Korte trekking Nepal juli/augustus

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
madu
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2017 23:35

Korte trekking Nepal juli/augustus

Bericht door madu »

Hallo,

Ik ga samen met drie vriendinnen naar Nepal deze zomer. We weten dat het regenseizoen is en dat je de bergen minder goed kan zien etc etc, maar toch willen we een trekking maken (want dat hoort er wel een beetje bij). Aangezien we nog nooit eerder een trekking hebben gedaan en geen topatleten zijn willen we graag een niet al te lange trekking maken (ongeveer 5 a 6 dagen) die niet te hoog gaat (ivm hoogteziekte). Opzich hebben we wel een paar trekkingen gevonden, maar al deze trekkingen worden voor andere perioden aangeraden (november en december). Weet iemand een leuke, redelijk korte trekking die niet al te hoog gaat (max 3000 meter ongeveer) en ook leuk is om te doen in de zomermaanden?

En dan vroeg ik me ook af of het gewoon slim is om in Nepal zelf deze trekking te regelen? Ik neem aan van wel, ivm geld o.a., maar weet niet of mensen misschien vervelende ervaringen hiermee hebben?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Re: Korte trekking Nepal juli/augustus

Bericht door ketting »

Weet niet hoe het in de zomermaanden is maar zou de Ghorepani circle wat zijn?
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Korte trekking Nepal juli/augustus

Bericht door Erik »

Ik dacht dat @kcoenen ook een korte trekking in Nepal heeft gedaan, weet het alleen niet zeker :) . Misschien heeft zij nog wat tips.
kcoenen
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2016 15:45

Re: Korte trekking Nepal juli/augustus

Bericht door kcoenen »

Hey ik heb inderdaad de Poon Hill trek gedaan, maar dan in februari, dus ik weet niet hoe het zit in het regenseizoen. Maar ik ga ervan uit dat het gewoon mogelijk is hoor! De Poon Hill trek kost je 4-5 dagen. Het regelen van de tocht kan je makkelijk in Nepal zelf doen, maak je daar geen zorgen over. Van tevoren boeken kost je veel meer geld en dat is echt niet nodig :)
madu
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2017 23:35

Re: Korte trekking Nepal juli/augustus

Bericht door madu »

kcoenen schreef: 27 jun 2017 10:28 Hey ik heb inderdaad de Poon Hill trek gedaan, maar dan in februari, dus ik weet niet hoe het zit in het regenseizoen. Maar ik ga ervan uit dat het gewoon mogelijk is hoor! De Poon Hill trek kost je 4-5 dagen. Het regelen van de tocht kan je makkelijk in Nepal zelf doen, maak je daar geen zorgen over. Van tevoren boeken kost je veel meer geld en dat is echt niet nodig :)
Bedankt voor je reactie! Ik ga hem onthouden, de Poon Hill trekking!
madu
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2017 23:35

Re: Korte trekking Nepal juli/augustus

Bericht door madu »

ketting schreef: 23 jun 2017 14:52 Weet niet hoe het in de zomermaanden is maar zou de Ghorepani circle wat zijn?
Bedankt!
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Re: Korte trekking Nepal juli/augustus

Bericht door ketting »

Poon hill trek = Ghorepani circle.
samgeusens
Reiziger
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jun 2012 16:58

Re: Korte trekking Nepal juli/augustus

Bericht door samgeusens »

Op dit moment ben ik uitgeput aangekomen in Ghorepani, stop 2 (dag 2 van de Poonhill trek). Het is een flinke beklimming, wij hadden nog niet eerder een trekking gedaan maar het is zeker de moeite waard. Het is moeson maar wij hebben gedurende de afgelopen 2 dagen geen regen gehad. Ik zou naar Pushpa Guesthouse in Pokhara gaan, de eigenaar Raj is echt geweldig en regelt alles voor je. Hij belt ons zelfs iedere avond om te vragen hoe het gaat!

Wij doen deze trek in 4 dagen, 5 is net een dag te veel naar mijn idee.
Shiva
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2017 20:38

Re: Korte trekking Nepal juli/augustus

Bericht door Shiva »

Hoi Hoi

Ik zag je berichtje,

Ik ben nieuw hier en was benieuwd of je al geweest was en je ervaringen..

liefs: Shiva
madu
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2017 23:35

Re: Korte trekking Nepal juli/augustus

Bericht door madu »

Shiva schreef: 17 dec 2017 20:55 Hoi Hoi

Ik zag je berichtje,

Ik ben nieuw hier en was benieuwd of je al geweest was en je ervaringen..

liefs: Shiva
Hoi Shiva.

Ja, ik ben geweest! Ik heb een geweldige tijd gehad en heb nu echt heimwee naar Nepal, haha.
Op aanraden van de vrouw van ons geweldige hostel (Pushkar Guesthouse in Pokhara, hele erge aanrader!!!) hebben we uiteindelijk de Mardi Himal trekking (5 dagen ongeveer) gedaan. We waren allemaal onervaren maar op ons eigen tempo was het zwaar maar toch goed te doen. Het was een geweldige ervaring en een groot avontuur om helemaal naar boven te wandelen in 4 dagen! Als je bij je guesthouse informatie aanvraagt kan je gewoon ter plekke kijken wat jou het leukste/beste lijkt! Er zijn genoeg trekkingen en ze zijn allemaal volgens mij echt heel tof aan alle reacties van andere reizigers te horen.

Verder wat tips:
- Neem water flessen mee en waterzuivering tabletten (daar te kopen voor heel weinig geld). Water is in de bergen erg duur (eten ook trouwens, houd daar rekening mee!), dus als je een fles hebt en ergens een beekje ziet stromen kan je gewoon water vullen en zuiveren met een tablet.
- Neem warme kleren mee, het kan in de nacht heel koud worden!
- Neem zo min mogelijk spullen mee, met weinig kan je het prima doen in de bergen! Veel heb je niet nodig.
- Ga niet alleen! Wij gingen zonder gids, wat overigens prima te doen is bij de Mardi Himal trekking. Maar wij waren dan wel met vier, en als je alleen reist raad ik aan om mensen op te trommelen bij je guesthouse! Er zijn altijd heel veel leuke andere mensen die ook een trekking willen doen. Als dat niet lukt raad ik aan om wel een gids te nemen.
- Neem WC papier mee!

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes
Roosie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2018 18:34

Re: Korte trekking Nepal juli/augustus

Bericht door Roosie »

Hi,

Ik zie je laatste bericht hier.
Ik ben van plan met ee vriendin in juli en aug. Naar india en nepal te gaan.

Nu lees ik dat jij een trektocht van 4 dagen hebt gedaan. Was het de moeite qua uitzicht in deze maanden? Ben een beetje bang dat je niks ziet uiteindelijk:)

Ben heel erg benieuwd!
madu
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2017 23:35

Re: Korte trekking Nepal juli/augustus

Bericht door madu »

Roosie schreef: 21 mar 2018 18:38 Hi,

Ik zie je laatste bericht hier.
Ik ben van plan met ee vriendin in juli en aug. Naar india en nepal te gaan.

Nu lees ik dat jij een trektocht van 4 dagen hebt gedaan. Was het de moeite qua uitzicht in deze maanden? Ben een beetje bang dat je niks ziet uiteindelijk:)

Ben heel erg benieuwd!
Hi!

Wat tof dat je naar Nepal en India gaat!
Ja, dat uitzicht is wel een dingetje. Als je foto's ziet van trektochten in andere maanden is het uitzicht prachtig en stukken beter. Wij hadden eigenlijk maar 1 ochtend een uitzicht (wat wel meteen super vet was omdat dat de laatste dag was en we dus al die tijd niet wisten wat er om ons heen was!). Voor de rest was het heel mistig. Maarrrr... ondanks de mist was de omgeving in de bergen en het afgelegen gebied ook al geweldig voor ons! Wij deden de Mardi Himal trekking, wat echt een natuurtrekking is. Je loopt door bijzondere bossen en uiteindelijk over stijle rotsen. Je bent echt in niemandsland en dat is al heel vet op zich. En als je een keer heel vroeg opstaat heb je kans dat de mist wegtrekt en je een glimp krijgt van je omgeving! Ik vond ondanks de mist de hele ervaring gewoon geweldig, dus als je naar Nepal gaat zou ik hoe dan ook een trekking doen. Al is het maar voor de ervaring.

Veel plezier en succes!
Chijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2018 14:00

Re: Korte trekking Nepal juli/augustus

Bericht door Chijs »

madu schreef: 23 mar 2018 17:45
Roosie schreef: 21 mar 2018 18:38 Hi,

Ik zie je laatste bericht hier.
Ik ben van plan met ee vriendin in juli en aug. Naar india en nepal te gaan.

Nu lees ik dat jij een trektocht van 4 dagen hebt gedaan. Was het de moeite qua uitzicht in deze maanden? Ben een beetje bang dat je niks ziet uiteindelijk:)

Ben heel erg benieuwd!
Hi!

Wat tof dat je naar Nepal en India gaat!
Ja, dat uitzicht is wel een dingetje. Als je foto's ziet van trektochten in andere maanden is het uitzicht prachtig en stukken beter. Wij hadden eigenlijk maar 1 ochtend een uitzicht (wat wel meteen super vet was omdat dat de laatste dag was en we dus al die tijd niet wisten wat er om ons heen was!). Voor de rest was het heel mistig. Maarrrr... ondanks de mist was de omgeving in de bergen en het afgelegen gebied ook al geweldig voor ons! Wij deden de Mardi Himal trekking, wat echt een natuurtrekking is. Je loopt door bijzondere bossen en uiteindelijk over stijle rotsen. Je bent echt in niemandsland en dat is al heel vet op zich. En als je een keer heel vroeg opstaat heb je kans dat de mist wegtrekt en je een glimp krijgt van je omgeving! Ik vond ondanks de mist de hele ervaring gewoon geweldig, dus als je naar Nepal gaat zou ik hoe dan ook een trekking doen. Al is het maar voor de ervaring.

Veel plezier en succes!
Hoi,
In het kader van jaren met elkaar vergelijken vroeg ik me af hoe het jouw bevallen is en welke trektocht jij gedaan hebt? Was er wat te zien? En gedurende je reis in het algemeen, hoeveel last heb je gehad van het regenseizoen?
Ik wil ook graag in de zomer, ben volledig onervaren in lang wandelen maar wil wel graag een trektocht doen.
Ik hoor graag van je:)
Gijs
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten