Reisperiode - West VS + Zuid VS

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Savoyd

Reisperiode - West VS + Zuid VS

Bericht door Savoyd »

Hallo allemaal,

Van september t/m feb/maart wil ik een wereldreis gaan maken.
Beginnend in Hongkong via Australie, Nieuw Zeeland(Sept t/m December) en de VS(Jan/Feb).
In de VS wil ik graag LA, San Francisco, Las Vegas zien en vanuit daar een road trip maken richting Miami.
Welke reisperiode is hiervoor het best qua weer etc gezien?

Ik hoor het graag en alvast bedankt allemaal.

Groet,

Savoy
menasil
Reisexpert

Re: Reisperiode - West VS + Zuid VS

Bericht door menasil »

Ik ben in januari in Las Vegas geweest. Het was toen overdag 20 graden maar einde van middag koelde het enorm af. Wat wil je zien? Als je nationale parken wilt zien dan kun je via hun websites zien wat beste reistijd is en wanneer delen dicht zijn. Los Angeles en San Francisco heb ik in november gedaan. In LA was het zelfs boven de 30 graden.
ChristianUSA
Vakantieganger

Bericht door ChristianUSA »

Voor Californië zou ik aanraden om zo veel mogelijk buiten het seizoen daar te zijn. Dus voor juli en na augustus. Hierdoor mijd je de extreme hitte op sommige plaatsen en de drukte.
Ik zou dan redelijk zuidelijk blijven om richting Florida te rijden.
Savoyd

Bericht door Savoyd »

Mijn reisperiode gaat februari/maart worden.
Ik ben nu aan het inventariseren hoeveel mij dit gaat kosten. Het liefst huur ik een auto/busje en ga van motel/hotel naar motel/hotel. Kamperen in een tent is ook een optie. Ik reis alleen. Wat kost gemiddeld een motel/hotel of kampeerplek?

Ik wil beginnen met een roadtrip Californie: LA, San diego, phoenix, grand canyon, las vegas, san fransisco en terug naar LA.

Verder wil ik kijken of ik met een roadtrip richting Florida of dat ik dit met binnenlandse vluchten doe: LA > Dallas > Orlando > Miami.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Natas85

Bericht door Natas85 »

Wat een gave reis ga je maken!

Als je in februari naar West-USA gaat, houdt er dan rekening mee dat het in en naar de nationale parken kan sneeuwen.
De Tioga Pass in Yosemite bijvoorbeeld is dicht en mocht er veel sneeuw vallen dan kan het zijn dat ze wegen afsluiten, ook bij de Grand Canyon. Maar als je flexibel kunt zijn in je plannen en de weersvoorspellingen goed in de gaten houdt, moet het helemaal goed komen. Het zal prachtig zijn om deze parken in de winter te bezoeken.
Ga je ook Bryce Canyon en Zion aan doen tijdens je reis?

Ik heb zelf in de wintermaanden een treinreis door de VS (Seattle-NYC) gemaakt. Vond dit een bijzondere ervaring. En zeker buiten het hoogseizoen reis je tussen de locals en is het vaak ook wat rustiger. Mocht je er interesse in hebben dan kan je voor de routes kijken op de site van Amtrak.

Heel veel plezier!! :)
ChristianUSA
Vakantieganger

Indien je met de auto van west naar oost gaat zul je of rekening moeten houden met drop of kosten van de auto of je zou hem om de zoveel tijd moeten wisselen voor een nieuwe auto. Via de auto verhuur bedrijven kun je een van en naar invullen en zien hoeveel drop of kosten je voor die trip moet betalen. Kies dan een plaats wat dichterbij om te zien of deze kosten vervallen. Huur dan een tweede auto vanaf die dag tot aan je volgende bestemming. Zo kun je de hele route rijden zonder drop of kosten. Het kost wellicht wat tijd.

Je zou ook kunnen kijken wat het evt zou kosten om ter plekke een auto te kopen.

Of zoals je zelf aangeeft een binnenlandse vlucht.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb via Fox Rent A Car een auto gehuurd one way van San Francisco naar Salt Lake City en betaalde geen drop off kosten. Omdat deze auto blijkbaar toch daar heen moest. Het was een toevalstreffer. Via de chat werd ik toen heel goed geholpen met huren van een auto. Miss kun je informeren of ze toevallig in die periode een auto hebben die ook weer naar bepaalde bestemming terug moet?

Voor San Francisco is HI Downtown een goede optie. Vermijd de overkant van de Bay Bridge. Ik heb zelf die fout gemaakt en stond dagelijks in de file op de Bay Bridge. Vreselijk. Persoonlijk denk ik dat voor San Francisco en Las Vegas zelf geen auto nodig is. Als je in down town SF zit dan heb je voldoende aan het OV. Las Vegas zit je in laagseizoen, dat drukt de kosten. Je hebt daar een bus over The Strip. Een hotel aan The Strip is wel het gaafste. We hadden begin december een hotel geboekt voor derde week van januari voor een mooie prijs. Dat zou je ook nog kunnen overwegen daar om laat te boeken. Kennis van mij zat voor 20 euro in Stratosphere.. LA viel mij tegen qua OV. We hadden daar een auto en dat was erg handig. Wel files maar niet zo erg als in San Francisco. We zaten bij het vliegveld in LA. Dat was goedkoopste.

Bekende goedkope ketens voor motels zijn oa Super 8. Een kennis van mij heeft via Hotwire goedkope overnachtingen geregeld. Is een mystery hotel site.
ChristianUSA
Vakantieganger

Veel hotel ketens hebben een loyaliteits systeem. Dat wil zeggen dat je punten spaart per overnachting. Hierdoor kan je om de zoveel tijd een keer gratis overnachten. Wij hebben dit van Best Western en Choice Hotels.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

ChristianUSA schreef: 22 apr 2017 08:41 Veel hotel ketens hebben een loyaliteits systeem. Dat wil zeggen dat je punten spaart per overnachting. Hierdoor kan je om de zoveel tijd een keer gratis overnachten. Wij hebben dit van Best Western en Choice Hotels.

Ik zou wel even goed kijken welke hotels onder welke keten vallen, passend binnen je budget en voor dat programma kiezen. Volgens mij zijn Bestwestern en Choice Hotels voor Noord Amerika goede keuzes. . Ik heb zelf in BW o.a. in LA gezeten bij het vliegveld en daarnaast ook in Winnemucca en in Canada wel eens gebruik van gemaakt. Daarnaast vallen onder Choice Hotels inderdaad goedkopere ketens als Econolodge en Comfort Inn.

IHG is - ook in Noord Amerika - soms ook interessant omdat je met Holiday Inn (en Holiday Inn Express) via speciale promoties (bv 3 nachten achter elkaar, of 3 stays in x aantal weken) snel je punten kan verdienen. Ik heb zelf IHG nooit gehad, maar ken mensen die dat wel hebben en waardoor we gratis in New York hebben kunnen slapen vlakbij Madison Square Garden. Persoonlijk denk ik dat als je in die prijsklasse zou willen zoeken, IHG een hele fijne is maar met Choice Hotels ben je goedkoper af.

In Europa is accor hotels (oa Ibis hotels, NH Hotels, Mecure) vrij populair maar in heel Noord Amerika hebben ze 77 hotels en in San Francisco alleen het hogere segment en dat is erg prijzig. IBIS is natuurlijk goedkoop maar dat kennen ze daar niet (als ik even de grote plekken af ga). Verder ben ik lid van Hilton, maar meer omdat ik in Polen regelmatig voor leuk bedrag daar kan slapen en ook bij vliegveld in Salt Lake City daar goedkoop kan zitten. Hilton heeft echter ook veel hele dure hotels in hun bestand zitten.
Plaats reactie