maand geldigheid. Ergens anders lees ik dat die 3 maanden geldig is.
Maar je schijnt hem ook gewoon aan te kunnen vragen op de luchthaven.
Verder kom ik waarschijnlijk 1 dag terug in het land om naar Nairobi te gaan om mijn vlucht te halen. Dus vroeg ik na of ik een multiple entry visum nodig had. Volgens het visumburo kan je op de luchthaven bij aankomst een Re-Entry stempel vragen.

Mijn vragen:
Wie heeft ervaring met het visum halen op de luchthaven? lange rijen? pasfoto nodig? Zelfde kosten? en hoe lang mag je dan in het land blijven?
En wie heeft ervaring met het vragen van een re-entry stempel?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: visum Kenia

Bericht door Tikva »

als je nog ff geduld hebt tot 24 oktober kan ik het je vertellen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: visum Kenia

Bericht door bolletjeom »

ik ben benieuwd! ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Robin
Reisexpert
Berichten: 211
Lid geworden op: 17 jul 2009 11:13

Re: visum Kenia

Bericht door Robin »

Hallo,

Het visum aanvragen op de luchthaven van Nairobi is heel makkelijk. Toen we er waren stonden er geen lange rijen en er werden ook geen vragen gesteld, het is betalen en je krijgt een sticker in je paspoort. Wij hebben in december 2008 50 USD p.p. betaald voor een visum voor 3 maanden(dat is dus wel wat meer dan €20). Je kon ook in euro's betalen, ik weet niet hoeveel dat was.

Gratis re-entry is alleen mogelijk als je binnen Oost-Afrika blijft. Voor zover ik weet is dat in ieder geval Oeganda, Rwanda, Kenia en Tanzania. Dit betekent dat je inderdaad geen multiple-entry visum hoeft te kopen, wat een stuk goedkoper is. Wij konden bij de landgrens met Tanzania zonder problemen Kenia weer in zonder een nieuw visum aan te hoeven schaffen.

Groeten,
Robin.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: visum Kenia

Bericht door bolletjeom »

bedankt!! Top!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Gebruikersavatar
jaydee
Reisexpert
Berichten: 864
Lid geworden op: 23 feb 2009 09:18

Re: visum Kenia

Bericht door jaydee »

denk wel dat het een beetje per dag anders is.

Ik ben een aantal jaren geleden geweest en ik was blij dat in Den Haag al vast een plakkaat in mijn paspoort had laten stempelen.
Er stond me namelijk een rij, das echt niet normaal meer. Zelfs met het visum duurde het me minimaal 3 uur om door de douane te komen. Moet ook zeggen dat ze echt super chill aant werk waren (ze vielen bijna in slaap zo langzaam)

zelf zou ik het dus weer in NL doen, maar het kan blijkbaar ook snel gaan. denk wel dat het een beetje per dag anders is.
Gebruikersavatar
Nanneke
Reisexpert
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2007 19:44
Contacteer:

Re: visum Kenia

Bericht door Nanneke »

Ik herken me in het verhaal van Jaydee, maar ook voor mij is het een aantal jaar geleden, dus misschien is het inmiddels verbeterd.
Robin
Reisexpert
Berichten: 211
Lid geworden op: 17 jul 2009 11:13

Re: visum Kenia

Bericht door Robin »

Wellicht dat wij geluk hadden. Ik had het idee dat er alleen mensen uit ons vliegtuig in de rij bij de douane stonden. Ik hoorde trouwens dat blijkbaar per April 2009 tot eind van dit jaar de visa fee gehalveerd is naar USD 25 om het toerisme bevorderen. Dat bedrag ligt wat meer in lijn met de €20 die je noemde.
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: visum Kenia

Bericht door Tikva »

Het visum is inderdaad 25 dollar. Er stond niet bij voor hoe lang deze actie. Zolang je maar in de east-africa countries blijft het je gewoon een single entree visum nodig (nagevraagd bij doune).

Wij stonden ongeveer een uur in de rij. De mensen die gelijk met ons begonnen maar in de rij stonden die wel al een visum hadden stonden ongeveer 45 minuten in de rij. Scheelt dus weinig.
Achteraf kan je het beste zo snel mogelijk het vliegtuig uit en dan vlug in de rij staan en daar de papieren invullen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

visum tanzania/kenia in Nederland aanvragen

Bericht door bolletjeom »

ik moet in Nederland het visum voor Kenia en Tanzania aanvragen.Ik heb geen tijd voor een aanvraag op de luchthaven in Kenia.
Nu zit ik met een klein probleempje. ik heb welgeteld 11 werkdagen de tijd voordat ik mijn paspoort weer nodig heb.
Is dit haalbaar via een visum buro of raden jullie me aan om 2 dagen op te offeren en het land door te rijden naar de 2 verschillende ambassade's /consulaten?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Gebruikersavatar
elinehoenderdos
Reiziger
Berichten: 86
Lid geworden op: 11 aug 2009 13:30
Locatie: den haag
Contacteer:

Re: visum tanzania/kenia in Nederland aanvragen

Bericht door elinehoenderdos »

Ik heb mijn visum voor tanzania van te voren bij het consulaat in nieuwerkerk a/d ijssel geregeld, (maar ik woon in den haag, dus dat is niet zo ver) Heb hem maandag ingeleverd en kon hem donderdagochtend weer ophalen, 50 euro!
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: visum Kenia

Bericht door bolletjeom »

We hebben vandaag het visum gehaald bij de ambassade in Den Haag. Formulier met pasfoto en €20 inleveren tussen 9.00 en 12.00 en de boel weer ophalen tussen 14.00 en 16.00.
Het is voor 3 maanden geldig.

Het ging allemaal supervlot. ambassade is makkelijk te bereiken. Met de trein naar den haag en dan tram 9 naar Scheveningen (niet nr 1) en dan uitstappen bij de halte na Madurodam. Daar ligt de ambassade recht tegenover.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Kaylee
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2011 20:16

Re: visum Kenia

Bericht door Kaylee »

En als je nou een visum nodig heb voor langer dan 3 maanden? dat is in mijn geval namelijk kan je deze dan gewoon verlengen?
Lenny
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2010 17:25

Re: visum Kenia

Bericht door Lenny »

Visum voor langer dan 3 maanden moet je altijd vooraf via de ambassade aanvragen.
Marriette
Vakantieganger
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 feb 2015 22:15

Re: visum Kenia

Bericht door Marriette »

Het toeristenvisum voor Kenia kost momenteel €40. Op de luchthaven liggen de aanvraagformulieren die je hiervoor in moet vullen vlak voor Immigration. Ingevuld formulier, €40, paspoort inleveren, vingerafdrukken via een apparaatje wat ze daar hebben, en een foto van je laten maken met en webcam. Dat is alles wat je hoeft te doen. Stempel in je paspoort klaar.

Wil je langer dan 3 maanden blijven, dan ga je ongeveer een week voor je visum verloopt naar Immigration in Mombasa of Nairobi. Hier kan je een verlenging aanvragen voor 3 maanden. Na deze 3 mAanden moet je verplicht het land uit. Óf 3 dagen Oost-Afrika uit óf 2 weken Kenia uit. Hierna kan je weer een nieuw toeristenvisum aanvragen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten