Dag iedereen,
Samen met mijn vriendin staat onze droomvakantie naar Indonesie op de planning. Op 3 augustus komen we aan in Jakarta en op 27 augustus vliegen we terug naar Nederland. We zijn voornemens om in ieder geval Java, Bali en Lombok aan te gaan. Daarvoor hebben we het volgende reisschema in gedachte:
01-08 Amsterdam - Taiwan
02-08 Taiwan via Jakarta naar Bandung
03-08 Bandung trein in de ochtend ri. Yogyakarta
04-08 Yogyakarta
05-08 Yogyakarta
06-08 Yogyakarta
07-08 Yogyakarta
08-08 Yogyakarta
09-08 Yogyakarta : Taksara Trein van 07:30u ri.Malang. Die avond bezoeken we de BROMO bij zonsopkomst.
10-08 Uitslapen in Malang. Daarna de trein: TAWANG ALUN van 16:00u ri. Banyuwangi.
11-08 Banyuwangi
12-08 Banyuwangi in de ochtend de boot naar Ketapang en daarna met een driver naar Sambangan - in de middag bezoeken Secret Garden.
13-08 Sambangan: in de ochtend ri Jatiluwih - in de middag bezoeken Rijst velden
14-08 Jatiluwih: in de ochtend ri Ubud
15-08 Ubud
16-08 Ubud: in de avond ri Tanah Lot overnachting Tanah Lot
17-08 Tanah Lot: bezoeken Tanah Lot Temple daarna terug naar Ubud of door naar Kuta of terug naar Ubud
18-08 ??Kuta of Ubud??
19-08 ?? Kuta of Ubud?? in de ochtend boottocht ri Gili Air
20-08 Gili air
21-08 Gili air Boottocht ri Lombok of gili trawangang
22-08 Lombok (of gili trawangang)
23-08 Lombok (of gili trawangang)
24-08 Lombok
25-08 Lombok
26-08 Lombok Vliegtuig ri Jakarta
27-08 Jakarta Vluigtuig ri Taiwan - Amsterdam
We verblijven wat langer op Yogya om gedeeltelijk te acclimatiseren en omdat kennissen van mij daar wonen.
We willen graag zo veel mogelijk bezoeken en vinden het leuk om op verschillende plaatsjes te overnachten. Maar de kans is daarmee groot dat we een beetje het gevoel krijgen dat we alleen maar hoppen van acco naar acco. Is het volgens jullie raadzaam om op bepaalde plekken langer te blijven? Wat denken jullie?
We hebben een leuke acco geboekt bij de Tanah Lot. Deze kunnen we helaas ook niet meer wijzigen. We weten eigenlijk niet goed of we vanuit de Tanah Lot door gaan ri Kuta (dat lijkt ons eerlijk gezegd minder leuk, maar tactisch omdat daar waarschijnlijk de boot vertrekt ri gili) of dat we weer terug gaan naar Ubud. Om daar nog een dag of twee te verblijven. Of misschien hebben jullie tips voor een andere leuke plek bij Ubud en Kuta in de buurt.
Ook weten we nog niet goed wat we na Gili Air gaan doen. We twijfelen om daarna door te gaan naar Lombok of dat we ook Gili trawangang bezoeken. Op Lombok hebben we ook nog niet concreet voor ogen welke plaatsen we het beste aan kunnen gaan.
Hebben jullie tips, opmerkingen of ideeën? Misschien ook leuke tips waar we heen kunnen gaan? We horen ze heel erg graag!
Concept reisschema 4 weken Indonesie
-
Re: Concept reisschema 4 weken Indonesie
De boot naar de Gili's vertrekt niet vanuit Kuta, maar vanuit Sanur, Amed of Padangbai. De meeste boten gaan vanuit Padangbai, vervoer naar de haven zit bij de prijs in.
Ik zou wat langer in Ubud blijven, er is zo veel te doen in die omgeving! Leuk trouwens dat je ook naar Jatiluwi gaat, toch wel een van mijn favoriete plekjes op Bali. Maar dat komt ook omdat ik in de buurt heb gewoond
Bij deze wat meer info over Bali.
http://www.ikreis.net/p-191/bezienswaardigheden-bali
Ik zou wat langer in Ubud blijven, er is zo veel te doen in die omgeving! Leuk trouwens dat je ook naar Jatiluwi gaat, toch wel een van mijn favoriete plekjes op Bali. Maar dat komt ook omdat ik in de buurt heb gewoond

Bij deze wat meer info over Bali.
http://www.ikreis.net/p-191/bezienswaardigheden-bali
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Concept reisschema 4 weken Indonesie
Hier wat tips / feedback vanuit mijn kant:
04-08 Yogyakarta:
Een van je dagen in Yogyakarta bezoek je ook Borobudur & Prambanan? Zelf lijken vier dagen mij wel veel. Binnen drie dagen heb je wel gebuurt met familie en de stad gezien.
16-08 Ubud:
Hier zou ik - zoals hierboven aangegeven door Jenny - wel een dag langer blijven.
Verder raad ik aan om één avond Mount Agung te beklimmen! Niet pittig, maar een spectaculaire ervaring!
17-08 Tanah Lot:
Na je overnachting kan je vertrekken naar Kuta of direct doorgaan naar Padang Bai. Als je een avond goed wilt stappen, is Kuta een mooie uitkomst. Verder kan je Kuta goed vergelijken met een Lloret De Mar. Padang Bai is een geweldig vissersdorpje waar je goed kan snorkelen en duiken. Vanuit dit dorpje kan je de ferry pakken naar allerlei eilanden, zoals de Gili's.
20-08Gili's
Afhakelijk van je voorkeur zijn er drie Gili's beschikbaar. Gili T is het "party-eiland", maar hier kan je ook uitstekend snorkelen met schildpadden. Ondanks dat het een feesteiland is heb je voldoende rustige plekjes. Gili Air is het "hippie-eiland", berucht om de "Shroom-shake". Gili Meno is het "Honeymoon eiland", stukken rustiger dan de voorgaande eilanden en ook hier kan je perfect snorkelen. Je zou gemakkelijk twee eilanden mee kunnen pakken in drie dagen. Mijn tip is dan ook om één of twee daagjes minder op Lombok te vertoefen, en iets meer tijd op de Gili's pakken. Aanrader om zeker twee van de drie eilanden te zien. (Een mogelijkheid is om een ochtend excursie te boeken om te snorkelen @ Gili Meno)
22-08 Lombok:
Wat is je planning precies voor Lombok? Zelf vond ik Lombok een enorm mooi eiland, maar het lijkt me leuker om je laatste dagen op het eiland Lembongan te slijten. Ik ben zelf vier dagen in Lombok geweest, puur om de vulkaan Rinjani te beklimmen. Een echte aanrader, als dit je ding is natuurlijk.
04-08 Yogyakarta:
Een van je dagen in Yogyakarta bezoek je ook Borobudur & Prambanan? Zelf lijken vier dagen mij wel veel. Binnen drie dagen heb je wel gebuurt met familie en de stad gezien.
16-08 Ubud:
Hier zou ik - zoals hierboven aangegeven door Jenny - wel een dag langer blijven.
Verder raad ik aan om één avond Mount Agung te beklimmen! Niet pittig, maar een spectaculaire ervaring!
17-08 Tanah Lot:
Na je overnachting kan je vertrekken naar Kuta of direct doorgaan naar Padang Bai. Als je een avond goed wilt stappen, is Kuta een mooie uitkomst. Verder kan je Kuta goed vergelijken met een Lloret De Mar. Padang Bai is een geweldig vissersdorpje waar je goed kan snorkelen en duiken. Vanuit dit dorpje kan je de ferry pakken naar allerlei eilanden, zoals de Gili's.
20-08Gili's
Afhakelijk van je voorkeur zijn er drie Gili's beschikbaar. Gili T is het "party-eiland", maar hier kan je ook uitstekend snorkelen met schildpadden. Ondanks dat het een feesteiland is heb je voldoende rustige plekjes. Gili Air is het "hippie-eiland", berucht om de "Shroom-shake". Gili Meno is het "Honeymoon eiland", stukken rustiger dan de voorgaande eilanden en ook hier kan je perfect snorkelen. Je zou gemakkelijk twee eilanden mee kunnen pakken in drie dagen. Mijn tip is dan ook om één of twee daagjes minder op Lombok te vertoefen, en iets meer tijd op de Gili's pakken. Aanrader om zeker twee van de drie eilanden te zien. (Een mogelijkheid is om een ochtend excursie te boeken om te snorkelen @ Gili Meno)
22-08 Lombok:
Wat is je planning precies voor Lombok? Zelf vond ik Lombok een enorm mooi eiland, maar het lijkt me leuker om je laatste dagen op het eiland Lembongan te slijten. Ik ben zelf vier dagen in Lombok geweest, puur om de vulkaan Rinjani te beklimmen. Een echte aanrader, als dit je ding is natuurlijk.
“Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.”