vakantie thailand-cambodja-laos

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
ricovtw
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2017 15:06

vakantie thailand-cambodja-laos

Bericht door ricovtw »

hey,

Binnenkort ga ik met een paar vrienden backpacken in Azië. We verblijven iets langer als een maand. Een van m'n vrienden die zei dat we geen visum hoefden te regelen want dat kan in Bangkok zelf. Maar pas ging ik langs de ANWB en die zeiden dat het weer wel nodig is..
We blijven 34 dagen in Azië en gaan ook naar Laos en Cambodja maar merendeels Thailand.
Weet iemand of ik hiervoor een visum moet regelen in Nederland of kan het ook in Thailand?

Mvg,
Ricovtw
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Re: vakantie thailand-cambodja-laos

Bericht door ubiytsa »

ricovtw schreef: 19 jul 2017 15:14 hey,

Binnenkort ga ik met een paar vrienden backpacken in Azië. We verblijven iets langer als een maand. Een van m'n vrienden die zei dat we geen visum hoefden te regelen want dat kan in Bangkok zelf. Maar pas ging ik langs de ANWB en die zeiden dat het weer wel nodig is..
We blijven 34 dagen in Azië en gaan ook naar Laos en Cambodja maar merendeels Thailand.
Weet iemand of ik hiervoor een visum moet regelen in Nederland of kan het ook in Thailand?

Mvg,
Ricovtw
Je hebt geen visum nodig als je korter dan 30 dagen in Thailand verblijft. Voor Laos heb je wel een visum nodig (35$), welke je aan de grens kunt kopen. En voor Cambodja geldt hetzelfde.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
ricovtw
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2017 15:06

Re: vakantie thailand-cambodja-laos

Bericht door ricovtw »

Mvg,
Ricovtw
Je hebt geen visum nodig als je korter dan 30 dagen in Thailand verblijft. Voor Laos heb je wel een visum nodig (35$), welke je aan de grens kunt kopen. En voor Cambodja geldt hetzelfde.
Maakt het niet uit dan dat ik paar keer van land wissel? Ik land in Bangkok, dan paar dagen naar Laos, daarna weer Thailand, dan Cambodja en dan als laatste weer Thailand. Dat is ook geen enkel probleem?
Trouwens doen we alles met de auto.
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Re: vakantie thailand-cambodja-laos

Bericht door ubiytsa »

Dat maakt niet uit. Alleen als je vaker Laos of Cambodja in wil moet je dus multi-visum halen.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: vakantie thailand-cambodja-laos

Bericht door Travelator »

Hmm, ik zie toch een klein beertje op deze weg. Hij heeft namelijk wel een terugvlucht, maar niet binnen 30 dagen Thailand uit. Dat zou problemen kunnen geven bij het inchecken.
Wellicht kan @stevenl adviseren?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: vakantie thailand-cambodja-laos

Bericht door Erik »

Travelator schreef: 20 jul 2017 15:43 Hmm, ik zie toch een klein beertje op deze weg. Hij heeft namelijk wel een terugvlucht, maar niet binnen 30 dagen Thailand uit. Dat zou problemen kunnen geven bij het inchecken.
Wellicht kan @stevenl adviseren?
Eens! Een luchtvaartmaatschappij mag je weigeren als er meer dan 30 dagen tussen heen en terugvlucht zit en je geen visum hebt of geen ticket het land uit. Zij draaien namelijk op voor de kosten als je Thailand niet binnen mag en proberen die bij vertrek al af te kaderen.
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Re: vakantie thailand-cambodja-laos

Bericht door ubiytsa »

Erik schreef: 20 jul 2017 18:36
Travelator schreef: 20 jul 2017 15:43 Hmm, ik zie toch een klein beertje op deze weg. Hij heeft namelijk wel een terugvlucht, maar niet binnen 30 dagen Thailand uit. Dat zou problemen kunnen geven bij het inchecken.
Wellicht kan @stevenl adviseren?
Eens! Een luchtvaartmaatschappij mag je weigeren als er meer dan 30 dagen tussen heen en terugvlucht zit en je geen visum hebt of geen ticket het land uit. Zij draaien namelijk op voor de kosten als je Thailand niet binnen mag en proberen die bij vertrek al af te kaderen.
Stel je voor dat dit gebeurt, dan kun je voor zover ik weet nog een visum-on-arrival krijgen daar.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: vakantie thailand-cambodja-laos

Bericht door Erik »

ubiytsa schreef: 21 jul 2017 13:31 Stel je voor dat dit gebeurt, dan kun je voor zover ik weet nog een visum-on-arrival krijgen daar.
Als het goed is kom je het vliegtuig op Schiphol niet eens in. Want daar zullen ze je al tegenhouden.
KR1275
Reiziger
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:13

Re: vakantie thailand-cambodja-laos

Bericht door KR1275 »

Beetje lullig...

Als je Thailand verlaat en een dag later weer terug komt, krijg je weer een visum van een maand.

In principe moet je naar de ambassade in Den Haag.

Mij is echter nog NOOIT om een ticket gevraagd in Thailand. Daar zal het waarschijnlijk geen probleem zijn. Ze willen alleen weten waar je verblijft. Het enige probleem heb je bij inchecken in NL. Neem even contact op met de Nederlandse ambassade van Thailand.

Heb je de andere tickets naar andere landen al geboekt? Misschien maakt dat uit?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast