El Cocuy, Colombia

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Grevend
Vakantieganger

El Cocuy, Colombia

Bericht door Grevend »

Hi all, in december vertrek ik naar Colombia voor +- 3 weken en ik ben nu bezig met een planning. Als ik op reis ga moet ik minstens een paar dagen door de bergen heen slenteren (als die er zijn). Ik had in Colombia het gebied El Cocuy in gedachten. Ik heb hier een aantal vragen over.

Zijn jullie hier geweest en zo ja; is het goed te bereiken vanaf Bogota? Worden er vanaf Bogota tours aangeboden? Raad je aan om vanuit Bogota naar El Cocuy te gaan of vanuit San Gil? Als je recentelijk bent geweest: is het park nog open? Lees op internet veel verhalen over (delen van) het park dat dicht is. Is het de moeite waard om er voor om te reizen? Ik heb +- 21 dagen en max 3 /4 dagen voor El Cocuy... Het reizen erheen en terug / door naar San Gil / Cartagena zal ook veel tijd gaan kosten? Ik hoop dat er iemand antwoord kan geven op deze vragen.. Geloof alleen niet dat de meeste toeristen hier heen gaan :@
bs84

Re: El Cocuy, Colombia

Bericht door bs84 »

Helaas geen tips, wel interesse in hoe het verhaal eindigt! Ik ga in Februari ook voor 3 weken en San Gil/Cocuy is ver uit de route, maar hoor goede verhalen!
Lydia167

Bericht door Lydia167 »

Hoi,
Ik ben erg benieuwd of je nog naar El Cocuy bent geweest en hoe je dat hebt gedaan.
Zijn er nog andere plekken waar je mooi door de bergen kunt wandelen?
Groet, Lydia
Grevend
Vakantieganger

Bericht door Grevend »

Lydia167 schreef: 12 jan 2018 14:33 Hoi,
Ik ben erg benieuwd of je nog naar El Cocuy bent geweest en hoe je dat hebt gedaan.
Zijn er nog andere plekken waar je mooi door de bergen kunt wandelen?
Groet, Lydia
Hi Lydia,

helaas is dit niet meer gelukt.. Ik had +- 5 dagen voor San Gil en El Cocuy, maar de de totale reistijd vanaf San Gil (heen en terug) zou +- 2 dagen zijn.. Had dit een beetje onderschat. Ik hoop hier later alsnog een keer heen te gaan. Ik zal dan rechtstreeks vanuit Bogota reizen.
Plaats reactie