probleem met rugzak bij meerdaagse trekking

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
survival

probleem met rugzak bij meerdaagse trekking

Bericht door survival »

Dag iedereen,

Elk jaar doen mijn vriend en ik een meerdaagse trekkingtocht (dag of 5) waarbij we alles meenemen, dus ook tent, slaapzak, matje,....

Ik heb een paar jaar een rugzak geleend (mannenrugzak) en dat ging eigenlijk best goed, rugzak was wel iets te groot voor mij (ben tenger en maar 1,60 meter groot) maar voor de rest had ik weinig last eigenlijk, dat ging heel goed.

Nu heb ik mij vorig jaar een nieuwe rugzak aangeschaft, een damesmodel van Deuter, en ik heb nog nooit zo afgezien. De rugzak was zwaar maar dat ben ik redelijk gewoon maar ik had vooral last van wrijving net boven mijn staartbeentje (ik heb daar wel een iets grotere uitstulping dan normaal denk ik) tot bijna bloedens toe en dat werd elke dag erger. Ik heb toen uit noodzaak de rugzak van mijn vriend gedragen die uiteraard wel te groot was, maar de pijn was toch meer te harden.

Ik ga er dus van uit dat ik eigenlijk niet geschikt ben voor een vrouwenmodel maar ik weet dat dus niet zeker.

Is er iemand die datzelfde probleem heeft? Ik heb dit nog van niemand gehoord en ook nergens op een forum gevonden. Wrijving ter hoogte van de heupbeentjes komt echt vaak voor en dat heb ik ook maar dat is draaglijk en hoort er een beetje bij maar die wrijving achteraan is echt hel, zodanig dat ik zelfs geen zin heb om opnieuw te gaan trekken....
hopelijk heeft iemand hier een lumineus idee ;-)

Groetjes,
Survival
Erik
Site Admin

Re: probleem met rugzak bij meerdaagse trekking

Bericht door Erik »

Het lijkt mij inderdaad dat het dragen van een rugzak geen ontzettende pijn mag doen. Maar wat de oplossing is weet ik ook niet. Ik heb je vraag doorgestuurd naar Deuter en hoop dat zij bereid zijn om te antwoorden en met een oplossing te komen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb een reactie ontvangen...
Deuter schreef: Beste Erik, ik heb de vraag bekeken. Het beste wat ze kan doen is teruggaan naar de winkel waar ze de rugzak gekocht heeft. Het is mogelijk dat de rugzak niet goed afgesteld is en in de winkel kunnen ze haar hierover adviseren. Kun je haar vragen welk model Deuter rugzak ze heeft? Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dit graag. Groet Deuter Benelux
survival

Bericht door survival »

Beste Erik,

is een Deuter SL 55+15 liter - aircontact pro

Groetjes,
Els
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb het weer naar Deuter gestuurd. :)
Plaats reactie