Cambodja en Noord Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
antoinettev
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2017 11:22

Cambodja en Noord Thailand

Bericht door antoinettev »

Beste mensen van around the globe,
Al veel informatie van deze site/forum afgehaald.Wij hebben onlangs tickets geboekt naar Bangkok. Heen vliegen we 18 september en 12 oktober weer terug.
3 Jaar geleden ook in Thailand geweest en toen vanaf Bangkok naar het zuiden gereisd.
Dit keer willen we het noorden aandoen. Maar.... omdat Cambodja ons ook zeer aanspreekt willen we dit ook zeker aandoen.
Zou dat qua tijd te doen zijn? Vanaf Bangkok langs kust naar Trat Camodja of via overgang Aranya Prathet en dan daar SiemReap bezoeken en verder op de bonnefooi rondreizen( Sihanoukville? ). En dan vanuit Cambodja naar Chiang Mai?

Omdat het ook wel een relax vakantie moet worden( wij zijn absoluut geen strandmensen, maar iedere dag in trein/bus hoeft ook niet:))
denk ik zelf dat het misschien een beter plan is om dit keer alleen noord Thailand te doen. Vanaf Bangkok de nachttrein nemen naar Chiang Mai (en weer terug) en op rustig tempo het noorden verkennen. Cambodja dan voor een andere vakantie bewaren.

Wie o wie heet ervaring in het combineren van noord Thailand en Cambodja in plm.3 weken?

( ik weet t; misschien beter tickets cambodja kunnen boeken, maar met een prijs van 446 per ticket wilde ik deze niet laten gaan)

Antoinette
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Re: Cambodja en Noord Thailand, of enkel noord Thailand?

Bericht door ketting »

Waar ben je uiteindelijk geweest en hoe is het bevallen? Ik ga in januari voor drie weken en twijfel ook om wel/niet naar Cambodja te gaan i.c.m. noord Thailand. Vlieg ook op Bangkok. Ben eerder in Vietnam geweest maar nog niet in Thailand.
antoinettev
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2017 11:22

Re: Cambodja en Noord Thailand, of enkel noord Thailand?

Bericht door antoinettev »

Inmiddels al ruim anderhalve week terug en het is erg goed bevallen. We hebben Noord Thailand niet gedaan en daar ben ik blij om. De tijd was echt te kort daarvoor.
Wij hebben als volgt gereisd.
Bangkok 2 nachten
Pattaya 1 nacht ( om de afstand te overbruggen, maar nooit meer! ik vond het er verschrikkelijk. Vooral toeristen en barren.
Ko Chang 3 nachten
Shihanoukville 1 nacht
Koh Rong 3 nachten
Kampot 3 nachten ( aanrader om te slapen; Bohemiaz)
Phnom Penh 2 nachten
Siem Riep 3 nachten
Battambang 2 nachten
Bangkok 2 nachten.

Dit was qua reistempo wel goed te doen, al hadden we g raag wat langer op de eilanden gebleven.
Achteraf had in Battambang ook liever niet gedaan , maar dan wat langer in Siem Riep om daar de omgeving te verkennen.
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Re: Cambodja en Noord Thailand, of enkel noord Thailand?

Bericht door ketting »

Fijn om te horen dat het goed bevallen is. Kan me voorstellen dat het inderdaad te kort zou zijn om ook nog naar noord Thailand te gaan. Ik doe het graag rustig aan en denk dat ik het dit keer bij alleen Thailand hou.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten